וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת נעילה? הפסטיבל סביב בית"ר ירושלים גורם לה נזק מקצועי עצום

4.1.2021 / 7:20

בן ח'ליפה פגוע מההדלפות, חוגג וההתאחדות מתכתשים, במועדון ממש מתאמצים להקטין ולדחוק לפינה את דראפיץ' וברדה ואפילו השחקנים לא רואים אור בקצה המנהרה. בית"ר עסוקה בכיבוי שריפות בכל הגזרות ובמועדון חוששים: אם זה לא ייעצר, זה עלול להסתיים בירידת ליגה

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חיפה 3:3/ספורט 1

1. בהתאחדות עונים לחוגג: "גולדהאר? הוא לא היה מגיע למצב כזה"

עסקת חמד בן ח'ליפה ממשיכה להעסיק את בית"ר ירושלים וההתאחדות לכדורגל. דו"ח חברת החקירות "מגידו" הצביע על חשד לפיו בן ח'ליפה הוא איש קש וכי הוא מעורב עם גורמים הקשורים להלבנת הון והונאה, בנוסף לעובדה כי הצהרות ההון שלו היו רחוקות מהמציאות. חברת החקירות סיימה את השלב הראשון של החקירה והבהירה לאנשי ההתאחדות כי חקירה מקיפה יותר - כזאת שדרכה ניתן יהיה לאמת פרטים נוספים ולהבין בוודאות מי הוא השיח' ומי עומד מאחוריו - תיקח מספר שבועות. בהתאחדות עדיין לא החליטו אם יבקשו חקירה נוספת ומקיפה ויקבלו החלטה רק לאחר שיבקשו הבהרות נוספות ומסמכים מבית"ר והשיח' בימים הקרובים.

השיח' ונציגיו כעסו אתמול על כך שמסמכים שהציג הודלפו, וגם בית"ר ומשה חוגג באו בטענות קשות להתאחדות לכדורגל על כך שהיא מנסה לחבל בעסקה כביכול. בבית"ר טוענים כי המסמכים הודלפו בכוונה על מנת לגרום לשיח' לסגת מהעסקה, ומוסיפים והיה גם מי שדאג לשלוח לו את הדלפת המסמכים בהקדם האפשרי.

אבל בהתאחדות ביקרו את חוגג בחזרה ואמרו הבוקר: "אנחנו עושים בדיוק מה שצריך לעשות. זה שחוגג לחוץ, לא אומר שאנחנו לא צריכים לעשות את העבודה שלנו. ואין מה לדאוג, ח'ליפה לא ייסוג מהעסקה, האינטרס שלו הוא שהעסקה תצא לפועל. אחרת מזמן הוא כבר לא היה כאן. במקום להתעסק בממצאים שאמורים להעלות אצלו חשדות ודאגה, הוא שואל מה היה קורה אם זה היה מיטש גולדהאר. זה פשוט מאוד - מיטש גולדהאר לא מגיע למצבים כאלה".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
כולם פגועים, כולם סוערים, ובסוף זה מחלחל למטה. חוגג ובן ח'ליפה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

2. בבית"ר טוענים: העיכוב באישור העסקה גורם לנו נזק מקצועי

השיח' ובנו נמצאים בקשר רציף עם משה חוגג ומחכים להתפתחויות. לטענת בית"ר, ברגע שהעסקה תאושר יועבר סכום של 3 מיליון יורו למשה חוגג באופן מיידי. מדובר בסכום ראשוני עבור הרכישה, שבחלקו ייעשה שימוש לצירוף שחקני רכש. העיכוב באישור העסקה גורם נזק מקצועי למועדון, מה גם שכלכלית המועדון צריך את הגב של השיח' על מנת לסיים את העונה בצורה חלקה. מעבר לדו"ח שהוגש, אנשי חברת החקירות הביעו חשדות בנוגע לש'יח.

"המסקנות של חברת החקירות מאוד ברורות", אמרו בהתאחדות. "זה לא קשור רק להון של השיח' אלא גם לאמינות מסמכים ולנקיון כפיים, מה שחסר לאורך כל הדרך". בהתאחדות יודעים כי אם ישהו את ההחלטה, בית"ר עשויה לפנות לבית המשפט, אבל זה לא מרתיע אותם. "אנחנו צריכים לשמור קודם כל על הכדורגל וגם על עצמנו. נשקול את כל ההיבטים של הסוגיה", אומרים שם. מנגד, בבית"ר משוכנעים שבסופו של דבר יוגשו כל המסמכים ולהתאחדות לא תהיה ברירה אלא לאשר את העסקה.

סלובודן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
גם הוא כבר מתחיל להבין: הכדורגל לא נמצא בראש סדר העדיפויות של המועדון. דראפיץ'/דני מרון

3. גם דראפיץ' וברדה כבר מבינים: בית"ר הופכת לטלנובלה זולה

בינתיים, בטווח שבין אגרות החוב בונצואלה לנדל"ן בלבנון יש לבית"ר ירושלים קבוצת כדורגל לנהל. הקבוצה לא מצליחה לייצר ניצחונות, וחוגג מבין שזה עלול לייצר אווירה שלילית סביב המאמנים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה.

אתמול בתכנית הרדיו של "אופירה וברקו" אמרה אופירה אסייג את הדבר הבא: "קיבלתי ולא במקרה, סרטון קצר, בו נראה חוגג נפגש עם צוות המאמנים. הם ממש על הקשקש. אם אני דראפיץ' וברדה, אני חוזרת הביתה באמצע השיחה".

אז אופירה אסייג קיבלה את הוידאו, אבל מי צילם אותו? אז זהו, שמדובר באותה סדרת דוקו שמתעדת את בית"ר, ותיעדה גם את הפגישה של הבעלים עם המאמנים. זו הייתה עוד סיטואציה שאמורה לתת למאמנים להרגיש "קטנים" ולהפנים את מעמדם.

במצב הנוכחי של בית"ר, כשהכול רותח, שאין אחד בקבוצה שמעמדו לא מעורער, לתעד פגישה כזאת ושחומרים יודלפו ממנו - זו דרך עקיפה לומר שכדורגל והצלחת המועדון הם מזמן לא בראש סדר העדיפויות. האירועים הללו הופכים את בית"ר לסוג של טלנובלה זולה שלא יכולה להגיע לכלום, גם אם יהיה כסף גדול. יש תחושה שאף אחד לא מבין את רמת הקטסטרופה שהקבוצה הגיעה אליה ברמה המקצועית, ועד כמה חשוב לתת גב ושקט דווקא בימים האלה, לפני שיהיה מאוחר מדי.

מי שנמצא בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים מבין היטב את המצב. השחקנים כבר מתחילים להתייאש ולא מבינים איך יאגרו נקודות. חלק עצבניים, חלק מיואשים, חלק ממורמרים, הצוות המקצועי מצד אחד גוער בהם על הנרפות בדקות מסויימות ומנגד מנסה לחזק דברים טובים כדי לשמור על על הביטחון. אבל המצב עדין ורגיש מאוד, בית"ר מסובכת ולא בטוח שיש לה חומר שחקנים שיוכל להתמודד עם מאבקי תחתית, אם וכאשר יגיעו לשם. מה צריך לעשות? גורם במועדון אמר אתמול בצורה חד משמעית: "צריך פה שקט, כי בכל פינה לא רגוע. ככה אי אפשר להביא תוצאות טובות. אנשים חושבים שלא יכול להיות יותר גרוע, אבל יכול להיות אפילו הרבה יותר גרוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully