וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של בן ח'ליפה לנכסים שברשותו

3.1.2021 / 16:02

על פי "דה מרקר", בוועדה להעברת זכויות עלה החשש כי בן ח'ליפה הוא איש קש, נמצא כי בבעלותו עשרות חברות לא פעילות, הנכס המרכזי שלו הוא אג"ח של ממשלת ונצואלה שאינן סחירות, ויש מידע על קשרים בינו לבין אנשים המעורבים בהונאות והלבנות הון

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג צופה במשחק של בית"ר ירושלים עם שייח' חמד בן ח'ליפה/דוברות בית"ר ירושלים

שלושה ימים אחרי התייצבותו של השייח' חמד בן ח'ליפה בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, שאמורה להכריע בנוגע להעברת 50 אחוזים מהבעלות על בית"ר ירושלים לידיו, חשפו ב"דה מרקר" את המסמכים שהציג בן ח'ליפה בוועדה.

בדיון בוועדה עלו חששות רבים. בין היתר, עלה החשש כי בן ח'ליפה הוא איש קש; נמצא כי בבעלותו עשרות חברות לא פעילות, ונטען כי יש פערים משמעותיים בין הצהרת ההון שמסר להתאחדות לבין הנכסים שברשותו בפועל. כמו כן, הוועדה קיבלה מידע על קשריו של בן ח'ליפה עם אנשים ששמם נקשר, בין היתר, בהונאות ובהלבנות הון.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
הנכס המרכזי: אג"ח של ממשלת ונצואלה שאינן סחירות. חמד בן ח'ליפה/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

בן חליפה הצהיר בפני ההתאחדות כי הונו מוערך בקרוב ל-1.6 מיליארד דולר. לפי מקורבים לבית"ר ולהתאחדות, הנכס המרכזי בהצהרת ההון של בן ח'ליפה היה אג"ח של ממשלת ונצואלה, שהוא העריך את שוויין בכ-1.5 מיליארד דולר. אלא שהאג"ח אינן סחירות, וכתוצאה מהמשבר הכלכלי במדינה, התשלומים עליהן הושעו על ידי הממשלה. ההנחה המקובלת בשוק היא כי האג"ח לעולם לא ייפדו, ובמקרה הטוב עשויות להגיע לעשירית מערכן הנקוב. הן אף אינן יכולות לשמש את בן חליפה כביטחונות לקבלת אשראי מהבנקים.

נוסף על כך, בן ח'ליפה הצהיר כי בידיו נכס בלבנון בשווי כמה עשרות מיליוני דולרים - אולם הבדיקה העלתה כי נכסים דומים באזור שווים מיליוני דולרים בודדים. בתי המגורים של בן ח'ליפה בדובאי ובאבו דאבי מוערכים בענף הנדל"ן ב-8-5 מיליון דולר, פחות מחצי מההערכה שהציג בהצהרת ההון. בחשבון הבנק יש לו פחות מ-4 מיליון דולר.

החל ב-2009 הקים השיח עשרות חברות, בעיקר בדובאי, בתחומי הקריפטו, האנרגיה המתחדשת, הגז והנפט. אלא שבבדיקה של חברת המודיעין העסקי לא אותר מידע על פרויקטים ממשיים שביצעו החברות שבבעלותו, מעבר לכתבות בתקשורת המציגות חתימה על הסכמים עם חברות ברחבי העולם.
חשש נוסף שעלה הוא כי שמן של חלק מהחברות שהוקמו זהה או דומה לחברות ולקרנות בעלות מוניטין בינלאומי. כך, למשל, שמה של איידה (AIDA) - חברה פרטית בבעלות השיח' שהתאגדה בבריטניה לפני שנתיים - דומה לשמה של אדיה (ADIA), קרן עושר של אבו דאבי, שהוקמה באמצע שנות ה-70.

קבוצת HBK - השולטת במרבית נכסיו של בן חליפה - נושאת שם זהה לחברה גדולה שהוקמה בקטאר, אשר מגלגלת מחזור של מאות מיליוני דולרים. ברשת אף נמצאו פרסומים רבים הקושרים בשגגה בין החברה הקטארית לחברה של השיח'.

כמו כן, השיח' והחברות בבעלותו מחזיקים במספר דו-ספרתי של אתרי אינטרנט, שרובם הוקמו בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully