וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה חוגג 20: ג'ייק כהן מנבא שיהפוך לאולסטאר, בארה"ב רואים פוטנציאל ל"חד קרן"

אקס מכבי תל אביב בטוח ש"יש לו את השילוב הנכון של כישרון ואופי", בוושינגטון מצמידים לו את הטייטל הכי מבוקש ב-NBA של ימינו, ובכתבת עומק אחרת בארצות הברית הוא מוגדר כ"כל מה שקונטנדרית מאחלת לעצמה". הרוקי הישראלי מחליף קידומת כשההייפ בשיאו

דני אבדיה מדבר לאחר ניצחון הבכורה על מינסוטה/מתוך הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

פתיחת העונה הלא רעה של דני אבדיה בוושינגטון נותנת הרבה מקום לאופטימיות לקראת המשך קריירת ה-NBA שלו. אמש סיפק הישראלי את משחקו הטוב ביותר במדי הוויזארדס עם 11 נקודות בניצחון על מינסוטה והלילה (בין ראשון לשני, 1:00, ספורט 5) יוכל להמשיך את המומנטום כשיתמודד מול ברוקלין של קווין דוראנט וקיירי אירווינג במשחק עם משמעות מיוחדת, ביום הולדתו ה-20.

אבדיה הראה כבר ניצוצות מול הנטס בטרום עונה עם 15 נקודות, ומקווה להיראות לא פחות טוב הלילה, במשחק שיפגיש בין ראסל ווסטברוק לדוראנט וימשוך תשומת לב מוגברת בארצות הברית.

כך או כך, השחקנים ששיתפו איתו פעולה במכבי תל אביב עוקבים אחריו מקרוב בין כה וכה. אמש התראיין ג'ייק כהן לפודקאסט בארצות הברית והפליג במחמאות לאבדיה.

"אני משוחד לגביו, כי הוא חבר שלי ואני אוהב אותו. אני מכיר את מוסר העבודה שלו ויודע איזה בן אדם הוא, ולכן לדעתי הוא בהחלט מסוגל להפוך לאולסטאר", אמר כהן, ששיחק עם אבדיה שנתיים לפני שכל אחד מהם הלך לדרכו - אחד לוושינגטון, השני לאוברדוירו הספרדית. "הדרך להפוך לאולסטאר לא תהיה קלה, כי זה לא קל לאף אחד. ב-NBA יש כל כך הרבה דברים שלא קשורים לכישרון ולמוסר עבודה - צריך להיות בסיטואציה הנכונה, שיהיו את החברים הנכונים לקבוצה, את ההזדמנות הנכונה. אבל אם כל הדברים האלה יסתדרו, אני משוכנע שדני יממש את הפוטנציאל שלו. הוא שחקן מעולה, בן אדם נהדר והוא עובד קשה מאוד. יש לו את כל מה שצריך כדי להפוך לשחקן NBA טוב מאוד".

בארצות הברית ממשיכים להתרשם מהפוטנציאל של אבדיה. הלילה פורסמה כתבה נרחבת אודות הרוקי הישראלי באתר Basketballinsiders. "אבדיה הוא אחד השחקנים הצעירים ב-NBA, ועדיין כל חבריו לקבוצה כולל כוכבים כמו ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, לא מצליחים להפסיק לדבר על הבגרות וקור הרוח שלו", כתבו. "הוא מוכשר ומגוון, ומסוגל לעשות קצת מכל דבר. הגיוון הזה הוא מה שגרם לוושינגטון לבחור בו בבחירה התשיעית בדראפט. אבדיה הוא שחקן מהסוג שכל קונטנדרית מאחלת לעצמה".

בכתבה ציינו שהתרומה של אבדיה לוויזארדס עד כה עולה על מה שנראה בסטטיסטיקה. "לעיתים יותר מדי קרובות ב-NBA, שחקנים צעירים, אוהדים וקבוצות מושפעים משורות סטטיסטיות אישיות במקום להתעסק ביכולת של שחקן מסוים להביא לניצחונות. אבדיה הוא האנטי-תזה לשחקנים הללו - הוא כמעט תמיד מקבל החלטות של שחקן בוגר ומעדיף מהלכים מנצחים על פני הסטטיסטיקה האישית שלו. בשבוע הראשון של העונה מדברים כל כך הרבה על רוקיז אחרים כמו לאמלו בול ואנתוני אדוארדס, אבל אבדיה מציג את היכולת הכי טובה שאפשר לבקש. המהלכים שלו אולי לא מבריקים, אבל הם תמיד נכונים".

כמו כן, ציינו בכתבה את הסימנים המעודדים שאבדיה מראה בכל הקשור לקליעה מבחוץ. "זה היה סימן השאלה העיקר לגביו לפני שהגיע ל-NBA, אבל למרות שנראה שמכניקת הזריקה שלו עוד נטולת שיפור, אין ספק שהוא נראה טוב מאוד באספקט הזה. אחרי שישה משחקים, אבדיה מיצב את עצמו כמנהיג צעיר. הוא נותן דוגמא למנטליות מנצחת בחדר ההלבשה של הוויזארדס".

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס. וושינגטון וויזארדס, אתר רשמי
גם כישרון, גם מוסר עבודה. אבדיה/אתר רשמי, וושינגטון וויזארדס

גם בתקשורת המקומית של וושינגטון ממשיכים להתלהב מאבדיה. אמש פרסמו ברשת NBC עוד כתבה מחמיאה, בה הציגו בין היתר את הנתון המרשים הבא: מבין כל הרוקיז, אבדיה מחזיק בנט רייטינג (שקלול היעילות ההתקפית וההגנתית פר 100 פוזשנים) הטוב מבין מחזור הרוקיז. כלומר, ההשפעה שלו על הקבוצה היא הכי חיובית מבין כל בני המחזור שלו. כשאבדיה נמצא על הפרקט, וושינגטון קולעת 129 נקודות פר 100 פוזשנים וסופגת 111 נקודות.

"הנוכחות של אבדיה כבר מורגשת היטב בוושינגטון, למרות שהוא רק מגרד את הפוטנציאל שלו", ציינו. בכתבה העלה הכותב צ'ייס יוז את התהייה האם אבדיה הוא "חד קרן" - כינוי לשחקנים גבוהים יחידי סגולה שמסוגלים לכדרר, לקלוע שלשות ולשמור על גארדים, שהפכו למצרך הכי מבוקש ב-NBA של ימינו. האם סט היכולות של אבדיה מרשים מספיק כדי לקבל את הטייטל שקיבלו כוכבי על בליגה כמו קווין דוראנט, יאניס אנטטוקומפו, אנתוני דייויס וניקולה יוקיץ'?

"ההגדרה הבלתי רשמית של חד קרן אף פעם לא כללה גובה ספציפי שצריך להגיע אליו. אבדיה רשום כ-2.06 מטר, אבל נראה אפילו קצת יותר גבוה. בכל מקרה, עם יכולות הובלת הכדור והמסירה שלו, יש בו מה-DNA של חדי הקרן. יש לו סייז של פאוור פורוורד, אבל יש לו את הכישרון להוביל כדור במתפרצת ולמצוא את השחקן הפנוי תוך כדי תנועה", כתב יוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully