וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה מנסה להרגיע: "צריכים סבלנות, אני מבטיח שנהיה קבוצה טובה"

לפני שיקגו, שחקן וושינגטון דיבר על הפתיחה הקשה, ההחלטות של ברוקס והמשחק ללא קהל. בארה"ב ממשיכים לשבח את ההגנה שלנו

דני אבדיה על צעדיו הראשונים ב-NBA/washwizardsil, חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס בעברית

אחרי האכזבות בשלושת המשחקים הראשונים, תחפש הלילה (2:00, בין שני לשלישי, ספורט5) וושינגטון ניצחון בכורה לעונת 2020/21 והיא קיבלה יריבה בהזמנה. שיקגו נחשבת לאחת הקבוצות החלשות במזרח, ויעיד על כך מאזן של 3:0, ממש כמו הוויזארדס, לאחר שחטפו 129 נקודות מגולדן סטייט, 125 מאינדיאנה ו-124 מאטלנטה.

"אני שונא להפסיד וכן, זה מתסכל, אבל אני רואה בזה ניסיון חשוב ללמוד את המשחק, איך דברים נעשים כאן", אמר דני אבדיה לקראת ההתמודדות. "אלו משחקים ראשונים בשבילנו כקבוצה עם מישהו חדש ומרכזי שהגיע כמו ראסל ווסטברוק. אנחנו צריכים סבלנות ואני מבטיח שנהיה קבוצה טובה". כשהעיתונאים האמריקאים תהו מה דעתו על כך שאינו נכלל בחמישייה שסגרה את המשחק האחרון אמר: "אני סומך על סקוט ברוקס - הוא יודע מה הכי טוב בשביל כולם, יש לו את הניסיון, הוא עשה את כל זה כבר מיליון פעם".

הישראלי נשאל איך זה מרגיש לשחק מול יציעים ריקים והשיב: "זה עצוב, אבל כבר התרגלתי לשחק ללא אוהדים. אני כבר לא יכול לחכות לרגע בו הם יחזרו, אבל הבריאות מעל הכל".

אבדיה יפגוש הלילה את פטריק וויליאמס, שנבחר מעליו בדראפט האחרון. כשנשאל האם זה יעניק לו מוטיבציה מיוחדת, אמר: "אני מתייחס לכל משחק אותו הדבר, אני מתחרה הכי חזק שאפשר, לא משנה מי היריב. אהבתי לראות את שיקגו כשהייתי צעיר, אהבתי לראות את דרק רוז".

לקראת המפגש, סיכמו כתבי "האתלטיק" פרד כץ ודייב דופור את שלושת המשחקים הראשונים של הקבוצה מהבירה, ובפרט את פתיחת העונה של דני אבדיה. שלא בפעם הראשונה, הישראלי זכה למחמאות גדולות. "הוא שחקן רוטציה טוב, כבר בגיל 19", אמר כץ. "אין הרבה בני 19 שאפשר לסמוך עליהם במשחקים, אפילו כאלה שבסוף הולכים לשחקנים גדולים. אני לא יודע אם הקליעה שלו אמיתית, הזריקה שלו קצת מוזרה אבל אומרים שהוא קולע הרבה באימונים. הדברי הכי חשוב הוא שהוא נראה שהוא שייך לפה".

אנשי וכתבי וושינגטון ידעו מה הם מקבלים עם אבדיה, אבל גם הם הופתעו מהיכולת ההגנתית של הישראלי הצעיר בפתיחת העונה. "ההפתעה הכי גדולה שלי איתו זה שלא ידעתי שהוא יוכל לשמור ככה כל כך מהר", אמר כץ. "עבודת הרגליים שלו מושלמת, אני יודע שהוא נכנס לבעיית עבירות באחד המשחקים, אבל ברוב הזמן, בשניים משלושת המשחקים, הוא לא עושה טעויות. זה נדיר מאוד שנערים בני 19 שומרים טוב ברמת NBA. כשמישהו בן 19 טוב בהגנה, חכם, קורא את הרוטציות - זה לא נורמלי. זה מפתיע מאוד. לזה לא ציפיתי. יש לו סיכוי טוב להפוך לשחקן הגנה נחמד מאוד. ההתקפה שלו נראית די טוב, קבלת ההחלטות טובה, הוא מת על מסירות-הקפצה, זה מדהים. הוא קצת חושש לעתים, אבל הוא בן 19".

דופור הוסיף: "מה שאני רואה בינתיים זה שיש פה שחקן עם IQ גבוה, הוא מוותר על הכדור מהר והוא בדיוק מה שהם היו צריכים בכנף. הוא חכם מאוד בהגנה, הוא שחקן הגנה קבוצתי מצוין, אפשר לסמוך עליו שיעזור. העובדה שיש להם עוד שחקן שיכול להוביל כדור, לכדרר ולמסור חשובה מאוד. אהבתי שהם השיגו אותו בבחירה התשיעית אבל לא האמנתי בו עד כדי כך, הוא פשוט נראה מוכן".

על יכולת הקליעה של אבדיה אמר כתב "האתלטיק": "הנכונות שלו לזרוק חשובה יותר מאם הזריקות נכנסות או לא. הוא עדיין לא קלעי טוב, אבל הוא יהפוך לכזה - כי הוא מוכן לזרוק".

על פתיחת העונה של הוויזארדס באופן כללי אמר כץ: "אפשר לפתור הרבה מהבעיות ההתקפיות, החבר'ה האלה ילמדו לשחק יחד ככל שהם ישתפו יותר פעולה. בראדלי ביל כבר אמר שחשוב לנצח באופן מיידי, ואני לא חושב שהוא יעדיף להפסיד בוושינגטון ולנצח במקום אחר. הוא נתן להם הזדמנויות לבנות קבוצה מנצחת, ואם זה לא יקרה, אם הם יגיעו למאזן 15:8, אולי יתחילו השמועות על טרייד. ככה הדברים האלה קורים בליגה. הם חייבים להציב יותר קלעים סביב ווסטברוק, זה נראה לי ברור מאליו. אחת הדרכים היא כשדאוויס ברטאנס יוכל לשחק יותר מ-20 דקות למשחק".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. Nick Wass, AP
הפתיע בגדול בהגנה. אבדיה/AP, Nick Wass

ובינתיים, העיתונאי האמריקאי איאן לוי פרסם באתר Fansided דירוג של חמשת הרוקיז המצטיינים עד כה, והציב את אבדיה במקום השני - לפני קול אנתוני (5), טייריס הליברטון (4) ואנתוני אדוארס (3), כשרק ג'יימס ווייסמן מקדים אותו.

"אבדיה קלע 21 נקודות בלבד בשלושה משחקים, אבל קליעה היא לא החלק המעניין ביותר אצלו, ובכל תחום אחר הוא סיפק את הסחורה", נכתב. "עם הניסיון העשיר שלו באירופה, הוא נראה נוח לשחק לצד ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל עם 5.3 ריבאונדים, 2 אסיסטים וחטיפה למשחק. הוא יעיל בצורה בלתי רגילה כשחקן משלים (4 מ-8 ל-3, 4 מ-7 ל-2) ובהגנה הוא היה יעיל והראה כמה מגוון הוא, תוך שהוא שומר על שחקנים כמו סת' קרי וארון גורדון למשך התקפות רבות. הסטטיסטיקה שלו אולי לא מרשימה, אבל מבחינת גיוון ויכולת לתרום למשחק כדורסל תחרותי - הוא מקדים את רוב מחזור הרוקיז הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully