וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטי ווילבקין: "אנחנו יכולים להיות אחת הקבוצות הטובות ביורוליג"

28.12.2020 / 17:31

רכז מכבי תל אביב דיבר לקראת המשחק מול זניט, האנטר בספק: "התרגלנו לחוסרים בשנה וחצי האחרונות" (ג', 21:05, ספ' 5)

תקציר: ריאל מדריד - ברצלונה 87:82/ספורט 1

אחרי ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, מכבי תל אביב תגיע מחר (שלישי, 21:05) לקו מחצית הדרך בעונת היורוליג - כשתארח את זניט סנט פטרסבורג במחזור ה-17. תוצאה חיובית עשויה לקרב את הצהובים לכדי ניצחון אחד מהשמינייה המובילה, אבל מולה תתייצב אחת מקבוצות החוץ החזקות במפעל, שניצלה את היעדר הקהל ביציעים כדי לרשום עד כה מאזן של 2:6 מחוץ לאולמה.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
ימשיכו במומנטום? יאניס ספרופולוס/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

מכבי לא תגיע בהרכב מלא. אותלו האנטר, שהופיע למשחק נגד פנאתינייקוס וסיים עם 13 נקודות ושבעה ריבאונדים למרות שלא היה כשיר לחלוטין, עדיין לא התאושש, והוא בספק. הסנטר החמיץ את גמר גביע ווינר במוצאי שבת, ואתמול התאמן ללא מגע, בנפרד מחבריו לקבוצה. "הוא ינסה להתאמן הערב, וההחלטה לגבי שיתופו תתקבל בסמוך לפתיחת המשחק", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. מי שיחסר בוודאות הוא סנדי כהן, שיצא באישור המועדון לארה"ב כדי להיות עם בנו הקטן, לאחר שהבאתו לישראל לא התאפשרה בשל הסגר.

"זניט היא אחת הקבוצות הטובות בליגה", פסק ספרופולוס. "למרות בעיות הקורונה שמהן סבלה בתחילת העונה, היא משחקת מצוין ויש להם מאזן נהדר. זה מראה כמה הקבוצה הזו איכותית, ותהיה לנו מוטיבציית יתר נגדה. נצטרך לשחק בצורה חכמה בהתקפה, ולא ליפול למלכודות ההגנתיות של זניט. כל עוד נשחק יחד, למרות ההתחלה הקשה של העונה, נלך ונשתפר. אנחנו עדיין לא במיטבנו, אבל אנחנו בונים את עצמנו".

המאמן היווני הבהיר כי בניגוד לנוהג שהיה קיים עד כה, כעת אין מגבלה של מספר המשחקים שעומרי כספי יוכל להשתתף בהם, ולאחר התצוגה החיובית נגד הפועל חולון, באופן עקרוני הוא יוכל להופיע גם במשחקי המשך השבוע - ביום חמישי בליגת העל מול הפועל ירושלים ובמוצאי שבת ברבע גמר גביע המדינה מול הפועל תל אביב. עם זאת, תחול עליו מגבלת דקות, כדי לא להעמיס עליו יתר על המידה.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
אופטימי וחיובי מאוד. ווילבקין/דני מרון

אם האנטר ייעדר, תוטל אחריות רבה יותר על אנטה ז'יז'יץ', שבששת משחקי היורוליג האחרונים צנח מ-10.7 ל-3.3 נקודות ומ-6.6 ל-3.1 ריבאונדים. "זה נורמלי שלכל שחקן יש עליות וירידות, אבל חשוב שבתקופה שבה אתה לא בכושר קליעה טוב, תעזור בשאר התחומים, בהגנה ובריבאונד, ותסייע לקבוצה לנצח", הוסיף ספרופולוס. "אני חושב שהוא עושה את זה היטב, ועם הזמן ייכנס לכושר. אנחנו עובדים איתו".

סקוטי ווילבקין: "אנחנו כבר רגילים לזה ששחקנים חסרים בשנה וחצי האחרונות, ושחקנים אחרים יצטרכו להיכנס ולתת מעצמם יותר. אנחנו מסוגלים להיות אחת הקבוצות הטובות ביורוליג, ויש סימנים טובים לכך שאנחנו הולכים ומתקרבים למימוש הפוטנציאל שלנו".

זניט, שעומדת על מאזן 5:9, תשלים רק בפברואר את שני משחקיה הביתיים החסרים, שנדחו בגלל התפרצות קורונה בקבוצה. היא מגיעה לישראל בסגל כמעט מלא, תחת המאמן צ'אבי פסקואל, כשלמעט דמיטרי חבוסטוב, כולם אמורים לשחק.

כוכבי הקבוצה הם הרכז קווין פאנגוס (11.2 נקודות ו-6.2 אסיסטים), הפאוור פורוורד וויל תומאס (9.1 נקודות ו-5.4 ריבאונדים), הגארד בילי בארון (9.2 נקודות), הסנטרים אלכס פויתרס וארתוראס גודאיטיס (8.9 ו-8.4 נקודות בהתאמה) והסמול פורוורד מתיאוש פוניטקה (7.2 נקודות ו-3.4 אסיסטים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully