וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה חדשה, בעיות ישנות: לקחי המאני טיים של אנטטוקומפו ודונצ'יץ'

אחוזי העונשין שוב התנקמו בכוכב מילווקי, בחירת הזריקות שוב פגעה בילד הפלא של דאלאס. שני המועמדים ל-MVP למדו כבר במשחק הראשון של העונה: חייבים לתקן את הבעיות במשחקים צמודים

מאמן הוויזארדס סקוט ברוקס מסכם את קדם העונה של דני אבדיה/עריכת וידאו: טל רזניק

משחקי פתיחת העונה של יאניס אנטטוקומפו ולוקה דונצ'יץ', שניים שמוזכרים בארצות הברית כמועמדים מובילים ל-MVP, הזכירו ששניהם עדיין סובלים מבעיה דומה - תפקוד לקוי במאני טיים.

זה התחיל אצל יאניס, שרשם את משחקו הראשון מאז החתימה על חוזה המקסימום במילווקי, סיפק שורה סטטיסטית מגוונת ודומיננטית כהרגלו, אבל פישל בשניות הסיום, מה שגרם לבאקס להפסיד 122:121 לבוסטון. אנטטוקומפו ספג שלשת ניצחון על הראש מג'ייסון טייטום, וגם כשקיבל הזדמנות לתקן, החטיא זריקת עונשין קריטית כשנותרו 0.4 שניות על השעון.

מדובר בבעיה חוזרת אצל יאניס: בעונה שעברה הוא דייק רק ב-13 מ-20 זריקות העונשין שזרק במצבי קלאץ' (משחקים בהם ההפרש עומד על חמש נקודות ומטה שתי דקות לסיום). לאורך הקריירה, הוא עומד על 68 אחוזים לא מספיק טובים מהעונשין במצבי קלאץ'. כמובן שאחוזי העונשין הבעייתים של הגריק פריק באים לידי ביטוי בצורה אפילו בולטת יותר בפלייאוף, וחלק מהקבוצות כבר אימצו את העבירות עליו כדי לשלוח אותו לקו בתור טקטיקה.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, עם מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס. AP
הבעיה הכרונית תפגע בו גם השנה? יאניס הלילה/AP

"אני כועס על עצמי", אמר יאניס הבוקר אחרי ההפסד, "אבל אי אפשר לשנות את מה שקרה. מה שהיה, היה. אני מקווה שבפעם הבאה שאהיה בסיטואציה דומה, אקלע. זה עניין מנטלי". יאניס סיים עם 35 נקודות ו-13 ריבאונדים ב-36 דקות והיה במיטבו ברבע האחרון, עם 18 נקודות שהחזירו את הבאקס מבור עמוק. אבל אחוזי העונשין הנמוכים שוב התנקמו בו.

"אני ווינר, ואעשה כל מה שנדרש כדי שהקבוצה שלי תייצר כמה שיותר ניצחונות. ברור שבמצבים כמו שהיו לי היום, יש לא מעט לחץ. יש הרבה על הכתפיים שלך, ואתה יודע שאם תחטיא, המשחק הלך לאיבוד. אבל בסופו של דבר אני אלמד מזה לפעם הבאה".

מאמן מילווקי מייק בודנהולזר משוכנע שבעיית העונשין של יאניס פתירה. "הוא עובד על זה הרבה", אמר. "הוא מבין כמה זה חשוב. בכל מקרה, אני שמח שזה קרה, כי אפשר לשכפל סיטואציות כאלה באימונים. שנייה אחרונה, משחק צמוד, שתי זריקות עונשין. ככל שהוא יעשה את זה יותר, ככה הוא יקלע בפעמים הבאות באחוזים גבוהים יותר".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. GettyImages
איבד את קור הרוח. לוקה/GettyImages

ובזמן שיאניס סובל מבעיית קליעה, לוקה דונצ'יץ' מנסה להפיק לקחים בכל הנוגע לבחירת הזריקות שלו במאני טיים. לוקה ודאלאס היו בעמדת ניצחון מול פיניקס, אבל שתי החטאות של ילד הפלא הסלובני הובילו להפסד 106:102. זה היה המשך ישיר לעונה שעברה, במהלכה דאלאס הפסידה 19 משחקים צמודים מתוך 29 שנקלעה אליהם.

דונצ'יץ' הודה בסיום שהוא חייב להפיק לקחים. "הגיע הזמן שאפסיק לקחת את הזריקות הרעות הללו במצבי לחץ", אמר. "זו לא רק הזריקה האחרונה, כשנותרה חצי דקה לסיום. היו לי עוד טעויות. זה לא טוב בשבילי, זה לא טוב בשביל הקבוצה שלי, ואני חייב לשנות את זה".

דונצ'יץ' סיים את המשחק עם 32 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל למרות השורה הסטטיסטית המצוינת, היה רחוק משיאו. הוא היה יכול לתקן את הרושם בדקה האחרונה, אבל שגה שוב ושוב. "הייתי צריך לתקוף את הטבעת, זה בטוח. לקחתי זריקות קשות מבחוץ, וזה לא היה הדבר הנכון לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully