וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווסטברוק וברוקס מחמיאים לאבדיה "הפנטסטי", שמבטיח: "בהמשך אזרוק יותר"

הופעת הבכורה של הרוקי הישראלי השאירה טעם של עוד. ווסטברוק: "הוא יהיה שחקן טוב מאוד בליגה הזאת". ואיך היה לשמור על ג'ואל אמביד? "שמרתי על שחקנים גדולים אחרים ביורוליג". וגם: השאלה ה"מרגיזה" שהופנתה לעברו והחילוף המפוקפק. התגובות והציוצים

צפו בדני אבדיה מדבר אחרי הופעת הבכורה שלו ב-NBA/עריכת וידאו: ניר חן

הופעת הבכורה הרשמית של דני אבדיה ב-NBA השאירה טעם של עוד. הרוקי הישראלי סיים עם 7 נקודות, 4 ריבאונדים ומדד הפלוס/מינוס הטוב בשורות וושינגטון ב-28 דקות על הפרקט, כשהוויזארדס שלו נחלו הלילה (בין רביעי לחמישי) הפסד 113:107 לפילדלפיה במשחק פתיחת העונה שלהם ב-NBA.

אבדיה אמנם זרק רק פעמיים מהשדה (ובשני המקרים קלע שלשות) ואמנם מיעט להשתתף במהלכים ההתקפיים של הוויזארדס, אבל הראה קמצוץ מהיכולות המגוונות שהפכו אותו לאחד השמות הבולטים בדראפט: יכולת מסירה מעניינת, קשיחות הגנתית, ותרומה שווה בשני צידי המגרש.

"הוא היה פנטסטי", סיכם סקוט ברוקס את הופעת הבכורה של אבדיה. "לא משנה מה הוא אמר, יש קצת פרפרים בבטן. אני חושב שהוא שיחק טוב. עוד הזדמנויות בהתקפה? זה יבוא. נלמד אותו והוא אותנו. הוא מבצע פעולות כדורסל מנצחות וזה מה שראיתי ממנו בקדם עונה. אכפת לו מהניצחון".

הפרשנים והכתבים מחמיאים

ברוקס הוסיף: "דני עושה מהלכים מנצחים, וזה הדבר שאני הכי אוהב אצלו. הוא פשוט עושה הכול כדי לנצח. זה הדבר שהכי אהבתי בשלושה שבועות שאני עובד איתו".

עוד לפני המשחק שיבח ברוקס את אבדיה, שבעיני רבים מקומו בחמישייה נחשב להפתעה. "אותי זה לא מפתיע. מאז שהוא הצטרף הוא מראה לנו שהוא ראוי לזה. הוא משחק עם המון בגרות, והרוויח את המקום שלו בחמישייה", אמר.

אחרי המשחק, גם ראסל ווסטברוק שסיים בכורה משל עצמו במדי וושינגטון, שיבח את אבדיה. "הוא היה אגרסיבי בחלק מהמהלכים, קיבל את ההחלטות הנכונות עם הכדור. אני מרוצה ממנו, הוא הולך להיות שחקן טוב מאוד בליגה הזאת", אמר.

אבדיה עצמו אמר: "משחק NBA ראשון, בלי קשר לאכזבה מהפסד, זה היה מרגש, חלום שהתגשם. עבדתי כל כך קשה כדי להגיע לרגע הזה, וזה היה מיוחד. זרקתי כשהייתי פנוי, זה המשחק הראשון וכולם מתרגשים ברגע הזה. אני לא רוצה להכריח שום דבר. זה רק המשחק הראשון, וברור שבהמשך העונה אשתפר ואקח יותר זריקות".

אבדיה טוען ש"לא הייתי מתוח בכלל. הייתי נרגש, וזה חיובי. כל ישראל עמדה מאחוריי הלילה, וזה כיף לשחק כשיש מדינה שלמה מאחוריך. אני מקווה שאעשה אותם גאים העונה".

על ההגנה על ג'ואל אמביד: "הוא בהחלט גדול, אבל שמרתי על שחקנים גדולים אחרים ביורוליג. הוא טוב מאוד, אז ניסיתי לעצור אותו כששמרתי עליו. זה מה שהיה צריך לעשות כדי לעזור לקבוצה".

על יכולת המסירה שלו: "אני נהנה למסור, זה חלק מהמשחק שלי. אם אני יכול לעשות מהלכים בשביל החברים שלי לקבוצה, אעשה זאת".

בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס. דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. GettyImages
הרשים גם בהגנה. אבדיה/GettyImages

גם הפרשנים והכתבים שמסקרים את וושינגטון שאבו עידוד מהיכולת של אבדיה. צ'ייס יוז כתב ב-NBC: "זו לא הייתה הפתעה שאבדיה פתח בחמישייה בהתחשב ביכולת המצוינת שהוא גילה בטרום העונה. ועדיין, עבור רוקי בן 19, לפתוח בחמישייה בהופעת הבכורה ב-NBA זה דבר די גדול. זה שהוא פתח בחמישייה במשחק הראשון שלו, אומר הכול על כמה סקוט ברוקס מאמין בו ועל מה שהוויזארדס מאמינים שהוא מסוגל להיות".

יוז ציין ש"ההשפעה של אבדיה לא נראתה בבוקס-סקור כמו שהיא נראתה בשטף של המשחק. הוא סיים את המשחק עם שורה סטטיסטית צנועה, אבל שמר טוב, אפילו כשנדרש לבצע משימות הגנתיות קשות מאוד כמו לשמור על אולסטארים. זה הרוויח עבורו דקות גם בסיום המשחק".

קווינטון מאיו, כתב אחר מ-NBC, לא אהב את אחת השאלות שהופנו כלפי אבדיה בסיום, כשאחד העיתונאים שאל אותו האם זרק רק פעמיים מהשדה "כי היה מתוח". "הכתבים האלה רואים את המשחקים בכלל? הם שואלים את דני האם היה במתח ולכן זרק רק פעמיים, אבל כדורסל הוא לא רק נקודות! אנשי כדורסל צריכים להבין יותר בכדורסל!" צייץ מאיו.

הפרשן מייק פראדה מ-SBNation לא אהב את החילוף של אבדיה בדקה האחרונה, כשאייזק בונגה החליף אותו למטרות הגנתיות ברגע מכריע. "הוא באמת הוציא את דני אבדיה בשביל מהלך הגנתי?", תהה פראדה - שהתלהב מהיכולות ההגנתיות של הישראלי לאורך המשחק.

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully