וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה קלע 7 נקודות במשחקו הראשון ב-NBA, וושינגטון הפסידה לפילדלפיה

בכורה שקטה אך מעודדת: הישראלי קיבל קרדיט נרחב ממאמן הוויזארדס ופתח בחמישייה בהפסד 113:107, כשהוא מסיים 28 דקות מאופקות עם שתי שלשות, 4 ריבאונדים ומדד הפלוס/מינוס הטוב בקבוצה. ווסטברוק הצטיין עם טריפל דאבל, אבל אמביד (29 נקודות, 15 ברבע האחרון) הכריע

צפו בדני אבדיה מדבר אחרי הופעת הבכורה שלו ב-NBA/עריכת וידאו: ניר חן

את הופעת הבכורה הרשמית של דני אבדיה ב-NBA אפשר לסכם בשלוש מילים: הוא נראה שייך. הרוקי הישראלי ערך הלילה (בין רביעי לחמישי) את משחקו הראשון בעונה הרגילה במדי וושינגטון, שהפסידה 113:107 לפילדלפיה אבל קיבלה לא מעט סיבות לאופטימיות, גם מאבדיה.

הישראלי בן ה-19 קיבל קרדיט נרחב ממאמן וושינגטון סקוט ברוקס, ולא רק בגלל הפציעה שמשביתה את הפורוורד רוי האצ'ימורה שעשוי לנגוס לו בדקות בהמשך העונה. אבדיה פתח בחמישייה וקיבל לא פחות מ-28 דקות, במהלכן אמנם נראה מעט מאופק מבחינה התקפית, אבל הפגין ניצוצות בשני צידי המגרש. השורה הסטטיסטית שלו הסתכמה ב-7 נקודות (2 מ-2 מהשלוש, 1 מ-2 מהעונשין), 4 ריבאונדים, אסיסט, חטיפה, איבוד ומדד הפלוס/מינוס הטוב מבין שחקני הוויזארדס, כשהקבוצה מסיימת את הדקות שלו על המגרש ביתרון של 14 נקודות.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, נשמר על ידי שייק מילטון, פילדלפיה סיקסרס. GettyImages
עיקר התרומה של אבדיה הייתה בצד ההגנתי/GettyImages
בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס, נשמר על ידי דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. GettyImages
בין היתר, הוא שמר גם על בן סימונס/GettyImages

אבדיה בקושי היה מעורב בהתקפות של וושינגטון בפתיחה - גם בגלל הססנות וגם בשל הדומיננטיות של בראדלי ביל וראסל ווסטברוק, שכהרגלו עשה מהכול מהכול. אבדיה קלע את השלשה הראשונה שלו בליגה בשלהי הרבע הראשון, הוסיף אסיסט נאה לבראדלי ביל ברבע השני, וראה את דאוויס ברטאנס הלטבי מנהיג ריצה של הוויזארדס עם שלוש שלשות תוך פחות מדקה וחצי, בדרך ליתרון נקודה בירידה להפסקה.

עם פתיחת הרבע השלישי, אבדיה נראה משוחרר יותר. הוא צלף שלשה נוספת מעל ידיו המושטות של ג'ואל אמביד, הראה את הגיוון ההגנתי שלו כששמר היטב על אמביד ובן סימונס בצד השני, והרשים עם כמה מסירות יצירתיות שלא הסתיימו בנקודות רק בשל חוסר מזל. יחד עם בראדלי ביל שחימם את הידית, הוא עזר לוושינגטון לפתוח יתרון דו ספרתי שהגיע בשיאו ל-13 נקודות.

אבל זו הייתה האות להתעוררות של ג'ואל אמביד. הסנטר המאסיבי של הסיקסרס פתח את הרבע האחרון מצוין - כשהוא שוב נראה במיטבו דווקא כשבן סימונס על הספסל - השתלט על המשחק ולאט לאט היטה את הכף לטובת המארחת. ליי-אפ שלו כשנותרה דקה לסיום נתן לפילי יתרון של שתי נקודות, בצד השני בראדלי ביל החטיא, ושייק מילטון קלע פעמיים מהקו כדי להגדיל את היתרון לארבע, ומשם וושינגטון כבר לא חזרה.

עוד בוואלה!

עוד לפני שבחרה בו: וושינגטון ניסתה לעשות טרייד בשביל דני אבדיה

לכתבה המלאה
ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. רויטרס
היה בלתי עציר ברבע האחרון. אמביד/רויטרס
ראסל ווסטברוק, וושינגטון וויזארדס. AP
בכורה מרשימה, עד לדקות האחרונות. ווסטברוק/AP

ביל הוביל את רשימת הקלעים של הוויזארדס עם 31 (11 מ-22 מהשדה) לצד 4 חטיפות וגם 6 איבודים, ראסל ווסטברוק סיים הופעה בכורה עם טריפל דאבל אופייני (אליו הגיע כבר אחרי שלושה רבעים) של 21 נקודות, 15 אסיסטים ו-11 ריבאונדים וגם דאוויס ברטאנס (14) ותומאס בריאנט (10) הגיעו לספרות כפולות, אבל הוויזארדס הפסידו בשל האיבודים הרבים (20) ובגלל טעויות הגנתיות בדקות הסיום, גם של ווסטברוק.

את פילדלפיה המתחדשת, שנתנה לדוק ריברס סיבה לחייך בהופעתו הראשונה כמאמן הקבוצה, הוביל אמביד עם 29 ו-14 ריבאונדים, כשפורקאן קורקמאז (19) ובן סימונס (16, 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חסימות) מסייעים.

וושינגטון ואבדיה יחפשו את הניצחון הראשון שלהם העונה במשחק הבא מול אורלנדו, בלילה שבין שבת לראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully