וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ופתאום, ההדחה עלולה להיות ריאלית: הרגע הגורלי של הפועל ירושלים

23.12.2020 / 17:12

אחרי ההפסד הדרמטי לאיגוקאה, האדומים חייבים לנצח ביום חמישי (21:00) בבוסניה כדי לשמור על סיכוי ריאלי להעפיל לשלב הבא בליגת האלופות. עודד קטש: "התוצאה הזו שמה עלינו הרבה לחץ. ננסה להרגיע את השחקנים"

לאחרונה פורסמה באתר הכדורסל הבינלאומי "יורוהופס" כתבה שהתמקדה ברצף הניצחונות הביתיים של הפועל ירושלים. מאז ההפסד לא.א.ק אתונה לפני שנתיים, שמרו האדומים על מאזן מושלם של 0:14, והם רחוקים רק שלושה משחקים משיא ליגת האלופות ששייך למונאקו.

אלא שכעת, אחרי ההפסד הדרמטי באלכסנדרובאץ 75:73, ולקראת המשחק השני ב-48 שעות נגד איגוקאה, מחר (חמישי, 21:00) - עלולה ירושלים, מהמועמדות הקבועות לזכייה בתואר, למצוא עצמה כפסע מהדחה. אם תפסיד שוב, ותיקלע למאזן 3:1 כשבקופה נותרו רק עוד שני מחזורים, האפשרות שהעונה האירופית שלה תסתיים כבר בשלב הראשון תהיה ברורה ומיידית.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. דני מרון
הלחץ גובר. עודד קטש/דני מרון

האדומים, בצעד יוצא דופן, ויתרו על אחד משלושת משחקי הבית שלהם כשסגרו דיל עם יריבתם. "ההחלטה הזו יכולה להישפט רק נכון לרגע שבו התקבלה", הבהיר המאמן עודד קטש לפני היציאה לבוסניה והרצגובינה, ואכן, היו טיעונים מוצדקים לצעד:

במציאות הקורונה, אין משמעות אמיתית לביתיות באולמות נטולי קהל. דחיית המשחק מלפני שבועיים איפשרה לירושלים להופיע עם ג'אמיל ווילסון ומלקולם היל, שלא היו משתתפים בו במועדו המקורי. וגם ג'ייקובן בראון זכה לעוד תקופת הסתגלות ושיקום. אבל אם המפגש הכפול יסתיים ב-2:0, ההחלטה הזו תיצרב בזיכרון כגורלית.

עוד בוואלה! ספורט

הפועל ירושלים הפסידה 75:73 לאיגוקאה וירדה למאזן שלילי בליגת האלופות

לכתבה המלאה
סולימאן בריימו, הפועל ירושלים. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
"צריכים לשחק יותר טוב". בריימו/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

"ההפסד הזה שם עלינו הרבה מאוד לחץ", מודה קטש. "גם למשחק אתמול התייחסנו כמאסט, אבל אחריו, המשחק הבא הופך להיות חובה באמת. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה. יותר מדי שחקנים היו ביום לא טוב, וקלענו באחוזים מזעזעים. זה התחיל ברבע הראשון, נתן להם ביטחון וגרם לנו לרדוף אחריהם".

השאלה המרכזית היא מה יספיק המאמן לשנות בפרק זמן כה קצר. "אני מאמין שכמות כזו של שחקנים שלא נכנסו למשחק היא חד פעמית. נעשה התאמות הגנתיות, וננסה להפעיל על הבוסנים יותר לחץ. בעיניי, העבודה היא בעיקר מנטלית. השחקנים מביאים את משמעות המשחק, וננסה להרגיע אותם".

המצטיין של ירושלים בהפסד, סולימאן בריימו (29 נקודות ותשעה ריבאונדים), היה מתוסכל במיוחד. "הפסדנו בשתי נקודות, כלומר, עוד קליעה, עוד מסירה, עוד ריבאונד, טעות אחת פחות, והיינו מנצחים", אמר. "התחלנו בצורה חלשה, ואנחנו צריכים לשחק טוב יותר בקבוצה ולחזור לעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully