וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "זוכר את ההתרגשות בבכורה ב-NBA. הבנתי שנכנסתי להיסטוריה"

מייעץ לדני אבדיה ("לא להיסחף מהקרנבל"), מוטרד ממעמדו ("לשחק במלאגה זה כמו להיות בארסנל"), לא אוהב את היחס לכוכבים ("זאת בושה, צריך לפרוס שטיח אדום בפני כספי ובניון") וחושב קדימה: "מאמין שאשאר קרוב לכדורסל, אבל לא כמאמן". קפטן נבחרת ישראל ב"דאבל טים"

דני אבדיה יפתח הלילה (בין רביעי לחמישי) באופן רשמי את קריירת ה-NBA שלו, ובמחוז אנדלוסיה שבספרד יושב השחקן הישראלי האחרון שהגיע לליגה הטובה בעולם ויודע בדיוק מה עובר עליו. "אני זוכר את ההתרגשות מהמשחק הראשון שלי", מספר קפטן נבחרת ישראל, גל מקל, שהתארח בפודקאסט "דאבל טים". "זאת גאווה עצומה. אתה מגשים חלום, נכנס לספרי ההיסטוריה של המדינה, ויודע שרבים עוקבים אחריך. אבל כשאתה נכנס למשחק, אתה צולל פנימה ולא חושב יותר מדי על דברים חיצוניים".

מקל, ששיחק בדאלאס מאבריקס בעונת 2013/14 והופיע למשך תקופה קצרה גם בניו אורלינס פליקאנס בעונה שאחריה, מייעץ לאבדיה: "אנחנו, כישראלים, אוהבים להמליך ואוהבים לשחוט. העצה שלי לדני היא לא להתרגש מקרנבל ולא להוריד את הראש בתקופות פחות טובות. גם אלה וגם אלה יגיעו".

כיום משחק מקל באוניקאחה מלאגה, אך הוא ישוב לפעילות רק בעוד כחודש וחצי בגלל שבר בכף ידו, שבעקבותיו נותח. בנוגע למעמדו בהיסטוריה הוא מודה: "זה משהו שאני חושב עליו בשנים האחרונות, ולפעמים זה מעצבן. היום אני קפטן נבחרת ישראל, ולשחק כדורסל במלאגה זה כמו להיות בארסנל בכדורגל. מאז התקופה במכבי תל אביב אני מרגיש שיש פחות פרגון כלפיי. אני לא אדרג את הקריירה שלי, אבל היא אחת הטובות שהיו בכדורסל הישראלי. אחד הדברים היחידים שלא השגתי זה בית. לא הייתי סמל בשום מועדון".

גל מקל ב-NBA. GettyImages
"כשאתה נכנס למשחק, אתה צולל פנימה ולא חושב יותר מדי". גל מקל במדי דאלאס/GettyImages

ומה בעצם השתבש עבורו במכבי תל אביב? "הגעתי למכבי בשפל של המועדון. בעונה הראשונה רציתי מאוד להחזיר אותה למסלול, ולא הצלחתי, בלשון המעטה. בחודשיים הראשונים, כהחלטה, לא רצו שאני אצליח. אין סרט שעם הרזומה שלי, במשך חודשיים אשחק פה 19 שניות, שם 20 שניות".

למרות שהוא רואה את היחס לו זוכים רבים מהליגיונרים הוותיקים שחוזרים לשחק בישראל, בכדורגל ובכדורסל, מקל שואף לסיים בעתיד את הקריירה בארץ. "כרגע אני משחק בליגה הכי טובה באירופה, בקבוצה שמכוונת לזכות ביורוקאפ, וכל עוד אצליח להתמודד ברמות האלה, זה מה שארצה. אבל אני רואה את עצמי חוזר לשחק בישראל ולסגור מעגל, ומדגדג לי גם לזכות בעוד תואר. זאת בושה איך שמתייחסים בארץ לשחקנים שהם אגדות. בפני אנשים כמו כספי ובניון צריך לפרוס שטיח אדום. אני רואה איך מתייחסים בספרד לשחקנים בני 37, 40 ו-42, כמו מרסליניו הוורטאס, פליפה רייס ואלברט אוליבר".

ומתי תסתיים הקריירה? תאריך תפוגה עדיין אין, אבל התוכניות מתחילות להירקם. "אני מאמין שיש לי עוד ארבע שנים טובות על המגרש. אחר כך ארצה להישאר קרוב למשחק, אבל לא חושב שאאמן. לקחת מועדון, להקים אקדמיה לצעירים, או להיות מאמן אישי ולפתח שחקנים".

* לכל הפרקים של "דאבל טים"
* למעקב ביישומונים: ספוטיפיי + גוגל + אפל + ספריקר
* לעוד פודקאסטים מומלצים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"דאבל טים", פודקאסט 19:

1:19 עונה חדשה ב-NBA: למה צריך לצפות מדני אבדיה?

4:04 הגיע הזמן להחזיר את דור מיכה למכבי ת"א?

7:42 "המשכתי לשחק והרופא אמר: יש לך שבר ביד"

15:03 מעביר את השרביט: עצה לאבדיה לקראת הבכורה

19:05 מקומו של מקל בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי

28:32 מה לא עבד בחיבור עם מכבי ת"א?

33:33 אחרי מה שקרה לבניון וכספי: כדאי לחזור לארץ?

37:15 זיכרונות מהשנתיים בליגת ה-NBA

45:19 היום שאחרי: להישאר בכדורסל, לא כמאמן

47:22 חמי ואני: החיים במשפחה אחת עם ווילי סימס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully