וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מרגישים "אווירה שונה" ומחמיאים לכספי: "יהפוך להפתעת העונה"

23.12.2020 / 7:10

הניצחון על פנאתינייקוס הוציא את הצד האופטימי מהצהובים: בנדר מודה שהאנרגיות אחרות, כספי סוחט מחמאות, וגם ההצגה של המועמד הנצחי נדוביץ' לא באמת מדאיגה. רק זוסמן עדיין לא בעניינים: "יאניס לא יכול להרשות לעצמו הפסדים בגלל טעויות"

מאמן הוויזארדס סקוט ברוקס מסכם את קדם העונה של דני אבדיה/עריכת וידאו: טל רזניק

1. במכבי תל אביב מרגישים: "יש אווירה שונה בקבוצה"

מכבי תל אביב רשמה אמש (שלישי) את ניצחון היורוליג השביעי שלה העונה והחמישי בששת המשחקים האחרונים כשגברה 81:89 על פנאתינייקוס. הצהובים יסיימו בשבוע הבא את סיבוב המשחקים הראשון במשחק ביתי נגד זניט סנט פטרסבורג ויוכלו לסיימו כמעט במאזן שוויוני, דבר שהיה נראה כמעט מופרך עד לפני מספר שבועות.

המשחק אמש התנהל בשליטה של מכבי שהציגה הגנה חזקה מאוד לאורך רוב המחצית הראשונה, אך לאורך כל ההתמודדות להט נמניה נדוביץ' הסרבי, וברבע האחרון הוא התפוצץ בדרך ל-39 נקודות אישיות. נדוביץ' כמעט הצליח להפוך את המשחק, אלא שדקות טובות של סקוטי ווילבקין, עם 12 נקודות רצופות במהלך הרבע הרביעי, נתנו לצהובים את הניצחון.

ווילבקין הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 22 נקודות, כשמלבדו קלעו שני שחקנים 13 נקודות, אלייז'ה בריאנט ואותלו האנטר. "צריך להישאר בפוקוס, לא להיות מרוצים מלנצח כמה משחקים. אנחנו לא צריכים להיות מרוצים מהשיפור שלנו, ולהבין שאנחנו עדיין יכולים להיות יותר טובים", אמר ווילבקין בסיום, והתייחס לדו קרב בינו לבין כוכב היריבה ברבע האחרון. "נדוביץ' לא צריך לקלוע את הנקודות האלה כדי שאני ארצה לנצח את המשחק. כשהוא קלע עליי שלשה, ניצלתי את ההזדמנות הבאה כדי לקלוע עליו גם. הוא קלע 39 נקודות והיה טוב מאוד, אבל ניצחנו וזה מה שחשוב בשבילי".

דראגן בנדר רשם גם כן משחק טוב מאוד עם 9 נקודות, מתוכן 5 ברבע האחרון, 6 ריבאונדים ו-3 חסימות. "אני מנסה לשחק את המשחק בצורה הטובה ביותר. זה מתחיל בהגנה וממשיך משם. זה לא משנה אם אני קולע יותר או פחות, כל עוד אנחנו השחקנים משדרים על אותו גל, הכל הולך בכיוון הנכון", אמר הקרואטי בסיום, והודה ש"יש לאחרונה אנרגיות שונות, כיוון שונה. הקבוצה התחילה את ההכנה מאוחר, אני הצטרפתי בשלב מאוחר, אבל עכשיו רואים איך כולם נכנסים לעניינים. עומרי כספי נכנס והיה טוב היום, אני הייתי טוב. יש יותר שחקנים שמשחקים טוב, וזה נותן דחיפה לקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. דני מרון
אופטימי. בנדר/דני מרון

2. ערב השיא של המועמד הנצחי למכבי תל אביב: "יש לו משחקים כאלה"

שיחת היום ביד אליהו הייתה ההופעה המרשימה של נמניה נדוביץ'. הסרבי הפציע סיים את המשחק עם 39 נקודות, 7 מ-9 ל-2 נקודות, 7 מ-13 ל-3 נקודות, 4 מ-5 מהעונשין ו-6 אסיסטים, כשהוא מסיים עם מדד 45, ומנפץ את כל שיאי הקריירה שלו.

"ידענו שיש לפאו יכולות התקפיות מרשימות. נדוביץ' קלע 39 נקודות, אבל יש להם גם את פפאפטרו ושחקנים נוספים", ניתח בנדר. "אנחנו משחקים את ההגנה שלנו. את ההגנה ששיחקנו היום לא עשינו לפני כן, זה משהו ששומרים למשחקים מהסוג הזה. אם נשמור כל העונה כמו ששמרנו ברבע הראשון והשני, נהיה במצב מצוין. לנדוביץ' יש רשות לעשות מה שהוא רוצה בקבוצה. קשה מאוד לשמור אותו. כל עוד עוצרים את השחקנים האחרים, אני חושב שזאת הטקטיקה הנכונה. זה לא משנה אם הוא קלע עלינו 39 נקודות, כל עוד ניצחנו".

גורמים במכבי תל אביב הזכירו אמש כי במספר הזדמנויות בעבר היה נדוביץ' קרוב לצהובים, בעיקר בימים שבהם חזר מהקדנציה הלא מוצלחת שלו ב-NBA לאירופה, אך הדבר לא הסתייע בסופו של דבר. "הוא מסוג השחקנים שמדי פעם נותן משחקים כאלה, אבל לאורך הקריירה שלו הוא בעיקר פציע", סיפר אחד מאנשי המועדון, "הוא הכוכב של פאו, אז ברור שהוא ייראה מרשים שם. אם אתה הכוכב של אחת הקבוצות הפחות טובות ביורוליג, זה לא בהכרח דבר טוב".

עוד בוואלה!

ניצחון רביעי בחמישה משחקים ביורוליג: 81:89 למכבי תל אביב על פנאתינייקוס

לכתבה המלאה
נמניה נדוביץ' שחקן פנאתינייקוס מול אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
במכבי תל אביב טוענים: הטקטיקה ההגנתית שלנו דווקא עבדה. נדוביץ' אמש/דני מרון

3. "הקאמבק של כספי - אולי הסיפור המפתיע של העונה"

במכבי תל אביב היו מרוצים מאוד מיכולתו של עומרי כספי, שסיים אמנם עם שורה סטטיסטית צנועה של 4 נקודות, 2 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות, אבל הנוכחות שלו הורגשה היטב. השטף שהקבוצה הציגה כשכספי היה על הפרקט, גרם לשביעות רצון. גם יאניס ספרופולוס שוחח עם כספי בסיום ואמר לו: "זה היה המשחק הכי טוב שלך העונה, ויהיו לך משחקים טובים יותר".

במועדון מרוצים מההתאוששות של כספי מהפציעה. "הדרך ליכולת שלו מתחילת העונה שעברה היא ארוכה מאוד, אבל הוא נראה טוב. אנחנו מרגישים שהוא רוצה לחזור לעצמו", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "אם הוא ימשיך בקו העלייה הזה, ואם לא יהיה עליו עומס, זה אולי יהיה הסיפור המפתיע של העונה - הקאמבק של כספי".

עומרי כספי, מכבי תל אביב, מול נמניה נדוביץ', פנאתינייקוס. דני מרון
חוזר לעצמו לאט לאט. כספי/דני מרון

4. זוסמן סופסל: "יאניס לא יכול להרשות לעצמו הפסדים בגלל טעויות"

בצד השני של המתרס נמצאים יובל זוסמן וג'ון דיברתולומאו. הקפטן דיברתולומאו כלל לא שותף מסיבות טקטיות, בעוד זוסמן קיבל קצת פחות משבע דקות והתקשה בהגנה מול נדוביץ', מה שגרר גערות וספסול מתמשך מספרופולוס.

"יש עכשיו הרבה מאוד לחץ לנצח משחקים, צריך להבין שבמצב העניינים הנוכחי יאניס מאוד רוצה שזוסמן יחזור לעצמו לגמרי, אבל לא יכול להרשות לעצמו לאבד משחקים על טעויות", סיפרו במועדון, "אם זוס מקבל שתיים או שלוש שלשות על הראש דווקא בהגנה, שזה הצד החזק שלו, זה אומר שהוא לא במשחק. מה שחשוב עכשיו זה להמשיך ולנצח".

יובל זוסמן, מכבי תל אביב. דני מרון
עדיין מחפש את עצמו העונה. זוסמן/דני מרון

5. המנוחה שלפני המרתון: לוח הזמנים המתעתע של הצהובים

משחקה הבא של מכבי תל אביב יהיה רק בעוד שלושה ימים נגד הפועל חולון בגמר גביע ווינר. במכבי הודו כי לא זכרו מתי היה להם כל כך הרבה זמן בין משחקים שלא בפגרות נבחרת, אך גם הם יודעים שאין להם יותר מדי זמן ליהנות מהסיטואציה.

אחרי המשחק נגד חולון תיכנס הקבוצה למרתון של משחקים - ביום שלישי הבא היא תארח את זניט סנט פטרסבורג, יומיים לאחר מכן תצא למשחק ליגה נגד הפועל ירושלים בחוץ, וככל הנראה שלושה ימים לאחר מכן תפגוש את הפועל תל אביב ברבע גמר גביע המדינה, כשבאופק עוד שבוע כפול ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully