וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון רביעי בחמישה משחקים ביורוליג: 81:89 למכבי תל אביב על פנאתינייקוס

הצהובים שרדו שיא קריירה אדיר של נמניה נדוביץ' עם 39 נקודות בדרך לניצחון שביעי במפעל העונה. ווילבקין הוביל עם 22 והצטיין ברבע האחרון, גם האנטר ובריאנט קלעו בספרות כפולות

שחקני מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו. דני מרון
ניצח בדו קרב מול נדוביץ'. ווילבקין/דני מרון

המומנטום של מכבי תל אביב נמשך, גם אחרי אחת התצוגות הגדולות שנראו בהיכל בשנים האחרונות משחקן יריב. הצהובים המשיכו הערב (שלישי) במגמת שיפור עם ניצחונם הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים ביורוליג, הפעם 81:89 על פנאתינייקוס - למרות מופע חד פעמי של נמניה נדוביץ' מפאו. הגארד הסרבי סיפק את שיא הנקודות לשחקן בודד העונה, ניפץ את שיא הקריירה שלו וסיים את הערב האדיר עם 39 נקודות, 6 אסיסטים ומדד יעילות 45 (!), אבל לרוע מזלו יתר חבריו לקבוצה לא הופיעו, ומנגד סקוטי ווילבקין נתן לו פייט עם 22 נקודות משלו, כולל 12 רצופות ברגעים קריטיים ברבע האחרון.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס שיפרה את מאזנה ביורוליג לשבעה ניצחונות מול תשעה הפסדים, מה שהעלה אותה למקום ה-11 בטבלה והגדיל את הסיכויי לחזור לתמונת הפלייאוף למרות פתיחת העונה החלשה. מלבד הערב המצוין של ווילבקין, הצהובים קיבלו משחק סולידי גם מאלייז'ה בריאנט ואותלו האנטר שסיימו עם 13 כל אחד. האחרון היה בספק למשחק בשל כאבי גב, אבל עבר מבחן כשירות וכהרגלו, סיפק הרבה מלחמה וחוכמה. גם דראגן בנדר (9 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 חסימות) וכריס ג'ונס (9 נקודות) המשיכו בקו השיפור, בעוד יובל זוסמן איכזב את יאניס ספרופולוס וסופסל במשך דקות ארוכות בשל חוסר ריכוז בהגנה.

כעת הצהובים יקוו לנצל את רצף המשחקים הנוח יותר על הנייר - כולל משחקי בית מול זניט, אולימפיאקוס ובאסקוניה ומשחק חוץ מול אלבה ברלין בתווך - כדי להמשיך לצבור ניצחונות ולהיצמד לשמינייה המובילה.

נמניה נדוביץ' שחקן פנאתינייקוס מול אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
איזו הופעה. נמניה נדוביץ'/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. דני מרון
ממשיך בקו השיפור. בנדר/דני מרון

מהלך המשחק

אנטה ז'יז'יץ' שפתח בחמישייה לצד דראגן בנדר, אנג'לו קלויארו, אלייז'ה בריאנט וסקוטי ווילבקין, היה חתום על הנקודות הראשונות של הצהובים. בדקות הבאות שתי הקבוצות נראו מבולבלות, אבל יכולת אישית של ווילבקין העניקה לצהובים את היתרון. המחליפים זוסמן, כספי והאנטר הפיחו אנרגיות מחודשות אצל הביתיים, שברחו ליתרון דו ספרתי. הרבע נחתם עם שלשה של נמניה נדוביץ' שקבעה 12:21 למכבי תל אביב.

השליטה של מכבי תל אביב נמשכה גם ברבע השני. אלייז'ה בריאנט הצטרף לחגיגה, גם כריס ג'ונס הראה ניצות והיתרון צמח ל-16, כשפאו נראית אובדת עצות ולא פחות מ-10 שחקנים כבר על הלוח במכבי תל אביב. נדוביץ' המשיך להשאיר את פאו בעניינים, הגיע ל-14 נקודות וצימק ל-30:41 למכבי תל אביב במחצית.

עומרי כספי, מכבי תל אביב, מול נמניה נדוביץ', פנאתינייקוס. דני מרון
דקות מצוינות ברבע השני. עומרי כספי/דני מרון
יובל זוסמן, מכבי תל אביב. דני מרון
פתח טוב, אבל סופסל אחרי חוסר ריכוז בהגנה. זוסמן/דני מרון

סקוטי ווילבקין הגיע לספרות כפולות בפתיחת הרבע השלישי והגדיל את ההפרש של מכבי תל אביב, אבל בהגנה הצהובים לא מצאו תשובות לנדוביץ', שהמשיך לשמור את פאו במרחק סביר. ארבע וחצי דקות לסיום הרבע, צומק ההפרש לשבע בלבד, 50:43. שלווין מאק נגס עוד בהפרש עם שלשה, אבל הרבע הסתיים ב-52:59 למכבי תל אביב.

נדוביץ' הבלתי עציר הגיע ל-25 נקודות בפתיחת הרבע האחרון, והמשיך להלחיץ את הקבוצה של ספרופולוס. כשההפרש צומק לשתיים בלבד, דווקא דראגן בנדר התעורר וסיפק חמש נקודות מהירות שנתנו לצהובים אוויר לנשימה, אבל בשלב הזה נדוביץ' האדיר שוב העלה הילוך. הגארד הסרבי ניפץ את שיא הקריירה שלו ביורוליג והגיע ל-35 נקודות, אבל סקוטי ווילבקין נענה לאתגר ונתן פייט בדו קרב ברבע האחרון עם שלושה סלים רצופים משלו שקבעו 73:79 למכבי תל אביב שלוש דקות לסיום. ווילבקין קלע את הנקודה ה-12 שלו ברציפות, ושם נדוביץ' ופאו הרימו דגל לבן. 81:89 בסיום, מכבי תל אביב עם ניצחון רביעי בחמישה משחקים ביורוליג.

שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט. דני מרון
עוד נקודת אור. אלייז'ה בריאנט/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22, אלייז'ה בריאנט 14, אותלו האנטר 13 ו-6 ריבאונדים, כריס ג'ונס 9, דרגאן בנדר 9 ו-6 ריבאונדים, טיילר דורסי 5, עומרי כספי 4, אנטה ז'יז'יץ' 4, אנג'לו קלויארו 5, יובל זוסמן 3, עוז בלייזר 2.

קלעו לפנאתינייקוס: נמניה נדוביץ' 39 (7 מ-13 ל-3), 6 אסיסטים ו-47 נקודות מדד, בן קנטיל 9, מרכוס פוסטר 7, גאורגיוס פפאיאניס 6 ו-11 ריבאונדים, שלווין מאק 5, יאניס פפאפטרו 4, ארון ווייט 3, יאן וויוקאס 2. הווארד סנט-רוס (24 דקות) ולאונידס קסלקיס (6 דקות) שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully