וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה הלם, הרגע הכי קשה בקריירה שלי": דן איינבינדר בריאיון אמוציונלי

22.12.2020 / 19:00

השיחה הפתאומית מבניון היממה אותו ("קיבלנו החלטה מלמעלה ולצערי לא תהיה בסגל"), התנהלות ההנהלה פגעה בו ("מעולם לא נתקלתי בשחקן שקיצץ ואז פוטר באופן חד צדדי"), ובכל זאת, הקשר שהועזב מבית"ר ירושלים חולם לשוב לטדי: "מוכן לוותר על המון, אוריד כל מה שיבקשו"

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 0:0/ספורט 1

דן איינבינדר עבר את אחד הקיצים הכי רעים בקריירה שלו. לאחר שהסכים לקצץ כ-30% מחוזהו בבית"ר ירושלים, הוא התבשר כי המועדון אינו מעוניין בשירותיו ועליו לחפש קבוצה חדשה. השחקן קיווה כי הרצון של הצוות המקצועי לראות אותו ממשיך יעשה את שלו, אך בחלון ההעברות האחרון, משלא עבר לקבוצה אחרת, הודיעה לו בית"ר כי הוא מפוטר ואינו חלק מהסגל יותר.

כעת, לראשונה מזה תקופה, איינבינדר מספר את מה שעבר עליו: "מאוד רציתי להישאר, אני לא חושב שמישהו שטוב לו ואוהב מקום מסוים צריך להיענש או לצאת לא טוב על זה שהוא רוצה להישאר במקום שטוב לו. לצערי או לשמחתי שני הצוותים המקצועיים בבית"ר ירושלים, גם בניון ורוני לוי וגם סלובו וברדה, אמרו לי מספר פעמים שהם רוצים אותי, מעריכים אותי, רוצים שאישאר, שאני קפטן ומנהיג.

"חשוב לי להדגיש, הצוותים המקצועיים לא אמרו לי מעולם שאני לא בתכניות אלא להיפך, אמרו לי שאני חשוב להם וכמה הם רוצים אותי. אני לא יודע מה נאמר בין הצוותים להנהלה, אני יכול לדעת רק מה אמרו לי. קיימתי מספר שיחות עם יוסי, רוני, סלובו וברדה וכולם אמרו לי כמה הם צריכים אותי וכמה אני יכול לעזור להם, חשוב לי להדגיש את זה. אמרו לאורך תקופה שזה סיבות מקצועיות והגיע הזמן לשים דברים על השולחן".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים. לירון מולדובן
לא מבין מה קרה. איינבינדר/לירון מולדובן

מה הם אמרו לך בשיחות?

"בוא נסביר משהו פשוט - יום לפני המשחק מול הפועל תל אביב אני מתורגל בהרכב ורשום בסגל. יום למחרת, בוקר המשחק, אני מקבל טלפון מיוסי בניון שאומר לי 'דן, אני יודע שהמאמן תירגל אותך בהרכב, אך קיבלנו הנחתה מלמעלה ולצערי אתה לא תהיה בסגל היום'. עברתי המון בקריירה, אך זה היה הלם. הרגע הכי קשה בקריירה שלי. הרגשתי גם בקול של יוסי, הוא בן אדם טוב וצנוע עם הרבה ענווה ולאורך כל הדרך ראיתי שהדברים לא פשוטים לו, הערכתי את זה מאוד אצלו. אבל הדבר היותר קשה היה לסיים את אימון הכושר, שבאתי לפני המשחק והאוטובוס של הקבוצה עלה בעליה של בית וגן, כל השחקנים מסתכלים עלי ולא יודעים מה לומר. אלה שהייתי הקפטן שלהם והוביל אותם, לא בסגל, זה לא היה קל, הרגשה רעה מאוד.

"בערב קבעתי אימון עם מאמן הכושר טלמו, בן אדם מדהים שעזר לי לאורך כל התקופה, ומי הגיע לאימון? רוני לוי. רוני לוי, לפני שהוא מכין את הקבוצה לקראת משחק מול הפועל תל אביב, היה חשוב לו לבוא ולצפות באימון כושר שאני עושה, כאות הזדהות. זה משהו שאני אעריך עד סוף הקריירה בצורה בלתי רגילה. גם עם סלובו ושי, לפני המשחק נגד קרית שמונה, סיימנו אימון, פורסם הסגל, אני בפנים, למחרת המשחק לא התקיים ולאחר מכן לא הייתי בסגל. הדברים האלה מוכיחים את מה ששמעתי מהצוותים המקצועיים וההחלטה לא הייתה שלהם".

אבל אלי אוחנה שוחח עם אבא שלך, אמר לו שמעוניינים שתעזוב, וגם כשאתה ואבא שלך נפגשתם עם חוגג ואוחנה נאמר אותו דבר.

"כשאבא שלי הגיע לפגישה עם אלי אוחנה נאמר לו ששחקנים שמרוויחים הרבה כסף והם צפויים לשחק פחות - בעל הבית פחות אוהב את זה והמטרה היא לקצץ כמה שיותר. אני לא מבין זה, שחקנים שמקצצים באהבה עבור המועדון שלהם עושים את זה מתוך ידיעה שהם נשארים, הם רוצים לתת כתף למועדון בתקופה קשה. אלי שיבח אותי כל הזמן, רק דברים טובים אמר, שהוא מעריך את ההתנהגות וההתנהלות שלי וששום דבר לא ייעשה בצורה לא הדדית, מה שלא קרה בסוף".

כעסת כשהודיעו לך שאתה משוחרר כמה ימים אחרי שקיצצת 30 אחוז.

"הרגשתי מרומה. באתי לדבר עם ההנהלה על הקיצוץ, אנחנו היינו הראשונים שעשינו את זה עוד לפני הפלייאוף, היינו החלוצים של זה. הגענו לסיכום על 20 ואחרי זה 25 ואני הראשון בפגישה שאמרתי, 'נראה איך עוזרים לשחקנים שמרוויחים פחות', יחד עם עידן (ורד) ואופיר (קריאף). הודענו להם, עזרתי לחצי קבוצה באופן אישי להסביר להם, לחדד דברים, בגלל הניסיון, בגלל שאני מבין בדברים שהם לא, גם עם הזרים, הסברתי לכולם את החשיבות של הקיצוץ עבור המועדון. ואני חושב שאחד שהסכים לקצץ ועזר למועדון מול כל הסגל, ותמיד היה מראה של המועדון וייצג אותו בכבוד על המגרש ומחוץ למגרש - מגיע לו הרבה יותר.

"אלי אוחנה אמר בריאיון שהחליטו עוד בפלייאוף שאני לא אמשיך. זה בסדר, אבל אם הוחלט - למה לא הודיעו לי? אני הפסדתי הכי הרבה כסף בקיצוצים האלה, והסכמתי לקצץ עוד, לשחק רק על שכר הבסיס ולהוריד עוד. אני לא מכיר שחקן בליגת העל שקיצץ ואחרי זה פוטר באופן חד צדדי, אני לא נתקלתי בדבר כזה, לצערי זה משהו שרק אני חוויתי.

"הדברים לגבי הגיעו לתקשורת לפני שהגיעו אלי, חודשיים אני קורא שאני בדרך החוצה ואף אחד לא מדבר איתי, לא ידעתי אם להאמין. תמיד ייצגתי את המועדון בכבוד, תמיד נשלחתי ראשון לריאיונות להגן על המועדון, תמיד ראשון בפעילויות קהילתיות, הרגשתי הפנים של המועדון הזה ולכן זה כואב לי מאוד. המועדון הזה גם נתן לי המון ואני לא בא לפגוע בו, פשוט לא היה נעים לשמוע את הדברים דרך התקשורת, גם על המכתב שהגיע על התראה לפני פיטורים שמעתי קודם כל מהתקשורת וזה מאוד מאוד מצער, הגיע לי יחס אחר לגמרי".

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
"הגיע לי יחס אחר לגמרי". איינבינדר/דני מרון

אתה זוכר את השיחה עם חוגג לפני שחזרת מבאר שבע?

"אני זוכר את השיחות שלי ושל אבא שלי עם חוגג. הוא מאוד רצה שאצטרף, דיבר על זהות, חשיבות של שחקן בית, מנהיגות, דיבר על אתגר שמאוד משך אותי לחזור הביתה. היה חשוב לו להחזיר שחקנים טובים שמזוהים עם המועדון ומשאירים הכול על המגרש. אני חושב שתמיד אפשר לבקר את היכולת, לטוב ולרע, אבל תמיד נתתי 100% גם על המגרש וגם מחוצה לו. לא האמנתי שאגיע לתביעה מול בית"ר, לאורך כל הדרך כל הזמן יצאו ידיעות בעילום שם או לא בעילום שם שהכול מקצועי. הדברים לא מקצועיים, זה בעיקר משה חוגג שרצה לקצץ לי 30% בשכר ואחרי זה סכום נוסף. אני ויתרתי על כל מענקי הנקודות גם, חסכתי 50% מהשכר לבית"ר. בימים האחרונים של המועדון יזמתי עם חוגג פגישה על מנת לראות איך אפשר לבוא עוד לקראת המועדון, שדברים כן יסתדר, ולצערי זה לא קרה".

פרשנים, אוהדים ושחקנים אומרים שכרגע אתה חסר למערכת, אתה מקבל את הפידבקים האלה?

"עכשיו בדיעבד זה לא עושה לי את זה. זה מאחורי ואני לא מתעסק בזה. אני מקבל הרבה פידבקים מהשחקנים, אוהדים, מצוותים מקצועיים ששיחקו נגד בית"ר, זה בסדר, גם אם הוחלט על משהו זה בסדר, אבל ציפיתי שיעשו את זה בצורה נכונה. וגם להודות שזה מהלך כלכלי נטו ולא היה לשניה אחת מקצועי. חשוב לי לציין, לא הייתה לי בחלון הקצר אף הצעה מקצועית או ריאלית שיכולה הייתה לעזור לי להמשיך להתפתח, ואמרתי למשה חוגג שאני לא דורש לשחק, רק לא רוצה שהקריירה שלי תיפגע, שיאפשר לי להתאמן עד ינואר. מעולם לא עשיתי משהו רע בחדר הלבשה או על הדשא. וחשוב לציין, עורכי הדין של בית"ר הציעו עסקת פשרה, אני הסכמתי להסכם פשרה אך משה חוגג לא הסכים לכך, על זה צריך לשאול אותו.

"אנסה להסביר את הקשר שלי לבית"ר: בעונה שעברה היו שתי סיטואציות - אחת שנפצעתי במשחק גביע, הייתי השחקן היחיד מהרכב שפתח, כי היה חשוב לרוני שיהיה מישהו שינהיג את החבר'ה הצעירים. בדקה ה-20 נפצעתי ברשתית של העין, העין שלי דיממה ופוניתי לבית חולים. טיפלו בי ושלושה ימים לאחר מכן היה משחק נגד מכבי נתניה, משחק שהרופא לא אישר לי לשחק בו, הוא אמר שאני לוקח סיכון. שיחקתי, כבשתי וכל החברים חגגו איתי ביחד עם היד על העין. נפצעתי גם בברך במשחק מול הפועל כפר סבא, בדקה השמינית, ונשארתי עד הדקות האחרונות, כי תמיד היה חשוב לי להיות שם בשביל המועדון, וחבל שהוא לא היה שם בשבילי".

אם משה חוגג פונה אליך עכשיו ואומר לך לחזור לבית"ר בשכר הבסיס ולהוריד עוד 20%, הפסד של 50% בסך הכול, אתה חוזר?

"חד משמעית כן. מוריד את כל מה שיבקשו. חשוב לי להבהיר לכולם שלא רק קיצצתי בשמחה עבור המועדון, כולנו נקלענו לסיטואציה מסוימת אבל לפני הכול אני אוהב את המועדון הזה, זה המקום שבו גדלתי ושיחקתי בו 18 שנה ואני רוצה לשחק בו יותר מכל מקום אחר, מוכן לוותר על המון כדי לחזור".

תגובת בית"ר ירושלים: "מפאת כבודו אנחנו לא מתכוונים להיגרר להאשמות של דן איינבינדר ומאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully