וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שרכש לוחית רישוי ב-9 מיליון דולר: הכירו את ה"שושבין" בעסקה של בית"ר

הוא מיליארדר ממוצא הודי שבונה את המלונות היוקרתיים בדובאי, יש לו בתים מטורפים, צי מכוניות פאר ומרתף יינות בשווי 20 מיליון דולר, אך שמו נקשר גם לתרגילי עוקץ ועסקאות שוחד. האם באלווינדר ראג' סהאני, שאירח את פגישות חוגג ובן ח'ליפה, הוא האיש שמזרים כסף לעסקה?

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג צופה במשחק של בית"ר ירושלים עם שייח' חמד בן ח'ליפה/דוברות בית"ר ירושלים

בזמן שהעיניים של כולם נשואות אל עבר משה חוגג וחמד בן ח'ליפה בציפייה לאן יקחו את בית"ר ירושלים ותהיה האם הכסף מהעסקה המתוקשרת אכן יעבור לפי התכנית, מתברר שיש דמות נוספת הקשורה לעסקה, והיא לא פחות מסתורית מכל המעורבים עד עתה. הכירו את באלווינדר ראג' סאהני, או כמו שהוא מוכר בדובאי: אבו סבאח.

סאהני בן ה-48 הוא מיליארדר ממוצא הודי שחי בדובאי. הוא אירח את המשלחת הבית"רית יחד עם פמלייתו של השייח' לארוחת ערב חגיגית בביתו המפואר, נכח במספר פגישות במהלך המשא ומתן בין הצדדים ואף נכח במעמד החתימה. אז איך עדיין לא שמענו עליו עד עתה?

סאהני נולד בכווית למשפחה שעסקה בעיקר בייבוא של חלקי חילוף לרכבים. הוא ירש אימפריה מאביו ומיקסם אותה. כיום הוא עדיין בעסקי חלפי הרכב, אך גם בבנייה, ציוד בניין והנדסה תעשייתית, ונחשב לאחד מאילי הנדל"ן והבנייה הגדולים באיחוד האמירויות.

כבעלי קבוצת RSG - קבוצת נדל"ן הפועלת בשנים האחרונות במזרח התיכון, דרום אסיה וארצות הברית - הוא בונה את המלונות החדישים והיוקרתיים ביותר בדובאי. "בכל פעם שהוא מסיים פרוייקט בעיר, הוא מיד קונה בניין אחר, גדול יותר או במיקום טוב יותר מהקודם", סיפר מקור באיחוד האמירויות. "הוא דמות מוכרת ומקושרת מאוד למשפחת השלטון בדובאי".

כיצד הפך סאהני לדמות כל כך דומיננטית במתרחש בדובאי? מדי שנה נערכת מטעם השלטון מכירה פומבית של לוחיות רישוי עם מספרים מיוחדים, כאשר כל כספי המכירות מועברים למטרות צדקה. ב-2016 התפרסם סאהני בכך ששילם לא פחות מתשעה מיליון דולר על לוחית רישוי עם הכיתוב D5 - הסכום הגבוה ביותר אי פעם במכירות הפומביות הללו. מאותו יום כל צמרת השלטון בנסיכות הכירה אותו ועסקיו הגלויים (ויש האומרים שגם הנסתרים) קיבלו דחיפה רצינית.

עוד בוואלה!

בן ח'ליפה עדיין לא העביר מסמכים, בקבוצה טוענים כי אביו שהה בבית חולים

לכתבה המלאה
seperator

בראיון לאתר "אל-ערביה" סאהני סיפר שבחר את הלוחית D5 מכיוון שהוא מאמין בכוח הנומרולוגי של הספרה 9 (D=4+5). בעבר רכש סהאני לוחיות רישוי נוספות עם צירוף מספרים שיוצרים את הסכום 9 ."לא קניתי את זה בשביל הפרסום. זו התשוקה שלי, ואם הכסף הולך לצדקה, אני נהנה", הוא טען באותו ראיון. סהאני ידוע גם בבתים המפוארים שלו הצמודים לחוף הים, בצי מכוניות היוקרה שלו, במרתף היינות ששוויו מעל 20 מיליון דולר ועוד שלל נכסים מפוארים בכל פינה באמירויות.

סגנון חייו הראוותני של סאהני מושך הרבה אש, ואף הוביל ללא מעט שמועות וסיפורים. סאהני אמנם מעורב בפעילויות צדקה לא מעטות באיחוד האמירויות, אבל מקורות בדובאי טוענים כי לצד פעילותו הפילנתרופית והעסקית, הוא קשור גם לפעילויות אפורות יותר. בכתבה מאת בלוגר אנונימי באתר "מדיום", נקשר שמו של סאהני לכאורה בתרגילי עוקץ והונאות אנשי עסקים זרים שמגיעים לדובאי לטובת השקעות. "לסאהני יש השפעה רבה גם במשרד הפנים של איחוד האמירויות וגם במשטרת דובאי", סיפר מקור נוסף.

אז איך הוא קשור לבית"ר? כאן זה מתחיל להיות מעניין. הצצה קטנה לחשבון האינסטגרם של סאהני מספקת תמונה מעניינת לגבי האיש שליווה את המשא ומתן בין משה חוגג לשייח' בן ח'ליפה. העסקה בין השניים נודעה ככזו בשווי של מעל 300 מיליון שקלים, כאשר לאורך 10 שנים יועברו למועדון חמישה מיליון יורו מדי שנה ביולי ואילו סכום נוסף של 24 מיליון יורו יועברו למשה חוגג בשני תשלומים. למרות זאת, סהאני כתב בפוסט באינסטגרם: "מברך את אחי היקר, הוד מעלתו, שייח' חמד בן ח'ליפה אל-נהיאן, על רכישת בית"ר ירושלים במיליארד דולר".

האם סאהני יודע משהו שנעלם מאוזני אוהדי בית"ר, התקשורת והציבור בישראל?

אז אחרי סאגת החלפת השמות של בן ח'ליפה, מתווך בעל עבר מפוקפק בישראל בדמות נאום כהן, העסקה ההיסטורית על בעלות בית"ר ירושלים, שהיא גם אחת העסקאות הכי מדוברות ומסתוריות בכדורגל העולמי ב-2020, מספקת עוד זווית מפתיעה. מחכים לעוד התפתחויות? בואו נראה קודם כל אם בן ח'ליפה מעביר את המסמכים לוועדה להעברת הזכויות...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully