וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עשן בלי אש? מדוע מפקפקים בעסקת המכירה של בית"ר ירושלים

17.12.2020 / 13:00

מעבר למתנגדי ותומכי עסקת בן ח'ליפה, אוהדים רבים מטילים ספק בדרך בה נעשתה העסקה על רקע התביעות, השמועות והרכילויות. אופיר סער על מסך העשן הניהולי והמקצועי של בית"ר ירושלים, ועל מושיע ב-40 אלף יורו שצריך לפרוע שטר ראשון נגד קרית שמונה (20:00, ספורט 1)

בווידאו: מחנות האוהדים של בית"ר ירושלים התעמתו על רקע המכירה לשייח מהאמירויות/צילום: רוני כנפו

1. מאז שנחתמה עסקת רכישת 50% מהבעלות על בית"ר ירושלים על ידי השיח' חמד בן ח'ליפה כולם עוסקים באוהדים המתנגדים לצירוף בעלים ערבי למועדון מצד אחד ובאלו התומכים במהלך מהצד השני. אלא שישנה כמות גדולה של אוהדים שנמצאים באמצע.

ולא מדובר באוהדים שאין להם דעה עקרונית לגבי המהלך. הם פשוט מפקפקים בעצם העסקה. סימני השאלה, אי הבהירות וחוסר השקיפות מעלים המון תהיות אצל אוהדים רבים, שמבינים שמשה חוגג עשה עיסקה נכונה עבורו, אך לא בטוחים שהיא נכונה גם עבור בית"ר.

בסופו של יום, ישנו מבחן התוצאה. כדי להוכיח את כדאיות המהלך ואת המלחמה אליה יצא, חוגג חייב שיזרום לבית"ר כסף, והרבה. ההסכם עצמו מחייב את בן ח'ליפה להעביר 5 מיליון יורו בשנה, מדובר בסכום מכובד בכל קנה מידה, במיוחד כשמדובר על התחייבות לעשר שנים. במצב רגיל זה סכום שאמור לגרום למועדון להתנהל נכון ובשפיות, אך המהלך אליו יצא חוגג יצריך כנראה הרבה יותר כסף. מחלקת נוער טובה עולה למכבי תל אביב ומכבי חיפה בין 5 ל-8 מיליון יורו, לבית"ר עדיין אין בסיס ותשתיות כך שהסכומים יהיו גבוהים יותר.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
סכום משמעותי, אבל עדיין לא מספיק. בן ח'ליפה עם משה חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

הבעיה של חוגג עם נתח גדול מהקהל היא לא רק סימני השאלה סביב העיסקה אלא גם סימני השאלה סביבו. חוגג עצמו הודה כי אינו יכול להמשיך ולהשקיע סכומים גבוהים בקבוצה, חתר לפייר פליי והוריד כבר העונה את הסכומים שהוא מביא מהבית לסף המינימום. מכאן, יש ברקע יותר מדי תביעות, פרסומים, שמועות ורכילויות שמייצרות אצל אנשים תודעה של "אין עשן בלי אש".

גם אתמול חוגג סיפר שהוא מכיר את העבריין המורשע רועי חיון עוד לפני שנכנס לכלא והם חברים. גם בכדורגל, שני האנשים שהוא בקשר הטוב ביותר איתם הם ג'קי בן זקן וברק אברמוב - הראשון הורשע בהרצת מניות, נגד השני יש כתב אישום בגין רישום כוזב, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה - מה שלא מוסיף לו נקודות זכות כבעלי בית"ר ומחזק את התודעה שנוצרת בציבור. אם חוגג רוצה לשנות את זה, הוא צריך להתחיל ולפעול בצורה אחרת לגמרי.

עוד בוואלה!

תעלומת המאה: הערפל סביב עסקת בית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
ג'קי בן זקן מ.ס. אשדוד עם משה חוגג בית"ר ירושלים. דני מרון
יותר מדי סימני שאלה? משה חוגג/דני מרון

2.ברמת הקבוצה הבוגרת, אם בית"ר תרצה להתמודד עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה, היא תצטרך להחליף לפחות 5-6 שחקני הרכב ולעבות את הספסל בשחקנים איכותיים יותר, מה שיצריך בניה מחדש שתיקח לפחות שנתיים. כדי שזה יצליח בפרק זמן כזה, בית"ר תצטרך לפגוע בכל שחקני הרכש שתצרף, לבנות קבוצה מאוזנת ולייצר תלכיד בריא. כדי לעשות את זה צריך לתת את הקרדיט לבניה לאנשי מקצוע, מה שלא קרה עד היום, כשגם יוסי בניון שתכנן לשדרג את הקבוצה השנה אחרי המקום השלישי אשתקד לא הגיע לכך.

מישהו זוכר שהמקום השלישי של בניון ורוני לוי באותו שכר שחקנים קוטלג ככישלון? אחרי ששניהם עזבו כבר אי אפשר לספר סיפורים או להפיל אשמה. אם בית"ר רוצה להתמודד על תארים צריך מנהל מקצועי שיקבל תקציב וקרדיט מלא לבנות סגל מאוזן ונכון לשנים. אם זה לא יקרה, עידן טביב ימשיך להיראות כמו פנטזיה ביחס לקדנציה של חוגג.

חלאופילו פלייטר שחקן בית"ר ירושלים. לילך וייס רוזנברג
השחקן הכי זול בקבוצה הפך להכי משמעותי. פלייטר/לילך וייס רוזנברג

3. הערב (חמישי, 20:00, ספורט 1) בית"ר תארח את קרית שמונה בטדי. עם נקודה בודדת מתוך ה-15 האחרונות והרבה בעיות מקצועיות. מי שאמור לחזור ל-11 הוא חלאופילו פלייטר, שנעדר כחודשיים לאחר שסבל מדימום בכבד. העובדה שפלייטר חוזר ישירות להרכב אומרת הרבה מאוד.

עבור הצוות המקצועי הסורינאמי הוא השחקן הכי משמעותי בקבוצה, החלוץ היחיד שבאמת עושה תנועה לעומק, משחק עם הגוף, מהיר וחיית רחבה. המסקנה המקצועית שהגיעו אליה עד עתה היא שאלירן עטר וירדן שועה לא יכולים לשחק יחד בחוד, ולכן בכל מצב בו תשחק הקבוצה עם שני חלוצים, והסורינאמי יהיה כשיר, הוא יהיה אחד מהשניים.

בניון צירף אותו בקיץ ב-40 אלף יורו לעונה. שועה אמור היה להיות המוציא לפועל, מתאוסיניו היהלום, אך עם כל הכבוד לכולם עם כל הרכישות הנוצצות השחקן הכי זול בקבוצה הפך למשמעותי ביותר שלה. מדהים שכבר חודשיים כל השחקנים מדברים על כמה הוא חסר וכמה יכול לסייע לקבוצה, ובסך הכל מדובר בבחור צעיר בן 20 שהגיע מהליגה השניה בקפריסין. עצם העובדה שבית"ר הגיע למצב שהוא שובר השיוויון אומרת הכול על הסגל הנוכחי.

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully