וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה אך יציב: מעמדו של גאורגיוס דוניס במכבי תל אביב בטוח

17.12.2020 / 7:08

המאמן לא מצליח להוציא את הקבוצה לדרך חדשה ולא מצליח להתגבר על המשבר המקצועי, אך במועדון מעריכים כי לא נשקפת לו סכנה מכיוון הבעלים. וגם: היווני מצא פתרון חדש, ביקורת כלפי גלזר, ביטון והרננדס שנמצאים בכושר ירוד ויש גם נקודת אור

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי נתניה 2:2/ספורט 1

עיקרי הדברים

  • למרות התיקו והתוצאות הרעות בארץ, נראה כי מצבו של דוניס קשה אך יציב
  • המאמן היווני משוכנע ששחקניו זקוקים למנוחה מלאה לנקות את הראש ולאושש את הגוף
  • מכבי תל אביב לא מוצאת פתרון למשחק ההגנה הגרוע ומדורגת שלישית במניין הספיגות
  • ביקורת כלפי גלזר, ביטון והרננדס שנמצאים בכושר ירוד
  • נקודת האור: מכבי חיפה לא בורחת

1. דוניס משוכנע שהשחקנים זקוקים לפסק זמן

אחרי ה-2:2 אמש (רביעי) מול מכבי נתניה ואיבוד שתי נקודות יקרות נוספות, מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס מנסה לכוון לפתרון חדש והוא לתת לשחקניו מנוחה לגוף ולראש. אם אחרי ההפסד 3:2 למ.ס. אשדוד, דוניס היה משוכנע שמצא את הפתרון לבעיה בחיזוק החלק האחורי ומשחק ההגנה, כעת, כשהוא מבין שאינו יכול לפתור את הבעיה, ינסה היווני לחלץ את מכבי תל אביב מהפתיחה הרעה שלה באמצעות מנוחה מלאה שייתן לשחקניו ביומיים הקרובים לקראת המשחק ביום שני בטדי מול בית"ר ירושלים. "אלה לא תירוצים", אמר דוניס. "אני חושב שעברנו הרבה מאוד בתקופה האחרונה בליגה בארץ ובליגה האירופית והשחקנים שלי צריכים מנוחה מלאה לגוף שלהם ולראש שלהם. אנחנו ננסה לתקן את הטעויות שלנו, אבל רק אחרי שניתן לשחקנים לנוח. ביום שני מול בית"ר ירושלים נבוא אחרת. מבחינתי הליגה שלנו בישראל מתחילה בשני".

2. עומק המשבר: מקום שלישי ושלילי בספיגות

דוניס אמר את הדברים אחרי שמיד בתום המשחק כששוחח עם זכיין השידור, הוא היה נראה אובד עצות ולא מצא את התרופה לבעיה. מאמן מכבי תל אביב נראה חסר אונים אחרי ששוב ספגה הקבוצה שני שערים ובסך הכול היא כבר עומדת על 15 שערי חובה, שלישית בנתון השלילי הזה רק לבני סכנין ולהפועל חיפה. נכון שגם בטור החיובי של הכיבושים הצהובים במקום השלישי אחרי מכבי חיפה ומכבי נתניה, אבל נתון הספיגות הוא בלתי נתפס אחרי שבכל העונה שעברה הקבוצה ספגה רק 10 שערים.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בשלב הזה לא נשקפת לו סכנה מכיוון הבעלים. דוניס/ברני ארדוב

3. מצבו של דוניס קשה אך יציב

במועדון לא יודעים לומר עדיין כיצד מגיבים בקנדה למה שקורה כאן בליגה. לזכותו של דוניס נזקפת ההצלחה באירופה. זה לא רק ההישג הספורטיבי והיוקרה שמחכה בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, הישג שהיה שמור עד כה רק לפאולו סוזה. העניין הוא בכסף שייכנס לקופת הקבוצה בזכות ההצלחה באירופה ועל כך גם ליווני יש את החלק שלו. יחד עם זה, הוא לא מצליח להוציא את מכבי תל אביב לדרך חדשה ולא מצליח להתגבר על המשבר המקצועי בליגת העל שהחל כבר במחזור הראשון עם ההפסד למכבי פתח תקווה 1:2. בכל מקרה, במועדון מעריכים כי מעמדו של דוניס איתן וכי בשלב הזה לא נשקפת לו סכנה מכיוון הבעלים.

חן עזרא שחקן מכבי נתניה מול דן גלזר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רחוק מאוד מהיכולת שהציג בעונה שעברה. גלזר רואה את הגב של עזרא/ברני ארדוב

4. שחקני מפתח בכושר ירוד

זה יהיה לא הוגן להפיל את כל התיק על המאמן. מעבר לעובדה שאיבד מחצית משחקני ההגנה שלו מהעונה שעברה וכוכביו הישראלים הוגלו לקפריסין, גם אלה שמשחקים היום לא מספקים את הסחורה ונמצאים בכושר משחק ירוד. דן גלזר, שחקן העונה שעברה, רחוק מאוד מהיכולת שהציג ושהקנתה לו את התואר בו זכה. לידו דן ביטון לא שומר על יציבות ולצד דקות טובות, יש לו הרבה נפילות תוך כדי המשחקים. לואיס הרננדס נראה קצת שחוק, אולי כי לא זכה למנוחה מזה הרבה זמן, אבל ההחלטות שלו לא טובות וניכר שאין למכבי תל אביב בעל בית ברחבה שלה. גם אלכסנדר פשיץ' לא יכול לצאת נקי עם כל המחמאות שהוא קיבל עד עכשיו.

ניקיטה רוקאביציה חוגג עם אבו פאני, מכבי חיפה מול הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
נמצאים במרחק של 6 נקודות בלבד. שחקני מכבי חיפה חוגגים/לילך וייס רוזנברג

5. מכבי חיפה? "מצבנו טוב אם זה הפער".

שש נקודות מפרידות בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בתום עשרה מחזורים, אבל למרות שהקבוצה לוקה מאוד במשחק ההגנה ונראית כרגע פחות טוב ממכבי חיפה, יש כאלה במכבי תל אביב שמצאו גם את נקודת האור. "אם בתום עשרה מחזורים רעים שלנו, אנחנו רק שש נקודות ממכבי חיפה, אז לא קרה שום דבר ומצבנו טוב", אמר אחד השחקנים. "נכון שמכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה לפתוח כך את העונה, אבל אנחנו לא רחוקים ממכבי חיפה והכל עדיין פתוח. כשנתחיל לשחק את הכדורגל שלנו, הכל ייראה אחרת".

ספורטאי השנה של 2020

רוברט לבנדובסקי
ארלינג הולאנד
סאדיו מאנה
סרחיו ראמוס
לברון ג'יימס
לואיס המילטון
רפאל נדאל
פטריק מהומס
ג'ושוע צ'פטגאי
ארמנד דופלנטיס
25581 משתתפים

ספורטאית השנה של 2020

סופיה קנין
איגה שביונטק
אדה הגרברג
ויויאן מידמה
בריאנה סטיוארט
אג'ה ווילסון
לטסנבט גידיי
סיפאן חסן
12618 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully