וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד ערן זהבי: יונתן כהן הוסיף לעצמו את השנים שדוניס איבד

14.12.2020 / 6:40

בזמן שמחדלי ההגנה ממשיכים להרתיח את המאמן, מכבי תל אביב מוצאת גיבור חדש שהופך לכוכב. ריקן לאט לאט קונה את מקומו, פיבן פישל, ולמרות מצב הרוח המשונה לקראת ההגרלה באירופה, הצהובים מחכים למבחן מול נתניה: "לא כיף לנצח כשסופגים שלושה שערים"

תקציר ה-3:4 של מכבי תל אביב על הפועל חיפה/ספורט1

1. יונתן כהן בתפקיד ערן זהבי

גאורגיוס דוניס העיד בסיום המשחק המטורף שהיה אמש (ראשון) בבלומפילד מול הפועל חיפה שהוא איבד כמה שנים מחייו ב-97 הדקות בהן נמשך המשחק. המאמן היווני של מכבי תל אביב אולי הפסיד כמה שנים, אבל יונתן כהן הוסיף כמה שנים לחייו הצעירים באותו הזמן. הרבה לפני השער שהחזיר את מכבי תל אביב לחיים אחרי פיגור מוקדם של 0:2 וכמובן הפנדל שניצח את המשחק אחרי שהוא בעצמו הוכשל בתוספת הזמן, היה זה כהן כבר לפני המשחק החשוב כל כך מול סיבאספור בשבוע שעבר, שבא לדבר עם התקשורת ובחר את המילים הכי נכונות כדי לבטא את השינוי שמתחולל אצלו בתקופה האחרונה.

"אני אוהב לקחת את האחריות עלי", אמר בלי למצמץ. אקט החגיגה שלו אחרי שער הניצחון אמש, נתן את החותמת. הריצה לעבר היציע שם ישבו כל השחקנים, גם אלה שכבר הוחלפו, כדי לחגוג איתם את הניצחון המתקרב אחרי מאמץ אדיר לחפות התקפית על מחדלי משחק ההגנה, לימדה כי יכול בהחלט להיות שכהן מצליח לעבור את השינוי שכל כך התבקש אצלו. ההתבגרות, הבנת העיקר מול הפרידה מהטפל, הדמיון לערן זהבי שהוא כל כך רוצה לפתח. אם יש משהו לקחת ממנו במכבי תל אביב אחרי שינקו את החרפה בהגנה ולאחר שיתחילו לטפל בהפקרות שהייתה, זה מה שעובר על יונתן כהן. צמד השערים שלו מתווספים לארבעה שכבש עוד קודם, ומספר 24 של מכבי תל אביב בדרך הנכונה להיות הדבר הבא שאולי ייצא מכאן לחו"ל.

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן. אריאל שלום, אריאל שלום
לא מפחד לקחת אחריות. יונתן כהן/אריאל שלום, אריאל שלום
  • יונתן כהן לקח את מכבי תל אביב אמש לניצחון הכי חשוב שלה העונה בליגת העל
  • מחדלי ההגנה נמשכים. דוניס עדיין לא מוצא פתרונות
  • פיבן ואלמוג לא לקחו את ההזדמנות. דוניס רתח בהפסקה על ספיגת השערים
  • הצהובים מחכים להגרלה בליגה האירופית במצב רוח בינוני
  • המשחק מחרתיים מול מכבי נתניה הוא הזדמנות לתקן את ליקויי הקבוצה

2. דוניס ניצל מהרכב לא מאוזן שהעלה

לא ברור מה רצה דוניס אתמול. אפשר לקטר על משחק ההגנה, על תפקוד הבלמים, על שחר פיבן שעוד נגיע אליו. אבל רק ביום חמישי אחרי המשחק מול סיבאספור, פתח דוניס עד הסוף את לבו ואמר בין היתר שמצא את הבעיה וגם את הפתרון למה שקורה למכבי תל אביב כאן בליגת העל. הוא הצביע על ההגנה, על זה שאסור לקבל גולים קלים. על כך שמכבי תל אביב יודעת לייצר התקפה ומצבי כיבוש, אבל חייבת להתמודד עם משחק המעבר ולנטרל מספר התקפות של היריב כמו באשדוד שמיצתה כמעט את כל ההזדמנויות שלה.

ואז מגיע דוניס למשחק הראשון ושולח לכר הדשא ארבעה חלוצים. אלכסנדר פשיץ', איתי שכטר, יונתן כהן ואילון אלמוג. ארבעתם בהרכב. מי יעשה הגנה? מי ידאג לשמור שדניאל טננבאום לא יאסוף כבר 13 כדורים מהרשת שלו? אם דוניס מצא את הבעיה והצביע על כך שמכבי תל אביב חייבת לשמור על השער שלה, כי את הגול היא כבר תדע לתת, ממש כמו בימי ולאדן איביץ', אז למה לעלות עם הרכב כזה הרפתקני ולא מאוזן?

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן עם המאמן גאורגיוס דוניס. אריאל שלום, אריאל שלום
לא מוצא פתרונות. דוניס/אריאל שלום, אריאל שלום

3. פיבן פישל, ריקן לקח ודוניס מתחיל לזהות

יתכן שדוניס רצה אמש לתת את ההזדמנות למתוסכלי הדקות. אלה שמרגישים מקופחים. אילון אלמוג, שחר פיבן, איתי שכטר. שלושתם נזרקו פנימה ולא לקחו את ההזדמנות. בעיקר מדובר בשניים הראשונים פיבן ואלמוג. קשה לבוא בביקורת כל כך קשה כלפי שחקנים שלא משחקים בקביעות ובערב אחד רוצים שיצילו את המולדת, אבל המחצית הראשונה של פיבן הייתה רעה מאוד וגם אם תופקד כמגן ימני ולא במשבצת הרגילה שלו כבלם, אסור היה לו לעשות כזה פנדל וליפול בפעולות הגנה בסיסיות.

אלמוג גם הוחלף בהפסקה, אפילו ששם כדור נהדר על הראש של שכטר וביצע עוד איזו פעולה התקפית לא רעה. אבל דומה שדוניס היה מאוכזב מתרומתו הטקטית למשחק ההגנה ועל כך הוא שילם את המחיר. בהפסקה רתח היווני על השחקנים בחדר ההלבשה וערך לא פחות משלושה שינויים. אבי ריקן, מנגד, לקח את הכניסה שלו מהספסל למקום הכי טוב שיכול להיות והשווה זמנית ל-3:3 אחרי שכבר היה נדמה שמכבי תל אביב עומדת להפסיד באותה התוצאה שהפסידה למ.ס. אשדוד לפני שבוע. ריקן שגם חש עד השבוע שעבר שאינו נספר, הולך ומעמיק אחיזה ובסוף גם דוניס יכיר בערך שלו, כפי שידע לעשות איביץ'.

שחקן מכבי תל אביב שחר פיבן. אריאל שלום, אריאל שלום
אכזבה. שחר פיבן/אריאל שלום, אריאל שלום

4. הקבוצות הלא רצויות בהגרלה היום סומנו

"יש 12 קבוצות שאני רוצה להימנע ממפגש מולן", אמר אמש דוניס לקראת הגרלת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית שתיערך היום בצהריים. "זה לא שהארבע האחרות הן קבוצות קלות. אנחנו נוכל לקחת הרבה ניסיון למועדון ולשחקנים מהמקום אליו הגענו, אבל עם כל היוקרה של המפעל וזה שעברנו לשלב הבא בליגה האירופית, העדיפות שלנו היא כרגע לליגה כאן ועל פתרון הבעיות הקשות שלנו בהגנה, אנחנו צריכים לתת את הדעת".

גל אראל שחקן הפועל חיפה בין דור פרץ, אופיר דוידזאדה שחקני מכבי תל אביב. אריאל שלום, אריאל שלום
מבחן נוסף להגנה. פרץ ודוידזאדה אמש/אריאל שלום, אריאל שלום

5. כבר מחרתיים מבחן חדש

לדוניס תהיה הזדמנות כבר מחרתיים לבחון אם משהו ישתנה בכל הקשור למשחק ההגנה ולספיגת השערים הקלה. המשחק הדחוי מול מכבי נתניה מהמחזור השלישי יחכה למכבי תל אביב בבלומפילד וכמו שנראית ההגנה של מכבי נתניה, לא צריכה להיות בעיה למכבי תל אביב להבקיע אפילו שדני עמוס נמצא בכושר מצוין. מבחינה התקפית יש למכבי נתניה כלים וכאן תימדד ההכרה של כל השחקנים בשינוי שהם רוצים להביא לעצמם. "זו פשוט הפקרות מה שקורה אצלנו. לא באמת כיף לנצח משחקים כאלה בהם אנחנו סופגים שלושה שערים", סיכמו שחקנים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully