וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רונאלד קומאן יישאר בברצלונה לפחות עד הבחירות לנשיאות

מעמדו של ההולנדי יציב כרגע, בגלל הבלגן הניהולי. ב"אס" תקפו: "בארסה בור ללא תחתית", גם מסי חטף. טר סטגן: "אסור לטעות ככה"

תקציר: חגיגת השערים של מחזור בונדסליגה, באיירן מינכן - ר.ב. לייפציג 3:3/ספורט 1

נכון, את מקומה בשמינית גמר ליגת האלופות ברצלונה הבטיחה עוד לפני המפגש מול יובנטוס אמש (שלישי), ובכל זאת - התבוסה הביתית 3:0, שקבעה שהקטלאנים עולים לשלב הבא מהמקום השני בלבד, שוב הציפה מחדש את שלל הבעיות במועדון. "בארסה, בור ללא תחתית", קראה הבוקר הכותרת הראשית ב"אס".

"זה המשך של ה-8:2 מול באיירן, ה-4:0 מול ליברפול, ה-3:0 מול רומא", כתב העיתונאי חואן חימנס באחד מטורי הפרשנות של העיתון. "זו ההוכחה הניצחת לכך שברצלונה כבר פגועה מאוד, גם מבחינת כדורגל וגם מבחינה נפשית. מה שקרה אישש את התחושות אחרי קאדיס, מדובר במועדון שנמצא במצב רגיש מאוד מבחינה כלכלית ומבנית. הוא נמצא באיזור 51, באמצע שום מקום. ליגת האלופות זו רק ההתחלה. אליפות הלה ליגה כנראה גמורה, ובכלל, זה אפילו לא ברור שבארסה תסיים בטופ 4. אבל אם נכנסים פנימה, זה לא פוסק. רונאלד קומאן לא יכול למצוא את התשובות. יש חורים בכל מקום בקבוצה הזאת וגם חוסר מזל, בדמות הפציעות של פיקה ואנסו פאטי.

"בלי המנהיגים שלו על המגרש, ובלי שקומאן מוצא תשובות, שוב הכל מתחיל ונגמר במסי, שיסיים את 2020 עם חצי מכמות השערים שכבש ב-2019. השאלה שהוא צריך לשאול את עצמו היא האם הוא מסוגל להשתנות ולהיות ווינר בשנים הקרובות. זה לא פשוט. הוא כבר לא מנצח משחקים, אבל גם אף אחד אחר לא, ואף אחד גם לא מנסה לגרום לו להיות שחקן אחר. אולי אף אחד לא רוצה, כי ההחלטה כבר נפלה. אבל זה לא הכל. שחקנים שהיו צריכים להיות מכריעים בלידה מחדש של המועדון כמו דה יונג, לנגלה או גריזמן לא עשו את קפיצת המדרגה. אפילו מארק אנדרה טר סטגן היציב מתחיל לפשל".

ומה לגבי קומאן עצמו? לפי "אס", ההולנדי נהנה מהבלגן הניהולי במועדון ושאלת פיטוריו לא עלתה על הפרק. שחקן העבר האגדי ימשיך לכל הפחות עד הבחירות לנשיאות ב-25 בינואר, ועל פי הערכות אף יסיים את העונה בלי קשר לתוצאות הבחירות. עם זאת, חלק מהמועמדים ינסו לצרף מאמנים משלהם - למשל ויקטור פונט, שתומך בהבאתו של צ'אבי.

"במצב נורמלי, קומאן היה על הסכין כרגע, עם אולטימטום במשחק הקרוב מול לבאנטה", נכתב. "אבל המצב הניהולי המזעזע משנה זאת".

המקום השני של בארסה אומר שהיא תפגוש בשמינית קבוצה שסיימה במקום הראשון, כשבינתיים הרשימה הזאת כוללת קבוצות כמו באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, ליברפול, צ'לסי ובורוסיה דורטמונד. אבל גם בברצלונה יודעים שהבעיה היא לא זהות היריבה, אלא הכושר של שחקניה.

רונלד קומאן, שבשבועות האחרונים מאבד לחלוטין את האמון בו בקרב אוהדי ברצלונה, ראה את קבוצתו מפסידה בבית באירופה לראשונה אחרי 38 משחקים. גם הוא יודע שמשהו לא עובד: "רוב ההפסדים שלנו היו משערים שספגנו ב-25 הדקוןת הראשונות. הייתה לנו התחלה רעה, ואז השתפרנו. ובאופן כללי בליגת האלופות נראינו טוב". קומאן שוב ביקר את השופטים ואמר: "אם הם שרקו נגדנו את הפנדל הראשון, הם חייבים לשרוק גם על העבירה שעשו על מסי. אבל זה לא תירוץ. לא שיחקנו מספיק טוב במחצית הראשונה".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
איך יוצאים מזה? מסי/רויטרס

אנטואן גריזמן המאכזב הוסיף: "מי אשם? אנחנו אלה שמשחקים. היום היה מראה מכוער עבור האוהדים שלנו ועבורנו. אני מרגיש שיש לנו את הכישרון ואת הרמה. אבל אנחנו צריכים תמיד לרצות להראות את זה, לא כמו במחצית הראשונה, שבה לא עשינו שום דבר".

טר סטגן הודה: "עשינו טעויות שאסור לעשות. אנחנו בשלב בו אם אנחנו מפשלים רגע, אנחנו סופגים. חייבים לצאת מהראש הזה ולעבוד קשה, חייבים לפתוח משחקים בצורה חזקה יותר".

לאחר המשחק, התפנה מסי להספיד את מאמנו בנבחרת ארגנטינה לשעבר אלחנדרו סאבלה, איתו הגיע עד גמר מונדיאל 2014: "היה תענוג לחלוק איתך כל כך הרבה. אלחנדרו היה אדם נהדר, מעבר להיותו מקצוען שעזר לעצב לי את הקריירה. למדתי כל כך הרבה ממנו. נהנינו מכמה מרגעים הכדורגל הזכורים ביותר שלי במהלך המוקדמות והמונדיאל עצמו. תנחומי למשפחתו ולחבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully