וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: השופט כינה את עוזר המאמן "שחור", שחקני פריז סן ז'רמן ובשאקשהיר ירדו מהמגרש

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 8:30

תקרית יוצאת דופן בליגת האלופות: השופט הרביעי נשמע מכנה את עוזר המאמן של הקבוצה הטורקית "שחור", השחקנים ירדו לחדר ההלבשה במחאה, המשחק הופסק, הטורקים סירב לחדשו. אפילו ארדואן התערב. המשחק יחודש ביום רביעי ב-19:55

הופסק המשחק בין בשאקשהיר לבין פריס סן ז'רמן בגלל תקרית גזענית/רויטרס

תקרית יוצאת דופן בליגת האלופות: המשחק בין פריז סן ז'רמן לאיסטנבול בשאקשהיר הערב (שלישי) הופסק במחצית הראשונה בעקבות תקרית גזענית. אחרי שהשחקנים סירבו לחדשו, ובסיומו של ערב ארוך ומביך וגדוש בחוסר ידיעה - אופ"א הודיעה שהוא יחודש מחר (רביעי) ב-19:55 שעון ישראל.

שחקני שתי הקבוצות ירדו במחאה לחדר ההלבשה אחרי שהשופט הרביעי כינה את עוזר המאמן של הקבוצה הטורקית, פייר וובו, כ"השחור". האירוע התחולל כשהשופט הרביעי הרומני, סבסטיאן קולצ'סקו, סימן לשופט הראשי אובידיו האטגן להרחיק מישהו מהספסל של בשאקשהיר. כשהשופט הראשי הגיע לאזור הספסל ותהה את מי בדיוק להרחיק, השופט הרביעי קולצ'סקו אמר לו "את השחור ההוא שם. לך אליו ותראה מי זה. השחור הזה שם, הוא לא יכול להתנהג ככה".

פייר וובו עוזר מאמן איסטנבול בשאקשהיר מתווכח עם השופט אובידיו הטגאן. רויטרס
פייר וובו במהלך התקרית/רויטרס
דמבה בה זועק, המשחק של בשאקשהיר מול פריז סן ז'רמן מופסק בגלל תקרית גזענית. רויטרס
מבוכה גדולה לאופ"א/רויטרס
דמבה בה זועק, המשחק של בשאקשהיר מול פריז סן ז'רמן מופסק בגלל תקרית גזענית. רויטרס
"למה כשאתה מדבר על אדם שחור, אתה חייב להגיד 'השחור הזה'?". דמבה בה זועם/רויטרס

התקרית הזו גרמה לוויכוחים במשך דקות ארוכות, שבמהלכם עוזר המאמן של הטורקים צעק על השופט והרביעי: "למה קראת לי שחור? למה קראת לי שחור?!". וובו הנסער, כאמור, גם ספג כרטיס אדום. אחרי דקות ארוכות של ויכוחים וכששני הצדדים טענו שאינם מוכנים להמשיך לשחק כל עוד השופט הרביעי לא מורחק מהמקום, החליטו שחקני בשאקשהיר לרדת מהמגרש. לאחר מכן הצטרפו אליהם שחקני פ.ס.ז'.

מי שהוביל את שחקני בשאקשהיר הוא חלוץ הקבוצה דמבה בה, שזעם על השופטים ונשמע אומר: "אתה אף פעם לא אומר 'הבחור הלבן הזה'. אז למה כשאתה מדבר על אדם שחור, אתה חייב להגיד 'השחור הזה'?". אחד השופטים הגיב וענה לו שזה בגלל "קשיי תקשורת" שקשורים לשפה הרומנית.

כמו כן על פי צילומי הטלוויזיה נראה שקיליאן אמבפה היה אחד הפעילים והקולניים במחאה, ועודד את שחקני פריז סן ז'רמן לרדת יחד עם שחקני היריבה לחדר ההלבשה. פרסנל קימפמבה, שחקן פ.ס.ז', נשמע אומר: "מה?! מה?! הוא רציני? אנחנו יורדים. אנחנו יורדים. זהו, אנחנו יורדים".

בשאקשהיר הודיעה שהיא לא תחדש את המשחק כל עוד השופט הרביעי לא מוחלף. הטורקים גם פסלו את ההצעה שהוא יוחלף על ידי מישהו מניידת ה-VAR, מאחר שזה אומר שהוא עדיין בצוות השיפוט. אופ"א נקלעה לבעיה, מאחר שהיא חייבת שבניידת ה-VAR יהיו לפחות שני שופטים.

נשיא טורקיה ארדואן התערב גם הוא, גינה "בצורה קשה" את התקרית, ודרש מאופ"א לחקור את הפרשה ולפעול בעניין בצורה נחרצת. על אף שאופ"א הודיעה שהמשחק יחודש עם שופט רביעי אחר, השחקנים הטורקים סירבו לחדשו. יש לציין כי מבחינה ספורטיבית, המשחק היה חסר ערך עבור בשאקשהיר.

באיזשהו שלב דמבה בה ומרקיניוס הגיעו להסכמה ששחקני שתי הקבוצות יעלו לדשא בחזרה כשכל השחקנים נותנים ידיים כאקט מאחד ועמידה משותפת נגד הגזענות. עם זאת, בחדר ההלבשה של בשאקשהיר הייתה חוסר הסכמה, ושחקנים רבים התעקשו לא לחזור לשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully