וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפס אותם: הקאמבק של מכבי חיפה שחזרה להיות המועמדת המובילה לאליפות

9.12.2020 / 7:02

שינוי תפיסת משחק ההגנה, הכוח שנותן ג'וש כהן והעצבים של ברק בכר במחצית. אחרי שני ניצחונות על האפס במגרשי מפתח בתוך שלושה ימים, הירוקים שוב מרגישים בדרך הנכונה, וחוגגים ניצחון בלי שער של רוקאביציה ואת שובה של היצירתיות

תקציר: בני סכנין - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

עיקרי הדברים

  • במכבי חיפה יודעים שצלחו שני מבחני בגרות: ניצחונות בקרית שמונה ובדוחא
  • בקבוצה שינו לשחקנים את כל החשיבה אחרי ההפסדים בדרבי ולכפר סבא
  • בכר איפס את השחקנים בהפסקה והעיר על הירידה ביכולת תוך כדי המחצית הראשונה
  • בקבוצה מרוצים שעוד שחקנים כבשו ושגם בלי שער של רוקאביצה, הושג ניצחון
  • ג'וש כהן רושם משחק שלישי בלי לספוג ויהיה קשה להוציא אותו מהשער

1. אליפות לוקחים דרך קרית שמונה וסכנין

פעם השתמשו בקלישאה החבוטה שאליפות עוברת דרך ניצחון על הפועל באר שבע בוסרמיל. האיצטדיון המיתולוגי כבר איננו ואת המגרש הדרומי, החליפו אלה של סכנין וקרית שמונה כדי להצביע על חוזקה של קבוצה שרצה לאליפות. ברק בכר יכול לסמן לעצמו וי גדול על שני הניצחונות שהשיג עם שחקניו תוך שלושה ימים במגרשים האלה. הראשון בשבת שעברה בקרית שמונה, השני אתמול במגרש הפחות צפוני אבל הלא פחות קשה בסכנין.

שני ניצחונות עם הפרש שערים נהדר של 0:6 מראה על עוצמה. על איכות התקפית, אבל גם על עבודה קבוצתית בכל חלקי המגרש. 6 הנקודות האחרונות שהקפיצו את מכבי חיפה למקום הראשון, מצטרפות ל-3 שלקחה הקבוצה בשבוע שעבר מול בית"ר ירושלים עם עוד ניצחון חלק של 0:2. "עשינו שלושה ניצחונות משכנעים אחרי שני הפסדים להם לא ציפינו והשינוי ניכר היטב בקבוצה", אמר אמש אחד השחקנים. "אני חושב ששוב מרגישים את מכבי חיפה החזקה של תחילת העונה. ידענו להתאושש היטב מהנפילה שהיתה לנו בדרבי ומול הפועל כפר סבא".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
פיצח את השיטה? ברק בכר/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

2. שינוי התפיסה וההבנה שאסור לספוג

לא ברור עדיין אם ברק בכר פיצח את השיטה, אבל שלושת המשחקים בהם קבוצתו לא ספגה מלמדים על שינוי בתפיסה והבנה נכונה של המציאות. כל עוד מכבי חיפה תתגונן היטב ושחקניה יעבדו בכל חלקי המגרש על החלק ההגנתי, היא תשמור בדרך כלל על שער נקי והכישרון שלה יסדר לה כבר שער אחד לפחות כדי לנצח משחקים. מי שרוצה, יילך למשחק של המתחרה שלה מכבי תל אביב שלשום. לפתוח משחק מול מ.ס. אשדוד או כל קבוצה אחרת בפיגור מהיר, מכניס את כל הקבוצה ללחץ להשוות אבל בעיקר גורם לקבוצה היריבה לפתח אמונה ומוטיבציה ולהגביר את איכות משחק ההגנה שלה.

זה מה שקרה למכבי חיפה במשחקים מול הפועל חיפה והפועל כפר סבא. כשהיא לא ידעה לשמור על עצמה מפני ספיגות, היא הסתבכה. כשהיא באה כמו בשלושת המשחקים האחרונים קודם לא לספוג, היא גם ניצחה ועוד עשתה את זה בצורה חלקה. "הקפדנו והדגשנו שאנחנו לא מקבלים גול", אמרו אמש במכבי חיפה. "קודם כל לא לספוג. את שלנו כבר נדע לתת בהתקפה, אבל הכי חשוב לא לקבל שער".

שחקני מכבי חיפה עאיד חבשי, רז מאיר, סאן מנחם. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
מדקות של היסטריה לעוד ניצחון חלק/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

3. המשימה הבאה: תיקון הנפילות ביכולת תוך כדי משחק

זה לא היה משחק מושלם של מכבי חיפה למרות הניצחון החלק ואפילו בכר התעצבן בו לא מעט. את מה שהיה לו להגיד, אמר בהפסקה כי אחרי שמכבי חיפה כבשה במחצית הראשונה, היא הלכה יותר מדי לאחור, אבל זה לא העניין המרכזי. מכבי חיפה היתה מאוד היסטרית כשהכדור היה אצלה בדקות האלה שעל סף ההפסקה, לא מדוייקת ולא אגרסיבית. את כל הליקויים האלה תיקן בכר בהפסקה והקבוצה חזרה למחצית השנייה הרבה יותר מפוקסת כדי לגמור מהר את המשחק ולנצח לבסוף בצורה יחסית קלה.

אם יש משהו שבכר יצטרך לעבוד עליו, הוא הרפיון הזה שגם איפיין את מכבי חיפה אחרי שכבר הוליכה 0:2 על מכבי תל אביב ולבסוף סיימה בתיקו 2:2 כי קבוצה יותר איכותית מסכנין היתה מענישה אתמול בחצי השני של המחצית הראשונה. אלה היו דקות טובות של סכנין ואם היו לניסו אביטן יותר כלים בהתקפה, הוא כנראה היה יורד למחצית בשוויון זמני לפחות. אחרי שבכר תיקן את הגישה למשחק ההגנה, והשמירה על השער שלו בכל מחיר, הוא צריך להקדיש תשומת לב לטיפול בנפילה שיש בדקות מסויימות בהן מכבי חיפה יורדת ביכולתה.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
רק טוב יכול לצאת מזה. ניקיטה רוקאביציה/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

4. ניצחון בלי רוקאביצה ושובה של היצירתיות

שתי נקודות חשובות מאוד היו אתמול במשחק. הראשונה, מכבי חיפה הוכיחה לעצמה שהיא יכולה לנצח גם בלי שער של ניקיטה רוקאביצה. העובדה שכבש וכבש משחק אחרי משחק היתה נהדרת מבחינתו, אבל קבוצה לא צריכה לפתח תלות בשחקן אחד שיוציא לפועל וכשמכבי חיפה מסיימת משחק עם שערים של סאן מנחם, צ'ארון שרי ודולב חזיזה כשרוקאביצה לא משתתף בחגיגה, רק טוב יכול לצאת מזה.

הנקודה השנייה והחשובה אתמול היתה חזרתו של התחכום בכדורי הקרן והנייחים. אפשר היה לראות את זה בתחילת העונה עם הרבה יצירתיות בבעיטות החופשיות וגם אתמול בכדור הקרן בהתחלה שבסיומו כבש סאן מנחם. זה היה תרגיל נהדר של קרן קצרה ומתוחכמת, כזו עליה עובדים באימונים. כדורים תחבולניים כאלה גורמים ליריבות לחשוב ובעיקר לחשוש.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
חלק מהשינוי נזקף לזכותו. ג'וש כהן/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

5. חזרתו של כהן לשער ייצבה את החלק האחורי

חלק מסוים בשינוי שנרשם בשלושת המשחקים האחרונים, נזקף גם לזכות ג'וש כהן. זה לא שהיו לו משחקים קשים וגם אתמול בדוחא הוא לא רשם הצלות גדולות, אבל אחרי הסיבוב עם עמרי גלזר, החזיר בכר את כהן לשער וקיבל ממנו קצת יותר יציבות וביטחון. שוער משפיע על כל הקבוצה וכרגע לפחות נראה שהעמדה הזו היא של כהן לעוד הרבה זמן.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully