וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומי דהן: "או שנחסל את הנגע, או שהם ינצחו והמועדון יירקב"

8.12.2020 / 12:00

מומי דהן, מי ששימש כספונסר של בית"ר ירושלים והיה ממובילי מהלך צירוף הצ'צ'נים, התייחס לעסקה עם חמד בן ח'ליפה: "70 מתנגדים חזקים יותר מ-200 אלף לייקים בפייסבוק. זו צומת דרמטי למועדון. זה ייגמר לכאן או לכאן"

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג צופה במשחק של בית"ר ירושלים עם שייח' חמד בן ח'ליפה/דוברות בית"ר ירושלים

האם העסקה של משה חוגג עם בן ח'ליפה תוציא את בית"ר לעידן חדש, או שתגרום לכאוס ופיצוץ בקרב הקהל? מומי דהן, מבעלי חברת "אלדן", ששימשה כספונסרית של בית"ר ירושלים במשך מספר שנים בעידן ארקדי גאידמק, היה ממובילי צירוף השחקנים הצ'צ'נים למועדון ודחף להבאת מספר שחקנים מוסלמים כבר באותם הימים. לאחר שהמהלך נכשל ודהן לא מצא אוזן קשבת אצל אלי טביב, הוא הרים ידיים והיה ממקימי בית"ר נורדיה, קבוצה שבאה לקרוא תיגר על האלימות והגזענות שמאפיינים את בית"ר.

זאור סדאייב שחקן בית"ר ירושלים (שני מימין) עם עמית בן שושן, אריאל הרוש, ג'יבראיל קדאייב. רויטרס
הצירוף שלהם גרם לסערה גדולה ובסופו של דבר הם עזבו. קדאייב וסדאייב/רויטרס

העסקה עם בן ח'ליפה מעלה שאלה לגבי האפשרות שאנשים כמו דהן, וכאלו שעברו לבית"ר נורדיה בגלל הגזענות, יחזרו למועדון. דהן התייחס לסוגייה הזו ואמר: "לא מפסיקים לשאול אותי על זה. זה מוקדם עדיין, הדיו עוד לא התייבש על הנייר ולכן אי אפשר לדעת לאן זה יתפתח. אנחנו לא מציקים או מפריעים לאף אחד, ברגע שזה יהיה סגור וחתום והמצב ייכנס לנורמליזציה נחליט מה לעשות".

"אני כל הזמן יושב עם חוגג ואלי אוחנה על שיתופי פעולה במחלקת הנוער. יש כאן קבוצה בליגה א', מחלקת נוער של 500 ילד, אבל אני לא הולך להתאהב כמו בקטמון כי יש לי קבוצת כדורגל, אני רוצה לעשות וי על המטרה לשמה הקמנו את זה, וברגע שהמהלך יעלה למסלול נכון אנחנו נרצה להצטרף ולהיות יד ימין של בית"ר. אנחנו לא אויב, בהלך האירועים הזה נתמוך ונהיה יחד".

משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים. דני מרון, מערכת וואלה!
ינצח במאבק עם לה פמיליה? משה חוגג בימים יפים עם הקהל/מערכת וואלה!, דני מרון

במאבק על הצ'צ'נים הפסדתם, איך אתה רואה את יחסי הכוחות עכשיו?

"אני לא חושב שזה יעבור כל כך חלק ובשקט, יהיה כאן מאבק. גם כשחוגג נסע וגם שדיברנו לפני כן איחלתי לו בהצלחה וברכות, קיווינו שזה יצליח. לא חשבנו כל הזמן על בעל בית ערבי, רצינו שחקן ערבי, בעל בית ערבי זה גיים צ'יינג'ר. למעשה, הגענו לצומת דרמטי למועדון. כאן זה ייגמר, או שנחסל את הנגע או שזה ייגמר בכך שהם ינצחו והמועדון אבוד, אם הם לא ימוגרו, המועדון הזה גמר את הקריירה, זה ברור לי".

"מצד אחד אני רוצה להיות אופטימי כי המצב היום שונה. זאת לא סיטואציה של שחקן ערבי או מוסלמי אלא בעל בית מדובאי, מדינה שעשינו איתה שלום. אם תהיה מלחמה יעמדו מאחורי המועדון כל האמצעים לחסל את הדבר הזה, כי זה ישפיע מעבר לכדורגל, זה ברמת מדינה. בגלל זה אני חושב שיחסי הכוחות משתנים בצורה דרמטית, זה לא שעומדים מולם קורנפיין ומומי דהן, כאן יש יחסי כוחות מאוד ברורים לטובת המועדון".

הרוב המוחץ של אוהדי בית"ר בעד המהלך

"אני לא בונה על הקהל, לא על התומכים, זה מבחינתי דיבורים באוויר. הקהל כבר נעלם מהמגרשים והתומכים לא שם. טדי עם 7,000 אוהדים בממוצע, בגביע היו 4,000 וכל השאר נטשו. הם על המקלדת והם לא בשטח. בתכל'ס, ה-70 שמגיעים קבוע לאימון הם יותר חזקים מ-200 אלף שיש בפייסבוק. שמעתי שיש הפגנת תמיכה ביום שישי בבית וגן, ואני רוצה לראות את התומכים מתמודדים עם "לה פמיליה". זה יהיה מחזה שהוא אחרית הימים".

"זה לא אנשים שיתחילו ללכת מכות, צריך לבוא ולתמוך באופן קבוע במאבק הזה, אחרת לא ננצח את זה. ה-70 אוהדים האלו מאוד משמעותיים, הם בשטח, כמה באו להפגין מול הבית של קורנפיין, 20 איש? אם יתחילו להפגין מתחת לבית של אוחנה או חוגג או אנשים אחרים זה יכול לשבור, זה לא פשוט".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
יוציאו את בית"ר לעידן חדש ללא גזענות? בן ח'ליפה עם חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

מה דעתך על מתווה העסקה?

"ידעתי הרבה לפני שזה יהיה 50:50 בעסקה הזאת, כמו בכל עסק של שותפות וככה זה צריך להיות. אני מאוד מקווה שזה יעשה שינוי. בשביל זה נולדנו, לרגעים האלה, לראות בית"ר ירושלים אחרת. אנשים לא מבינים, זאת הצומת האחרונה של המועדון, לכאן או לכאן. אין יותר לאן ללכת. המועדון יצטרך להיות אחראי על גורלו ולהחליט לאן הוא הולך. או שנכנעים ונשארים גזענים ו"לה פמיליה" מנצחים שוב, או שנגדע את נגע הגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully