וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכותרות בהולנד על ערן זהבי רחוקות מהמציאות. זה אפילו מצחיק אותו"

6.12.2020 / 13:00

בעיות בחדר ההלבשה? "אלה עיתונאים פרו אייאקס". מתיחות עם הצעירים? "להפך, הם מתייעצים איתו". הודח מההרכב? "לא סיפור, זו רוטציה". בזמן שערן זהבי סופג ביקורות בהולנד, בסביבתו טוענים שזה רק מדליק אותו: "הוא יושב כרגע בשקט, ומתכנן את הכותרות המפוצצות הטובות"

תקציר: גרנאדה - פ.ס.וו איינדהובן 1:0/ספורט 1

"אם יש משהו שבאמת מפריע ומציק לערן זהבי, הרבה יותר ממה שנכתב עליו לאחרונה בהולנד, זה המרחק מהמשפחה המורחבת ומהחברים", מתאר אדם המכיר היטב את הכוכב הישראלי, שנמצא כרגע בעין הסערה, לפחות על פי דיווחים וכתבות שונות בהולנד המועתקות בתקשורת הישראלית כמעט מדי יום.

"לא זו הסיבה המרכזית בגללה ערן מבקיע פחות ממה שהוא הרגיל אותנו, אבל האבסורד הוא שלמרות שערן התקרב גיאוגרפית לישראל אחרי המעבר מסין להולנד, לפחות בשלב הזה הוא התרחק בגלל הקורונה. אין ביקורים בהולנד של המשפחה מישראל, אין חברים שקופצים כמו שהגיעו לסין. אין אפילו את הקהילה הישראלית המקומית שעטפה אותו בגוואנגז'ו ונתנה לו להרגיש מאוד נוח שם. יש כמובן את שי והילדים, אבל זו תקופה שיותר מהכל ערן צריך בה את החום והאהבה של האנשים שהוא סומך עליהם בעיניים עצומות כמו אמו, אחיו ומספר חברים מהארץ שהיו חלק בלתי נפרד מסין".

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
כבר יודע איך זה עובד. זהבי/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

אם לא די בביקורת שהוא סופג בהולנד ובגולים שחסרים, זהבי גם נפצע ביום חמישי במשחק מול גרנאדה בליגה האירופית והערב (ראשון) הוא צפוי להיעדר מהסגל למשחק הליגה המקומית מול הירנביין. המאמן שלו העדיף להכניס אותו ביום חמישי בדקה ה-38 כמחליף וסמוך לסיום הוא חטף מכה חזקה בשריר בגללה נאמר לו לנוח בין שבוע לעשרה ימים. "גם על הפתיחה על הספסל כתבו כל כך הרבה שטויות", אומרים בסביבתו. "הרי כמה ימים קודם שלושה שחקני התקפה פתחו על הספסל בשביל הרוטציה. יש הרבה עומס של משחקים והמאמן רצה לווסת, אז כשזה מגיע לערן פתאום זה סיפור שהוא לא פותח כדי לנוח. הנה עובדה שהוא נפצע".

הפציעה הזו לא באה לזהבי בזמן. לפני עשרה ימים הנחית באמסטרדם את מאמן הכושר ערן שדו שמלווה אותו צמוד כבר שנים בנבחרת ישראל ואף בסין. אם לגוואנגז'ו הביא זהבי את שדו כחלק מהסכם עם הקבוצה בה הפך הישראלי למאמן הכושר וחתם על חוזה העסקה מול המועדון, לאמסטרדם הביא זהבי את שדו כמאמן אישי כדי להגביר ולהוסיף לעצמו אימונים. שדו, כמו בסין, התמקם בבית המרווח ששוכרת המשפחה באמסטרדם, אחרי שלא מצאה את הבית המתאים באיינדהובן. המרחק מביתו למתקן האימונים של פ.ס.וו לוקח לו למעלה משעה ברכב לכל צד, אבל לפחות במרחק של חמש דקות נסיעה בלבד מצוי בית ספר בריטי אליו הולכים שלושת ילדיו ולפחות בהיבט הזה, יש לזהבי שקט.

שחקן איינדהובן ערן זהבי. GettyImages
לא מרגיש שום בעיה בחדר ההלבשה. זהבי/GettyImages

"מכל הביקורות שנכתבו עליו, הכי מפריע לערן שמתעסקים בגיל שלו ובנתונים המקצועיים כי זה לא נכון. גם היום הוא מוביל בכל הפרמטרים", מסביר אדם המקורב אליו. "כל מה שנכתב עליו בהיבט החברתי ועל חיי חדר ההלבשה שם באיינדהובן, רחוק מאוד מהמציאות ואפילו מצחיק אותו. ערן מרגיש קרוב מאוד לשחקנים, כולל הצעירים שכותבים שהוא כביכול תפס להם את המקום או מפריע להתפתחות שלהם. נהפוך הוא. הם מדברים הרבה עם ערן. מתייעצים איתו על הקריירה ובכלל על החיים המקצועיים. על אימונים ועל חיים ספורטיביים. ערן לא מרגיש לרגע בעיה בתוך חדר ההלבשה של פ.ס.וו. הוא משוכנע שחלק גדול מהכתבות, נכתבות על ידי עיתונאים ופרשנים שהם פרו אייאקס שרוצים בעזרת הכתבות השליליות האלה לפגוע בפ.ס.וו איינדהובן ובסיכוייה לזכות באליפות".

חודשיים אחרי השלושער המצוין שלו מול סלובקיה, שערים אותם כבש כשהוא לא יודע עדיין שהוא נדבק בקורונה, ערן זהבי נמצא בנקודה נמוכה בקריירה, אבל גם בכזו שהוא יחסית אוהב. "הוא הרי הרגיל אתכם לשיאים ולשערים", אומרים היום בסביבתו. "נתן לכם הרבה רגעים גדולים. אז הוא יושב כרגע בשקט ומתכנן את הרגעים הבאים ואת הכותרות המפוצצות והחיוביות שעוד יכתבו עליו. ערן לא ליקק דבש בהרבה תקופות. כשכבש את סין, אמרתם שזו ליגה למקומות עבודה למרות שכוכבים עולמיים לא כבשו כמוהו שם. כשכבש בנבחרת, זכרו לו את סרט הקפטן. גם כשהיה מלך השערים עם 35 גולים במכבי תל אביב, נתנו לאליניב ברדה את תואר שחקן העונה. גם ברגעים האלה, ערן זהבי מכין את הכותרות שעוד תעשו עליו בקרוב. הוא הרי צריך את הדלק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully