וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ערן זהבי נכנס כמחליף ונפצע, ליאור רפאלוב בישל ועלה

עודכן לאחרונה: 4.12.2020 / 1:10

החלוץ מתח שריר ונאלץ לצאת (88) ב-0:1 בגרנאדה שהעלה את פ.ס.וו, קשר אנטוורפן הכין את השני ב-1:3 על לודוגורץ. מהפך גדול למילאן מול סלטיק

תקציר: גרנאדה - פ.ס.וו איינדהובן 1:0/ספורט 1

המחזור החמישי בליגה האירופית הבטיח הערב (חמישי) עוד שני נציגים ישראלים בשלב 32 האחרונות, כשליאור רפאלוב בישל ב-1:3 של אנטוורפן שניצחה את לודוגורץ ועלתה מבית י', וערן זהבי נכנס כמחליף ונפצע ב-0:1 של פ.ס.וו איינדהובן בגרנאדה בבית ה'. מונס דאבור (45 דקות) כבר שם, כשהופנהיים השיגה את הכרטיס במחזור הקודם והפעם הבטיחה את ראשות בית י"ב עם 0:0 בבלגרד מול הכוכב האדום. ניצחון יוקרתי לג'ואל אבו חנא עם זוריה לוגנסק מול לסטר וגם לאליאל פרץ עם וולפסברגר במוסקבה מול צסק"א, בעוד ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד הפסידו עם סלטיק למילאן.

העולות עד כה:

מדורגות: רומא, ארסנל, ויאריאל, דינמו זאגרב, הופנהיים
לא מדורגות: הכוכב האדום בלגרד
עלו והמיקום טרם נקבע: סלביה פראג, באייר לברקוזן, ריינג'רס, בנפיקה, גרנאדה, פ.ס.וו איינדהובן, לסטר סיטי, בראגה, ליל, מילאן, טוטנהאם, אנטוורפן

ניר ביטון, חאתם עבד אלחמיד שחקני סלטיק מול יינס פטר האוגה שחקן מילאן. רויטרס
היתרון של סלטיק אבד תוך דקות בודדות. ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד/רויטרס

בית א'

רומא - יאנג בויז 1:3

הג'אלורוסי ביצעו מהפך באולימפיקו והבטיחו את המקום הראשון בבית, בעוד אלופת שוויץ תיאבק על המקום השני עם קלוז' ותיקו ביתי יספיק לה. ז'אן פייר אנסמה עבר בקלות את הקפטן בריאן כריסטנטה והפתיע בדקה ה-34, אבל בורחה מאיורל נגח ריבאונד מקרוב בדקה ה-44 ואז המגן בן ה-18 ריקרדו קלאפיורי, במשחקו השלישי בסך הכול בבוגרים, הפגיז לחיבורים מ-22 מטרים בדקה ה-59 והפך, לפני שאדין דז'קו נכנס כמחליף וחתם מהאוויר (81). מוחמד קמארה, אקס הפועל רעננה, הורחק משורות יאנג בויז בדקה ה-83.

קלוז' - צסק"א סופיה 0:0

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ריקרדו קלאפיורי שחקן רומא. רויטרס
יופי של שער בכורה. ריקרדו קלאפיורי/רויטרס

בית ב'

ארסנל - ראפיד וינה 1:4

התותחנים נותרו המושלמים היחידים בשלב הבתים והבטיחו את ראשות הבית. בזמן שבליגה ארסנל נראית רע וסופרת שלושה הפסדי בית רצופים, בליגה האירופית היא נהנית מול יריבות נוחות למדי. אלכסנדר לקאזט ירה מ-25 מטרים בדקה ה-10, הבלם פאבלו מארי נגח שער בכורה בדקה ה-18, אדי אנקטייה חתם התקפה יפה בדקה ה-44 ואמיל סמית' רואו חגג את הראשון שלו העונה בדקה ה-66. קויה קיטגאווה (44) צימק עבור ראפיד, שחייבת לנצח את מולדה בבית במחזור הסיום כדי לעלות על חשבונה.

מולדה - דאנדוק 1:3
למולדה: מגנוס וולף אייקרם (30), אוהי מומויג'ואנפו (41), מרטין אלינגסן (67). לדאנדוק: ג'ורדן פלורס (90+4)

צפו ברביעייה של ארסנל

תקציר: ארסנל - ראפיד וינה 1:4/ספורט 1

בית ג'

ניס - באייר לברקוזן 3:2

הקבוצה של פטר בוס עלתה לשלב הבא מהבית של הפועל באר שבע יחד עם סלביה פראג, ותיאבק בה במחזור הסיום על המקום הראשון. ניס רשמה הפסד חמישי רצוף בכל המסגרות (בארבעה מתוכם ספגה שלישיות) והכיסא של פטריק ויירה מתנדנד. מוסא דיאבי כבש שער יפה מהאוויר אחרי הקפצה של קרם דמירבאי (22), חסן קמארה הפציץ את השוויון של ניס (26), הבלם אלכסנדר דראגוביץ' המשיך מהאוויר את השני של לברקוזן (32), אבל המחליף דן אנדוי ניצל טעות של לוקאש הראדצקי והשווה שוב (47) לפני שיוליאן באומגרטלינגר נגח לאחור והכריע בדקה ה-51 עם השער ה-17 (!) של לברקוזן בחמישה משחקים בשלב הבתים.

צפו בשערים

תקציר: ניס - באייר לברקוזן 3:2/ספורט 1
מוחמד עוואד שחקן לך פוזנן. Quality Sport Images, GettyImages
זכה לפתוח לראשונה. מוחמד עוואד/GettyImages, Quality Sport Images

בית ד'

בנפיקה - לך פוזנן 0:4

מוחמד עוואד (63 דקות) פתח לראשונה העונה בהרכב לך פוזנן, שהובסה כצפוי בליסבון ותיפרד מהמפעל בשבוע הבא. הבלגי יאן ורטונגן נגח בדקה ה-36 את הראשון שלו מאז הגיע לבנפיקה, והקפטן פיצי בישל לדרווין נונייס (57) ומיד כבש בעצמו (58). יוליאן וייגל נכנס כמחליף וסגר עניין בדקה ה-89 והפורטוגלים עלו יחד עם ריינג'רס, כשלשתיהן 11 נקודות.

ריינג'רס - סטנדרד ליאז' 2:3

עדן שמיר שיחק 71 דקות בהרכב של סטנדרד, שהצליחה להוביל פעמיים באייברוקס ובכל זאת ירדה מנוצחת ואיבדה סיכוי להמשיך הלאה. דויה צ'ופ הקרואטי בישל למקסים לסטיין (6) וכבש בעצמו תוך כדי התנגשות כואבת בקורה (41), אבל קונור גולדסון (39) וג'יימס טאברנייר (45) השוו במחצית הראשונה, והקנדי סקוט ארפילד שימח את סטיבן ג'רארד עם שער הניצחון בדקה ה-63.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן מעל חסוס ואייחו שחקן גרנאדה. Jose Breton, AP
הקבוצה עלתה, הוא נאלץ לצאת. ערן זהבי/AP, Jose Breton

בית ה'

גרנאדה - פ.ס.וו איינדהובן 1:0

ההתחלה של ערן זהבי בקבוצה ההולנדית היא לא מה שהוא קיווה לה, והפעם הוא גם איבד את המקום בהרכב במשחק החשוב בספרד ונפצע לקראת הסיום. זהבי נכנס במקום נוני מדואקה הצעיר שנפצע בדקה ה-38, ובמהלך הבא כבר חגג את שער הניצחון של דוניאל מאלן, אבל לקראת הסיום מתח את שריר הירך האחורי, נשכב על הדשא ואז גם הוחלף. פ.ס.וו שמרה על היתרון ועלתה יחד עם גרנאדה, לאור ההפסד המפתיע של פאוק סלוניקי.

אומוניה ניקוסיה - פאוק סלוניקי 1:2
לאומוניה: אנדרוניקוס קאקוליס (9), ג'ורדי גומס (84 בפנדל). לפאוק: חריסטוס צוליס (39)

דריס מרטנס שחקן נאפולי. רויטרס
נאפולי עדיין לא עלתה. דריס מרטנס/רויטרס

בית ו'

אלקמאר - נאפולי 1:1

דריס מרטנס כבש בדקה השישית את שערו ה-130 במדי נאפולי עם חזרתו להולנד, אבל קבוצתו לא הצליחה להבטיח את העלייה לשלב 32 האחרונות וניצלה מהפסד כשדויד אוספינה עצר פנדל של טום קופמיינרס בדקה ה-60. ברונו מרטינס אינדי השווה עם הסטה קלה בדקה ה-54 עבור אלקמאר, שתוכל לעלות אם תנצח בחוץ את רייקה בשבוע הבא. לנאפולי שמוליכה את הבית עם 10 נקודות, יספיק תיקו אצל ריאל סוסיאדד.

ריאל סוסיאדד - רייקה 2:2

הבאסקים פיגרו פעמיים וניצלו בקושי מהפסד מול היריבה מקרואטיה שחגגה נקודה ראשונה. דרקו ולקובסקי (38) וסטפן לונצ'אר (73) כבשו אחרי קרנות, אבל המחליף יון באוטיסטה (69) והמגן השמאלי נאצ'ו מונריאל (79) השוו. ריאל סוסיאדד עם שמונה נקודות, כמו אלקמאר, ותצטרך לנצח את נאפולי או לקוות למעידה של אלקמאר במחזור הסיום.

ג'ואל אבו חנא שחקן זוריה לוגנסק לפני קלצ'י איהנאצ'ו שחקן לסטר סיטי. רויטרס
סייע לשמור על שער נקי. ג'ואל אבו חנא לפני קלצ'י איהנאצ'ו/רויטרס

בית ז'

זוריה לוגנסק - לסטר סיטי 0:1

ג'ואל אבו חנא, בלם נבחרת ישראל, השלים 90 דקות בניצחון היוקרתי של קבוצתו על היריבה מצמרת הפרמיירליג, גם אם בסופו של דבר היא איבדה סיכוי לעלות שלב. מקס גרצ'קין המשיך להיעדר מהסגל בגלל פציעה, בעוד לסטר הגיעה בהרכב משני מאוד ונכנעה לשער של האיראני אלחיאר סיאדמאנש, שנכנס בדקה ה-81, גלש לכדור רוחב של דניס פאבורוב והעניק ניצחון מפתיע לזוריה בדקה ה-84. ניצחון שני רצוף למארחת, אבל בראגה ולסטר עם 10 נקודות ולכן הסיפור מבחינתה נגמר.

א.א.ק אתונה - בראגה 4:2
לא.א.ק: נלסון אוליביירה (31), סטאברוס וסילאנטונופולוס (89). לבראגה: ויטור טורמנה (7), ריקרדו אסגאיו (9), ריקרדו הורטה (45), גאלנו (82)

הקאן צ'לחנוילו שחקן מילאן כובש בכדור חופשי מול סלטיק, חאתם עבד אלחמיד בחומה. רויטרס
חאתם עבד אלחמיד בחומה, לא עזר מול הבעיטה של הקאן צ'לחנוילו/רויטרס

בית ח'

מילאן - סלטיק 2:4

למרות פיגור של 2:0 ברבע השעה הראשונה, הרוסונרי ידעו לחזור ודאגו לשמח את זלאטן איברהימוביץ' הפצוע שצפה מהיציע. חאתם עבד אלחמיד וניר ביטון פתחו יחד בהרכב של סלטיק, שהשיגה יתרון מפתיע מרגלי טום רוגיץ' בדקה השמינית, אחרי איבוד כדור רשלני על סף הרחבה של ראדה קרוניץ'. מילאן איבדה את סימון קיאר שנפצע והוחלף, ומיד לאחר מכן נפער בור במרכז ההגנה שלה, אותו ניצל אודסון אדואר כדי לכבוש בדקה ה-14 אחרי הכנה של ריאן כריסטי. התגובה של הרוסונרי הייתה מהירה: הקאן צ'לחנוילו סובב כדור חופשי אל הרשת בדקה ה-24 ואחרי שתי דקות סמו קסטייחו הספרדי איזן. את המהפך השלים יינס פטר האוגה, שהשאיר מאחור שלושה שחקנים, כולל אלחמיד, ומול ביטון סובב לפינה הרחוקה בדקה ה-50. הנורבגי סיפק עוד מהלך יפה בצד שמאל ובישל למחליף ברהים דיאס בדקה ה-82, ומילאן בשלב הבא יחד עם ליל.

ליל - ספרטה פראג 1:2
לליל: בוראק אילמז (80 ו-84). לספרטה: לדיסלב קרייצ'י (71), אונדז'יי צ'לוסטקה הורחק (64)

צפו במהפך של מילאן

תקציר: מילאן - סלטיק 2:4/ספורט 1
שחקני אנטוורפן עם ליאור רפאלוב חוגגים עם מרטין הונגלה. רויטרס
העלייה הובטחה. ליאור רפאלוב והחברים חוגגים/רויטרס

בית י'

אנטוורפן - לודוגורץ 1:3

העונה האירופית המופלאה של ליאור רפאלוב תימשך רק לעבר 2021. הקשר הוותיק, שכבש שלושה שערים שהיו שווים תשע נקודות בארבעת המשחקים הקודמים, הוסיף הפעם בישול מכריע לריצ'י דה לאט שהבקיע ככל הנראה עם היד בדקה ה-72 והעלה את אנטוורפן לשלב 32 האחרונות יחד עם מנואל בנסון שסגר עניין בדקה ה-87. מאוויס צ'יבוטה פתח בהרכב של לודוגורץ, שאמנם השוותה במתפרצת מרגלי קיריל דספודוב (53) אחרי טיל לחיבורים של מרטין הונגלה (19), אבל נותרה ללא נקודות בקמפיין רע מאוד מבחינתה. תיקו בלונדון בשבוע הבא גם יבטיח לאנטוורפן את ראשות הבית.

לאסק לינץ - טוטנהאם 3:3

התרנגולים שיחקו על אדמת אוסטריה לראשונה מאז אוגוסט 1991 וגם בהרכב משני ידעו לשמור על המאזן הנקי מהפסדים שם (ארבעה ניצחונות ותיקו שני) והבטיחו מקום בשלב הבא למרות השוויון שספגו בתוספת הזמן. פטר מיכורל הפתיע את ג'ו הארט בבעיטה מ-25 מטרים בדקה ה-42 וטוטנהאם ספגה אחרי 442 דקות של שער נקי בכל המסגרות, אבל גארת' בייל השווה בפנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ויונג מין סון הפך במתפרצת אחרי שנשלח על ידי טאנגי אנדומבלה בדקה ה-56. יוהאנס אגשטיין הגרמני ניצל קיפאון בהגנה והשווה בדקה ה-84, דלה עלי שנכנס חמש דקות קודם לכן, הרגיע בפנדל נוסף בדקה ה-87, והמחליף ממודו קראמוקו השווה בתוספת הזמן וגרם לז'וזה מוריניו להתעצבן.

תקציר: אנטוורפן - לודוגורץ 1:3, ליאור רפאלוב בישל את השער השני/ספורט 1

צפו ב-3:3 של טוטנהאם בלינץ

תקציר: לאסק - טוטנהאם 3:3/ספורט 1
אליאל פרץ (משמאל) עם דריו ויזינגר שחקני וולפסברגר. רויטרס
שער נהדר. דריו ויזינגר חוגג, אליאל פרץ משמאלו/רויטרס

בית י"א

צסק"א מוסקבה - וולפסברגר 1:0

אליאל פרץ השלים 90 דקות (עם כרטיס צהוב) אצל האוסטרים, שעלו למקום השני בבית, הוציאו את הרוסים מהמאבק ויצטרכו תיקו ביתי מול פיינורד במחזור האחרון כדי להעפיל לשלב הבא. צסק"א מוסקבה נותרה עם שלוש נקודות בלבד במקום האחרון וללא ניצחון, אחרי שדריו ויזינגר הדהים אותה עם בעיטה מפתיעה למשקוף ופנימה מ-25 מטרים בדקה ה-22.

פיינורד - דינמו זאגרב 2:0
לדינמו: ברונו פטקוביץ' (45 בפנדל), לוברו מאייר (52)

מונס דאבור שחקן הופנהיים מנסה מספרת. רויטרס
ניסיון אקרובטי. מונס דאבור/רויטרס

בית י"ב

הכוכב האדום בלגרד - הופנהיים 0:0

מונס דאבור חזר להרכב של הגרמנים, במשחק בו תיקו השביע את רצון שתי הקבוצות: הופנהיים הבטיחה את ראשות הבית והכוכב האדום הצטרפה אליה כסגנית. החלוץ הישראלי ניסה את כוחו במספרת במחצית הראשונה והוחלף בהפסקה, כשגם אנדריי קרמאריץ' שנכנס במקומו לא הצליח למצוא את הרשת.

גנט - סלובן ליברץ 2:1
לגנט: רומן ירמצ'וק (60). לסלובן: קמסו מארה (32), טראס קצ'ראבה (55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully