וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה בעננים אחרי הניצחון, חזיזה יהיה כשיר לסכנין

6.12.2020 / 7:30

הירוקים שחררו הרבה לחץ אחרי ה-0:3 הגדול: "מתעלמים מרעשי רקע גם כשרע וגם כשטוב". הקשר סובל מהתכווצות אך ישחק בשלישי, ארד וג'וש כהן זכו למחמאות

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

עיקרי הדברים

  • הלחץ במכבי חיפה השתחרר סופית" "מתעלמים מרעשי רקע ברע וגם בטוב"
  • מחמאות לעופרי ארד וג'וש כהן ודאגה בקבוצה מחוסר ריכוז לעיתים בהגנה
  • שביעות רצון במועדון מהעובדה שאשכנזי חזר לשחק
  • חזיזה הרגיע את אנשי הקבוצה ויהיה כשיר לסכנין בשלישי
עופרי ארד בלם מכבי חיפה מול לוסיו שחקן עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
זכה לשבחים. ארד/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

1. אם אחרי הניצחון על בית"ר ירושלים ביום שני מכבי חיפה חגגה, אמש (שבת) אחרי ה-0:3 על עירוני קרית שמונה שהיה לניצחון השני ברציפות, כל הלחץ שהיה בקבוצה השתחרר. כעת, במועדון משוכנעים שיצאו לדרך חדשה: "היו הרבה רעשי רקע וזה מובן לאור הציפיות שיש מאיתנו", הסביר שחקן בקבוצה. "התפקיד שלנו זה להתעלם מהרעשים גם כשרע וגם כשטוב ולייצר יציבות לאורך זמן". ואכן, במכבי חיפה מדברים כעת בעיקר על יציבות ועל הרצון להמשיך במסלול הניצחונות. "הליגה השנה מאוד שוויונית", קובע גורם בחיפה. "אלו שירוצו עד הסוף יהיו הקבוצות שיצליחו לייצר יציבות וזה מה שאנחנו צריכים לעשות". מי שזכה כמובן למחמאות הוא המאמן ברק בכר. לא מעט ביקורת נשמעה גם על המאמן אחרי שני ההפסדים אך בכר בחר שלא להיכנס לסחרור והצליח להחזיר את הקבוצה ליכולת הטובה שלה מהמשחקים מתחילת העונה בליגה ובמוקדמות הליגה האירופית. גם שאר הצוות המקצועי זכה לשבחים על הכושר הגופני שהציגו השחקנים וכן על השינוי המנטלי.

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
שוב שמר על רשת נקייה. כהן/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

2. במכבי חיפה מרוצים מהניצחון, ובעיקר מהעובדה ששוב לא ספגו. השוער ג'וש כהן שחזר לשער אמנם לא התאמץ יתר על המידה בשני המשחקים האחרונים, אך בקבוצה החמיאו לו בעיקר על הביטחון שהוא משרה להגנה. כהן פתח לא טוב את העונה וירד לספסל אך כעת בקבוצה מקווים ששני המשחקים שבהם לא ספג יחזירו אותו ואת כל ההגנה לעניינים. מי שעוד זכה למחמאות גדולות היה עופרי ארד. הבלם היה באנקר בהרכב בעונה שעברה אך מצא עצמו העונה על הספסל. כעת ארד חזר לעניינים ואתמול הציג משחק מצויין. "חשוב מאוד בשביל ההגנה שעופרי יחזור לכושר של העונה שעברה", אמרו במועדון. "זה עושה רושם שזה אכן קורה לאט לאט". עם זאת בקבוצה ציינו שאסור שההגנה תמשיך לעשות בכל משחק טעות או שתיים שגורמות ליריבה להגיע למצב ודאי של כיבוש. אמש זה היה בוגדן פלאניץ' שעשה שתי טעויות שכמעט הובילו לספיגה ובמועדון ימשיכו לעבוד עם שחקני ההגנה על ריכוז לאורך 90 דקות.

יובל אשכנזי, מאחוריו מאור לוי שחקני מכבי חיפה בחימום. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
בקבוצה מרוצים מחזרתו. אשכנזי/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

3. מלבד הניצחון, למכבי חיפה ניתנה עוד סיבה לשמוח, כאשר הקשר יובל אשכנזי חזר לשחק אחרי תקופה ארוכה. בקשר עדיין לא כשיר ב-100 האחוזים ויחזור לעניינים בהדרגה, אך בקבוצה יודעים שהחזרה שלו תייצר עומק על הספסל. "חשוב שיהיה לנו עומק", קובע גורם. "יובל עכשיו חוזר, טאלב נכנס בהדרגה לכושר וגם יאניק וילדסחוט יחזור בקרוב וזה יייצר אופציות מהספסל". בצל החזרה של טואטחה ואשכנזי, במועדון החמיאו לבכר שהמשיך לתת דקות משחק גם לצעירים דוגמת איאהב אלשיך, מאור לוי וסתיו נחמני. "הצעירים האלו מוכיחים את עצמם כשהם נכנסים", אמר אותו גורם" חשוב שימשיכו בכל משחק לקבל דקות".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דולב חזיזה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
ישחק בשלישי. חזיזה עם החברים/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

4. המצטיינים על המגרש היו שוב דולב חזיזה וחוסה רודריגס כשעושה רושם שהשניים נכנסו לעניינים סופית. חזיזה יצא לאחר פציעה בשריר אך הרגיע בסיום את אנשי המועדון כשהבהיר שמדובר בהתכווצות בלבד והוא יהיה כשיר למשחק ביום שלישי מול בני סכנין. ניקיטה רוקאביציה נענה במהלך המשחק לבקשה של חזיזה לבעוט את הפנדל ובקבוצה החמיאו לחלוץ על כך.

בכר רוצה מאוד להמשיך באותו הרכב שניצח בשני המשחקים האחרונים אך יבחן ביומיים הקרובים את מצב העומס על השחקנים כשייתכן מאוד שיעשה שינוי או שניים רק כדי לא ליצור עומס יתר על שחקנים. אחד השינויים האפשריים הוא חזרה של טואטחה להרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully