וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית קבעה: השער של אבו פאני היה צריך להיות מאושר

3.12.2020 / 12:31

באיגוד השופטים ביקרו את ההחלטה של יגאל פריד (שופט ה-VAR) לפסוק על כניסה מוקדמת לרחבה: "נדרש היה לאשר את השער של מכבי חיפה". השער של קרית שמונה מול מכבי נתניה "נפסל בצדק"

צפו בתקציר ה-0:2 של מכבי חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט 1

כמו בכל שבוע, הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התכנסה היום (חמישי) כדי לדון בהחלטות השיפוט של המחזור החולף בהן הייתה מעורבות של מערכת ה-VAR.

מכבי חיפה ניצחה אומנם 0:2 את בית"ר ירושלים, אך קופחה כשבדקה ה-14 שער של אבו פאני נפסל בגלל טענה לכניסה מוקדמת של השחקן לרחבה בזמן ביצוע הפנדל של רוקאביציה. אחרי שיגאל פריד, שופט ה-VAR באותו משחק לא שובץ למחזור הקרוב, באיגוד אכן סברו שההחלטה לפסול את הגול היתה שגויה.

אבו פאני נכנס לרחבה בשער שנפסל - מכבי חיפה נגד בית"ר ירושלים. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
רגע הפסילה המפוקפק/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

בהודעת הוועדה המקצועית הוסבר כי אין מדובר באירוע של הפרה ודאית ברורה (נטיית הגוף קדימה אינה נחשבת כהפרה) ונדרש היה לאשר את השער לזכות חיפה. כמו כן, באם זוהתה הפרה, הרי שהייתה דו צדדית (גם של שחקני הגנה) ובמצב זה נדרש היה לפסוק על בעיטת עונשין חוזרת.

מאידך, הוועדה גיבתה את השופט שלומי בן אברהם שפסל שער לקרית שמונה ולא שרק לפנדל לזכות מכבי נתניה במחצית הראשונה. בנימוק הוועדה נכתב כי "השופט אבחן נכונה עבירת נבדל ברורה" בשער של קרית שמונה ולגבי הפנדל שלא נשרק לטובת לאמק בנדה נכתב כי בשל העובדה שהשוער בלם את הכדור באופן ברור בטרם המגע עם השחקן התוקף, הרי שאין מדובר באירוע ודאי וברור ולא נדרשה התערבות של שופט המסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully