וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזירו את אפקט ההרתעה: מכבי תל אביב שוב דורסת ויעילה

30.11.2020 / 6:28

אחרי פתיחת עונה מגומגמת ומכת קורונה, דוניס מצא הרכב מנצח ומכבי תל אביב מתחילה להזכיר את הקבוצה היעילה של איביץ'. יונתן כהן חזר להיות דורסני ורק איתי שכטר נותר מתוסכל, אבל המאמן מרוצה: "מרגיש שאנחנו בקו הנכון"

תקציר ה-0:3 של מכבי תל אביב על הפועל כפר סבא/ספורט 1

זה הולך ונבנה ממשחק למשחק ומכבי תל אביב כבר מתחילה להחזיר לעצמה את כוח ההרתעה שהלך לאיבוד עם העזיבה של ולדאן איביץ'. אחרי פתיחה רעה בליגת העל עם 3 נקודות מתוך 12 אפשריות, מכבי תל אביב כבר עם שלושה ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים ומאה אחוזי הצלחה אחרי ה-0:3 החלק אמש (ראשון) על הפועל כפר סבא.

לגאורגיוס דוניס היה אמש את ההסבר: "צריך לומר את האמת, אני לא התחלתי עם הקבוצה את ההכנות לעונה הזו", אמר אמש בתום המשחק. "אני הגעתי הישר למשחקי המוקדמות באירופה והנקודה החשובה של הכנת הקבוצה בקיץ לא היתה לי. השחקנים לא הכירו את הדרישות שלי בהתקפה ואת ההנחיות שלי בהגנה ולקח זמן עד שהכרנו אחד את השני. אבל אז הגיעה הקורונה ושחקנים רבים ירדו מהסגל בגללה ושוב הלכנו לאחור. אני מרגיש שעכשיו אנחנו בקו הנכון והתוצאות מדברות בעד עצמן".

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס. דני מרון
מצא תלכיד מנצח. גאורגיוס דוניס/דני מרון
  • אחרי הניצחון אמש על הפועל כפר סבא, מכבי תל אביב כבר עם 3 ניצחונות ב-3 המשחקים האחרונים.
  • לראשונה העונה חלפה מכבי תל אביב על פני מכבי חיפה שתשחק הערב מול בית"ר ירושלים.
  • דוניס זנח את החמישה בהגנה ויש לו כבר עשרה שחקנים קבועים לכל משחק.
  • יונתן כהן עשה קאמבק. שכטר ממשיך בתקופה הקשה.
  • מכבי תל אביב לא תתאמן בטורקיה לפני קרבאח. מאמצים להכשיר את דן גלזר.

בניגוד להפועל חדרה ולבני סכנין, שבעיקר ניסו להפריע למכבי תל אביב, עמיר תורג'מן והפועל כפר סבא באו אתמול כדי להיות חלק מהמשחק והאלופה הענישה אותם על כך. זה שוב לא היה משחק גדול של הקבוצה ולמרות שדוניס הכריז כי זה היה המשחק הכי טוב של מכבי תל אביב מתחילת העונה, זה עדיין לא היה משחק גדול אם כי התוצאה בהחלט ברורה ומשכנעת. לראשונה העונה הצהובים גם עברו את מכבי חיפה בטבלה.

במכבי תל אביב לוקחים מהמשחק הזה כמה נקודות ומסקנות. הראשונה היא שכעת כבר ברור שדוניס התייצב על ההרכב שלו. אחרי מספר ניסיונות הוא הבין שארבעה בקו האחורי, כמו אצל איביץ', זה המערך הכי נכון עבור מכבי תל אביב, בטח בליגה כאן בארץ. לואיס הרננדס יהיה הבלם הראשון ואליו יצוותו איתן טיבי ושרן ייני לסירוגין. שחר פיבן שהיה הבלם הראשון אצל איביץ' בעונת האליפות הראשונה נמצא בבעיה והוא יצטרך לחשוב על יציאה בחודש ינואר להשאלה כדי לשחק, אחרת יתייבש על הספסל ואפילו ביציע. מצד ימין מאור קנדיל הפך להיות באנקר. בן ביטון עזב את הפועל באר שבע כדי לקבל דקות ולא כדי לראות את אור דדיה משחק לפניו, אבל יהיה לו קשה לקחת לקנדיל את המקום.

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן. דני מרון
מתחיל להזכיר את יונתן כהן של העונה שעברה/דני מרון

בהתקפה מכבי תל אביב פגעה עם אלכסנדר פשיץ', אבל הסיפור אמש היה יונתן כהן. עם שני בישולים מעולים ושער נגיחה מצוין, לכהן יש כבר שלושה שערים ושלושה בישולים וזה בדיוק הקצב שהיה לו בעונה שעברה כשהצליח להגיע למספר דו ספרתי של שערים ובישולים. כהן ספג הרבה ביקורת מאוהדי מכבי תל אביב ברשתות החברתיות אחרי המשחקים האחרונים, אבל אמש הרוח כבר נטתה לכיוונו והאוהדים החלו לדבר על זה שהוא לא חיפש בכוח את השער שלו ובסוף זכה בו אחרי שני הבישולים לאלכסנדר פשיץ' ולדן ביטון.

מי ששוב יצא מתוסכל לגמרי מהמשחק הוא איתי שכטר, שנמצא בתקופה אישית רעה. שכטר חיכה שני משחקים בהם לא קיבל דקה כמחליף לעלות מהספסל ואמש אחרי שעלה לשחק, ביצע שתי עבירות של כרטיסים צהובים והורחק בכרטיס אדום על ידי דניאל בר נתן. שכטר התקשה לקבל את הגזירה ושכב דקה ארוכה על כר הדשא עד שעלה בעצלתיים ליציע. בסיום המשחק ניגשו אליו כל שחקני מכבי תל אביב לחבק, לעודד ולהגיד מילה טובה, אבל נראה היה שהחלוץ הוותיק מתקשה להתנחם.

שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר. דני מרון
לא מצליח למצוא את עצמו. איתי שכטר מתוסכל/דני מרון

מכבי תל אביב תמריא לטורקיה ביום רביעי אחר הצהריים לקראת המשחק החשוב מול קרבאח האזרית ביום חמישי בלילה במסגרת הליגה האירופית. המשחק ישוחק באיצטדיון פתיח טרים באיסטנבול בו משחקת בשאקשהיר. במכבי תל אביב לא יקיימו אימון מסכם באצטדיון, אלא דווקא בקרית שלום בבוקר של יום רביעי. אנריק סבוריט יעדר משורות הקבוצה אחרי שהורחק מול ויאריאל ואופיר דוידזאדה יחליף אותו או שדוניס יעדיף את שרן ייני בתפקיד המגן השמאלי. מאמץ גדול יעשה כדי להכשיר את דן גלזר למשחק אחרי שאמש הוא ישב ביציע, זכר לפציעה ליד העין במשחק מול ויאריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully