וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מיואשת: "המזל הולך עם הטובים, אז כנראה שאנחנו לא מספיק טובים"

27.11.2020 / 7:45

אחרי עוד הפסד צמוד, הפעם למילאנו בתום הארכה, הצהובים מתחילים לראות את המרחק מהפלייאוף גדל. ווילבקין: "בסוף ננצח את המשחקים האלה". חוסר ודאות סביב עתידו של בנדר שמתקדם, במועדון יחכו לפליטי מחנות ה-NBA

דני אבדיה במחנה האימונים באטלנטה/מתוך אינסטגרם

1. פתיחת העונה המאכזבת של מכבי תל אביב נמשכה אמש (חמישי) כשהצהובים הפסידו בבית 86:85 למילאנו אחרי הארכה והתדרדרו למאזן של שלושה ניצחונות מול שמונה הפסדים. ההפסד אמש היה השלישי של מכבי בחמישה משחקי בית ביד אליהו העונה, אחרי שבכל העונה שעברה הפסידה הקבוצה פעם אחת בלבד באולמה הביתי.

המשחק היה הפכפך ומשונה. מילאנו ברחה למכבי ברבע השני בריצת 1:18 ליתרון 35:46 במחצית, אלא שהצהובים הגיבו וחזרו בעיקר בזכות אלייז'ה בריאנט, סקוטי ווילבקין ודראגן בנדר. ברבע האחרון יכלה מכבי לקחת את ההובלה פעמים רבות, אך פספסה לא פחות מ-9 הזדמנויות לעשות זאת עד שהצליחה לקחת את היתרון ולעלות ל-66:70, 28 שניות לסיום. בשלב הזה הצליח קווין פאנטר לקלוע שלשה עם עבירה של ג'ון דיברתולומיאו ששב לשחק, והשווה את התוצאה. סקוטי ווילבקין החטיא שלשה והמשחק נכנס להארכה. 14 שניות לסיום הארכה העלה ווילבקין את מכבי ליתרון נקודה מקו העונשין, אלא שמלקולם דילייני קלע סל גדול, והעניק לאדומים ניצחון ראשון ביד אליהו מאז דצמבר 1987.

שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. דני מרון
מתוסכל, ואפשר להבין למה. דורסי/דני מרון

בסיום המשחק נראו אנשי מכבי תל אביב מאוכזבים, כשמי שמיהר להרים את השחקנים היה המאמן יאניס ספרופולוס, כשגם אמר לשחקנים בחדר ההלבשה כי הוא גאה בהם על המלחמה שהם הציגו לאורך ההתמודדות. "אני חושב שכל אחד מגיב להפסדים בצורה אחרת, זה קשה לכולנו, פתיחה קשה לעונה", סיכם סקוטי ווילבקין את התחושות והתגובות של חבריו אחרי המשחק ואחרי ההפסדים האחרונים, "אי אפשר לדעת איך מגיבים להפסד של משחק אחרי משחק ככה. אנחנו ננסה לבוא למשחק הבא, לשפר את הדברים הקטנים ולבסוף לנצח את המשחקים האלה שאנחנו מפסידים העונה". אגב ווילבקין דחה את הטענה כי ייתכן ויש לתת למישהו אחר לקחת את הזריקה האחרונה.

עוז בלייזר הוסיף ואמר כי: "זה מדאיג, אנחנו ממשיכים להאמין, מרגישים שכל פעם חסרה החלטה אחת, עצירה אחת. הם קלעו סל קשה מאוד. אני כבר לא יודע אם לצחוק או לבכות, הדבר היחיד שנשאר זה לקוות שיגיע לנו קצת המזל שחסר לנו. יאניס אמר לנו שזה רק תחילת הדרך, ואפשר לשנות את העונה, אנחנו רק צריכים את הניצוץ הקטן הזה שייתן לנו את הביטחון".

אחד מאנשי הקבוצה הוסיף ואמר: "אנחנו מדברים על המזל שחסר לנו, אבל המשפט אומר שהמזל הולך עם הטובים, וכנראה שאנחנו לא מספיק טובים. כל ערב כזה, כל הפסד כזה רק מקרב אותנו לתחושה שיהיה קשה להוציא משהו חיובי מהעונה הזאת".

עוד בוואלה!

1. מ-7. במשחקים. צמודים: הנתון המטריד והבלתי נתפס של מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו עם יאניס ספרופולוס. דני מרון
לא מאמינים שזה חמק להם מהידיים. יאניס ומכבי/דני מרון

2. לצד היכולת הטובה של בריאנט שקלע 17 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים, ווילבקין שהוסיף 17 נקודות ו-6 אסיסטים, אותלו האנטר שקלע 14 נקודות והוריד 7 ריבאונדים ודראגן בנדר שקלע 8 נקודות והוריד 8 ריבאונדים, רשמו כמה שחקני מכבי משחק מאכזב. טיילר דורסי המשיך ביכולתו החלשה עם 4 נקודות, לצד 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, ואחרי שביצע את העבירה החמישית שלו בעט בכיסא וירד לכמה רגעים לחדר ההלבשה. כריס ג'ונס תרם 6 נקודות, אך גם 5 איבודים מול אסיסט אחד. אנטה ז'יז'יץ', שנפגע בברכו במהלך המשחק (מכה יבשה בשריר), קלע 4 נקודות עם 2 מ-9 מהשדה והוסיף 4 ריבאונדים.

"אם יירד לנו הביטחון זאת תהיה הבעיה הכי גדולה שלנו, אנחנו לא יכולים להוריד את הראש עכשיו, עם כמה שזה קשה, אלה הפסדים מאוד קשים. אנחנו צריכים להתקדם למשחק הבא, ולקוות שבסוף נראה את הלמידה. בסוף נהיה בסדר ונגיע למה שאנחנו רוצים", ניסה עוז בלייזר להרגיע.

אלא שבמכבי תל אביב מודאגים מהיכולת של הקו האחורי. "לחשוב מה היה קורה אם דיברתולומיאו לא היה מוכן עוד לשחק, היינו מקבלים פה תבוסה", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "אי אפשר להתעלם מזה שג'ונס ודורסי לא בכושר טוב, לא מצליחים להיכנס לתפקיד שהם אמורים למלא נכון לעכשיו, וזה פוגע בנו".

בקבוצה ממשיכים לבחון את שוק השחקנים, כשבמקביל קיימת חוסר ודאות לגבי דראגן בנדר והאפשרות שלו לצאת ל-NBA. בנדר מחזיק אופציית יציאה שתפוג בעוד כחודש, כשבמקביל במכבי מרוצים מההתקדמות שלו לאחרונה ומאמינים שהוא סוף סוף נכנס לעניינים. במועדון מאמינים כי מספר שחקנים ייפלטו ממחנות האימון ב-NBA ויהיה ניתן לצרף שחקן אחד או שניים לסגל, במקביל לחזרה סופית של דיבתרולומיאו וכספי לכושר ושובו של יובל זוסמן שקרוב לשוב לפרקט.

3. המשחק אמש נגד מילאנו סימן את נקודת השליש של עונת היורוליג עבור מכבי תל אביב, כשהיא מוצאת את עצמה במרחק די רציני מהכניסה לפלייאוף. בשבוע הבא תגיע ליד אליהו הכוכב האדום בלגרד המפתיעה, לפני שמכבי תצא לרצף של שלושה משחקי חוץ, מתוכם שניים נגד באסקוניה החזקה וברצלונה שמוליכה את טבלת המפעל. את הסיבוב היא תנעל עם משחקים נגד פנאתינייקוס וזניט סנט פטרסבורג ביד אליהו, כשהרוסים עדיין לא הפסידו העונה מחוץ לביתם.

"זה ריאלי עוד להפוך את העונה", אמר אמש סקוטי ווילבקין, "בחלק מהמשחקים שהפסדנו היו דברים מנטאליים, חלק מהמשחקים היינו חסרי מזל". אלא שלמרות זאת, ולמרות העובדה שיאניס ספרופולוס שב ואמר במשחקים האחרונים כי הקבוצה תצליח להפוך את העונה, בקבוצה חוששים כי אם לא יכול שינוי בתקופה הקרובה בתוצאות, המרחק יהיה משמעותי מדי מכדי לחזור לכיוון הפלייאוף.

בסביבת המועדון העריכו עוד לפני המשחק נגד מילאנו כי אם יצליחו לסיים את הסיבוב עם 8 ניצחונות, מצבם יהיה טוב, אך כעת המשימה נראית לא פשוטה בכלל, "אנחנו צריכים לפחות 3 ניצחונות עד לסיום הסיבוב כדי שיהיה בכלל סיכוי להמשך", אמר אחד מאנשי מכבי, "כל דבר פחות מזה, והעסק די אבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully