וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגנטינה חוששים: "סכנת הדבקה המונית, חולה אחד עלול לגרום לאסון"

אלפים חולפים על פני ארונו של דייגו מראדונה וכעת קיים חשש מהתאספות נוספת מחוץ לקאסה רוסאדה. בעוד שהאנשים שנכנסים למתחם מקפידים על עטיית מסיכות, בחוץ נדמה שאין שמירה על ההנחיות. חבר בוועדת הקורונה של הממשלה הזהיר: "פוטנציאל להדבקה רחבת היקף"

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

איך מדינה יכולה להיפרד מגיבור לאומי בתקופת הקורונה, כשמיליון אנשים רוצים לחלוף על פני ארון מתים ולחלוק לאלילם כבוד אחרון? עם הסיטואציה הזו מתמודדים כעת כוחות הביטחון ורשויות הבריאות של ארגנטינה.

במדינה הדרום אמריקנית הוכרזו שלושה ימי אבל בעקבות מותו של דייגו מראדונה וכפי שכתבו באחד מעיתוני ספרד הבוקר: "לתושבי בואנוס איירס יש רק דבר אחד שהם מחויבים לעשות היום: להיפרד ממראדונה". ארונו של מספר 10 האגדי הוצב בקאסה רוסאדה ("הבית הוורוד"), כינויו המפורסם של משרד נשיאי ארגנטינה לדורותיהם כדי שהעם יוכל להיפרד והדאגה מהדבקות בקורונה היא ברורה.

ארונו של מראדונה הוצב בקאסה רוסאדה לפחות מיממה, אבל שעות הפתיחה למתחם מוגבלות: מ-6:00 בבוקר עד 16:00 אחר הצהריים. עם עליית השחר (שעון ארגנטינה) כבר הגיעו אלפים והתחילו לחלוף על פני הארון ולהיפרד. המאבטחים במתחם מכריחים את האזרחים לעטות מסיכות ולשמור על מרחק, אבל בחוץ נדמה שאין שמירה מספקת על ההנחיות.

אוהדים מתאבלים על דייגו מראדונה. GettyImages
ההמונים שהתאספו בלילה לא שמרו על ריחוק ורבים גם לא עטו מסיכות/GettyImages

בפלאסה דה מאיו הסמוכה תוכננו להיות מוקמים אוהלים סניטריים, שם יחולקו מסיכות וחומרי חיטוי, אבל התמונות הוכיחו שרבים לא פועלים על פי ההנחיות ולא מסתירים את פניהם. ההמונים שהגיעו אמנם שוהים באוויר הפתוח - זה תנאי שהציבה הוועדה המיוחדת לטיפול בקורונה בארגנטינה - אבל לא בטוח שזה מספיק.

אתמול דווח שהצפי הוא שכמיליון איש יגיעו למקום ובפלאסה דה מאיו הסמוכה, כבר נאספו אלפים שהתפזרו כשהלילה ירד. במקום פוזרו גדרות ומעקי בטיחות שמטרתם למקסם את ההפרדה בין האנשים, אבל לכולם ברור שיש כאן סכנה של הדבקה המונית. התקווה של הרשויות היא שבסופו של יום אנשים יגיעו רק כדי לחלוף על פני הארון ולא ימשיכו להתאסף מחוץ לקאסה רוסאדה.

"יש פוטנציאל להדבקה רחבת היקף. אדם אחד חולה עלול לגרום לאסון", הזהיר אמש ד"ר אדוארדו לופס, שחבר בוועדה הממשלתית, "חייבים לשמור על ההנחיות. יש לחשוב על חלוקה של האנשים לקבוצות, להכניס אותם למתחם בטורים ולהקפיד על מרחק של שני מטר אחד מהשני. שלא ישהו יותר מרבע שעה בקאסה רוסאדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully