וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקופה מדי: על פתיחת העונה החלשה של מכבי תל אביב

26.11.2020 / 13:30

היריבות הולכות על ווילבקין, אבל השחקנים סביבו לא עוזרים. האנטר לא משרה ביטחון, ז'יז'יץ' לא מועיל בהגנה והיחס לג'ונס מוריד לו את הביטחון העצמי. הצהובים ינסו להתחיל במסע ההיחלצות הערב (21:05, ספורט 5) נגד מילאנו, צביקה שרף ומולי קצורין מנתחים מה השתבש עד כה

כוכב מכבי תל אביב עומרי כספי מספר על החזרה שלו למגרשים אחרי שנה/מכבי תל אביב

יש רגעים שיכולים לשנות עונה שלמה של קבוצה. לפני שנתיים, ניצחון החוץ המפתיע על צסק"א מוסקבה הוציא את מכבי תל אביב ממשבת הכישלון החרוץ וכמעט הביא אותה לפלייאוף. בעונה שעברה, השבוע בו מחצה את אולימפיאקוס ובאסקוניה בחוץ נתן לה את הדלק לכיבוש המקום בצמרת. והעונה, המשחק בסוף השבוע האחרון בוולנסיה יכול היה לעורר אפקט דומה. כשסקוטי ווילבקין העלה את הצהובים ליתרון 70:77, 141 שניות מהסיום, נדמה היה שהם עומדים לגבור על הקבוצה הספרדית המשתפרת, אבל הסוף ידוע.

והסוף הזה לא צריך להפתיע מדי. "מכבי תל אביב נחלשה", אומר מאמן הקבוצה לשעבר, צביקה שרף. "מי שמכיר את העסק יודע שקבוצת כדורסל היא כמו מגדל קלפים, וכשיש עמודים רעועים בתוך המגדל, הכול נופל", מוסיף מולי קצורין.

התחושה היא שקצת לפני נקודת שליש העונה, מכבי לא מספיק טובה כדי לעמוד במטרות שלה, והעובדה שהיא מפסידה בכל כך הרבה משחקים צמודים היא רק תולדה של הבעיות המקצועיות. "אנחנו לא קבוצת פיינל פור ואין לי בעיה להגיד את זה", אמר אותלו האנטר לקראת המשחק הערב (חמישי, 21:05) נגד אולימפיה מילאנו. אז מה מוביל את הצהובים אל אותה קריסה מנטלית ברגעי ההכרעה פעם אחר פעם?

אות'לו האנטר מכבי תל אביב מול פנרבחצ'ה. דני מרון
"דרוש חיזוק בעמדת הסנטר. אותלו האנטר של העונה שעברה איננו"/דני מרון

למעט המשחק במדריד, מכבי תל אביב לא התפרקה העונה. היא הפסידה בעשר נקודות הפרש לפנרבחצ'ה, ואת ארבעת ההפסדים האחרים ספגה בהפרש חד ספרתי, כשלשתי הדקות האחרונות הגיעה עם יריבתה בפער של סל אחד לכל היותר. פעם אחת היא גם ניצחה במשחק צמוד שכזה, לאחר הארכה נגד חימקי מוסקבה. בהפסדים לבאיירן מינכן ולאנאדולו אפס היא לקחה את הזריקה האחרונה, מול ולנסיה ואולימפיאקוס ספגה סל ניצחון, בעוד חימקי החטיאה נגדה את הזריקה המכרעת.

"יותר ויותר מאמנים שמים דגש על העצירה של ווילבקין, כי הם יודעים שאם תעצור אותו, אתה פוגע בסיכוי של מכבי לנצח", מסביר שרף. "אין כל ספק שמבין שלושת השחקנים החדשים שהובאו, כריס ג'ונס ודראגן בנדר לא מספקים את הסחורה, ולאנטה ז'יז'יץ' יש פלוסים ומינוסים. כמעט בלתי אפשרי לשחק איתו ועם האנטר ביחד. בגלל הפציעות של האנטר לא היה זמן להריץ אותם, ואולי זה בכלל לא מתאים. אני לא מפיל את האחריות על ווילבקין, הוא שחקן ברמה מאוד גבוהה ולא מקבל מספיק עזרה מלבד אלייז'ה בריאנט. הוא לא מקבל מספיק מטיילר דורסי ומג'ונס, ואולי עכשיו עם ג'ון דיברתולומאו זה ייראה יותר טוב".

קצורין מוסיף ואומר כי "לי, כמאמן, אין בעיה שווילבקין יקבל את הכדור האחרון. זה כמו שמייק ג'יימס מקבל את הכדור האחרון בצסק"א מוסקבה. הבעיה היא התרגילים שמכינים והביצוע. בקטע הזה מכבי לא מוכנה השנה, וכשמגיעים לסוף משחק יש הרבה שחקנים בלי ביטחון, אז ווילבקין לוקח אחריות. הוא שחקן על ביורוליג, והתפקיד של המאמן זה לעשות בשבילו את התרגיל, ואולי כאן יאניס ספרופולוס צריך לעשות חושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי מול שחקן הפועל חיפה עמית שמחון. קובי אליהו
"לא מקבל את הקרדיט שהוא חושב שמגיע לו, ואולי זה משפיע". טיילר דורסי/קובי אליהו

התלות בווילבקין הפכה מוחלטת ומשמעותית עוד יותר לאור חוסר היציבות של שותפיו בקו האחורי. לדורסי היו ארבעה משחקים שבהם קלע 18 נקודות, הוסיף 3.5 ריבאונדים ומסר 3 אסיסטים, אך לעומתם היו שישה משחקים שבהם נתקע על 4.8, 2.6 ו-1.2 התאמה. במשחקיו הטובים עמדה מכבי על מאזן 2:2, ובגרועים על 5:1. לג'ונס היו שלושה משחקים עם 11.6 נקודות ו-2.8 אסיסטים (מאזן קבוצתי 1:2), וחמישה משחקים עם 3.8 ו-2 (מאזן 4:1). הפער אצל ג'ונס קיים גם בדקות - במשחקים הטובים קיבל 21.6, ובחלשים צנח ל-12 דקות.

"האנטר של השנה שעברה, שהיה נותן ביטחון, איננו. אייסי, שהיה האנרג'ייזר של הקבוצה, עזב. זוסמן, שהיה שחקן קלאסי למאמן במכבי, עדיין לא משחק. דורסי, שמצפה אולי ליותר קרדיט, לא מקבל אותו ואולי זה משפיע עליו. הביאו את ג'ונס כרכז, אבל לא נותנים לו ביטחון", מפרט קצורין את הבעיות הפרסונליות.

"בכלל, בולט כמה מכבי איבדה את הביטחון העצמי שאפיין אותה בעונה שעברה. אולי זה קשור להרכב הלא מאוזן, ואולי זה בגלל היעדר הקהל. ממד נוסף הוא ניהול המשחק: זו בעיה שהייתה קיימת גם בעונה שעברה, אבל בתוך גל ההצלחה והיכולת ההגנתית, מכבי הגיעה פחות למשחקים צמודים, וכשכן היו, לספרופולוס היה יותר ביטחון לעשות דברים אחרים ברגעי ההכרעה. גם הוא איבד את הביטחון. אם מנתחים מה היה בסוף כל משחק, רואים שזה תמיד קשור בניהול המשחק. גם הניצחון של מכבי ברוסיה היה בגלל חימקי ולא בזכות מכבי".

גם שרף מדבר על תפקיד המאמן בפתיחת העונה: "תפקיד המאמן הוא להחליט איזה תרגיל עושים בשניות האחרונות בהכנסת החוץ, ואחר כך זה עובר לביצוע השחקנים. לפעמים התרגיל לא טוב. יש מאמנים כמו פאבלו לאסו שהולכים עם השיטה שלהם, ויש מאמנים שרוצים רק לשבש את הקבוצה השנייה. המאמנים יודעים שאם משבשים את ווילבקין, הם ינצחו. כולם יודעים שכשיש חילוף, והגארד שלך נשמר על ידי ז'יז'יץ', קח אותו לסל. ואם גארד שומר על גבוה, שחק על המיסמץ', כמו נגד פנרבחצ'ה".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם כריס ג'ונס. דני מרון
"בעיית ניהול המשחק הייתה קיימת גם בעונה שעברה". ספרופולוס עם כריס ג'ונס/דני מרון

אל המשחק הערב נגד מילאנו מגיעים הצהובים עם שלושה ניצחונות בלבד מעשרה מחזורים, כשאמנם הפלייאוף עדיין במרחק סביר, אבל המגמה השלילית ברורה. "זה בור מאוד משמעותי", אומר שרף. "כדי להגיע לשמונה הראשונות, בעונה שאף קבוצה לא בשיאה, צריך לנצח בערך ב-17 משחקים, כלומר 14 מה-24 שנשארו. קשה להגיע לאחוז הצלחה כזה".

קצורין מסכם: "העונה הזאת היא עונה שונה ומשוגעת. מכבי חייבת לעשות את השינויים הנדרשים בתוך הסגל שלה, כמו למשל חיזוק בעמדה של האנטר. ספרופולוס צריך לעשות את ההתאמות שלו. אי אפשר לחשוב שכל מה שהצליח פעם, תמיד יצליח שוב. העונה לא גמורה, זה בטוח, אבל מכבי תצטרך למצוא את הדרך לנצח בלי ההצגות של העונה שעברה".

מתוך "Fast Break", התוכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully