וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה בהלם: "אם הבעיות בהגנה לא ייפתרו, אין לנו מה למכור"

25.11.2020 / 7:08

הירוקים מתקשים לעכל את ההפסד: בכר הלחוץ מחפש פתרונות וסופג ביקורות, ג'וש כהן עשוי לחזור לשער, תומר חמד לא פוסל פניית פרסה וקאמבק. עכשיו כולם במועדון מבינים: "המשחק מול בית"ר הוא על עונה שלמה, הפסד יביא להתרסקות". דוניו התאמן בנפרד מחבריו ובספק לבית"ר

תקציר: הפועל כפר סבא - מכבי חיפה 2:3/ספורט 1

1. הבעיות מהעונה שעברה לא נפתרו, וגם ברק בכר לא יוצא נקי

הלם. רק כך אפשר להגדיר את התחושה בחדר ההלבשה של מכבי חיפה אחרי ההפסד 3:2 אמש (שלישי) להפועל כפר סבא. ביום שני ערך המאמן ברק בכר אסיפה קשה במיוחד לשחקנים, ואחריה הייתה תחושה שכולם מבינים שרק ניצחון על כפר סבא יחזיר את השקט אחרי ההפסד בדרבי. חיפה אמנם הראתה ניצוצות במחצית הראשונה, אבל לא הצליחה להכריע את המשחק וסיפקה תצוגת נפל במחצית השנייה, בדרך להפסד שני תוך שלושה ימים.

"היה ברור שנגיע בצורה שונה מהדרבי, ואכן כך היה. אבל כשאתה לא גומר משחקים כאלה במחצית הראשונה, אז זה מה שקורה", אמרו במועדון. "לצערנו עדיין לא פתרנו את הבעיות של העונה שעברה. אנחנו עדיין לא מצליחים לגמור משחקים ועדיין לא ייצבנו את ההגנה". בחיפה כבר היו משוכנעים שהבעיות שאפיינו את הקבוצה אשתקד נפתרו, אבל השבועות האחרונים מוכיחים שזה רחוק מלהיות נכון. כעת בכר והצוות שלו יהיו חייבים למצוא פתרונות, אבל גם הוא לא חף מביקורת. במועדון היו מי שטען שבכר איחר עם החילופים אמש גם כשהיה ברור שהקבוצה "מרוסקת".

מאמן מכבי חיפה ברק בכר. אריאל שלום, מערכת וואלה!
גם הוא לא יוצא נקי. בכר/מערכת וואלה!, אריאל שלום

עיקרי הדברים

  • במכבי חיפה מבינים אחרי ההפסד בשני ברציפות: הבעיות מהעונה שעברה לא נפתרו
  • הפתרון האפשרי של בכר: מעבר למערך של שלושה בלמים טבעיים, ג'וש כהן בשער
  • - בוגדן פלאניץ', עומרי גלזר וגם ברק בכר ספגו ביקורות. המשחק נגד בית"ר הפך למפתח
  • שחקן התקפה צפוי להצטרף בינואר: עוואד המוביל המועמד, תומר חמד יוצע למועדון?
  • השחקנים העבירו ביקורת חריפה על השופט שניר לוי: "בשביל מה יש VAR?"
  • מחמאות לטימותי מוזי ומאור לוי שצפויים לקבל קרדיט נרחב יותר במשחקים הבאים

2. ההגנה לא מתייצבת: "אם זה לא ייפתר, אין לנו מה למכור העונה"

רבות דובר על משחק ההגנה של מכבי חיפה. אמש ניסה בכר לייצר שינוי בחוליה האחורית כאשר החליף חלק ניכר ממנה והכניס להרכב את עופרי ארד, טאלב טואטחה ורז מאיר - אלא שגם החילופים לא עזרו וחיפה שוב עשתה טעויות קשות בצד ההגנתי.

באסיפה הקשה שבכר ערך ביום שני הוא הבהיר לשחקנים שאסור לקבל גולים קלים, אבל אמש זה נראה אפילו גרוע יותר. "עם משחק הגנה כזה אי אפשר לקחת אליפות. נקודה", אמרו בקבוצה. "אם לא נפתור את זה, אז לא יהיה לנו מה למכור העונה".

השוער עומרי גלזר שזכה לקרדיט במחזורים האחרונים ספג ביקורות, והיה מי שטען שהוא מעביר לשחקני ההגנה תחושות של חוסר ביטחון. בעקבות היכולת הפחות טובה שגילה, ג'וש כהן עשוי להחליף אותו בין הקורות כבר במשחק הקרוב נגד בית"ר ירושלים. יחד עם זאת, בקבוצה מנסים גם לגונן על גלזר. "אסור לגמור אותו. ברור שהיכולת שלו לא עומדת בציפיות, עד עכשיו אבל אל תתפלאו אם ימשיכו לנסות אותו", טענו במועדון.

גם בוגדן פלאניץ' ספג ביקורות נוקבות מחבריו. הבלם מציג יכולת טובה רוב הזמן, אך עושה מצד שני טעויות קשות שמובילות לספיגות, ובחיפה מבהירים שהם מצפים ממנו להרבה יותר. בקבוצה מחכים גם שטאלב טואטחה ייכנס לכושר למשחק מלא, אבל שהוצא אמש במחצית כדי להוריד ממנו עומסים.

כך או כך, בחיפה מחפשים פתרונות. במוקדמות הליגה האירופית עלה בכר במערך של שלושה בלמים עם פלאניץ', ארד ועאיד חבשי, וגם אם הקבוצה לא הבריקה בחלק ההגנתי, היא שמרה על יציבות יחסית. אחרי החזרה מפגרת הקורונה עבר שכר לשיטה של שני בלמים, או שהציב את חוסה רודריגס כבלם שלישי. כעת, אחרי שהניסיונות לא צלחו, בכר עשוי לחזור למערך עם שלושה בלמים טבעיים במשחק נגד בית"ר.

שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'. אריאל שלום, מערכת וואלה!
טעויות קשות. בוגדן פלאניץ'/מערכת וואלה!, אריאל שלום

3. ברק בכר בלחץ: "אין ספק שזה מבחן משמעותי עבורו"

ברק בכר נמצא בצומת. גם הקדנציה המוצלחת שלו בהפועל באר שבע נפתחה בצורה מגומגמת, והמבקרים טענו בזמנו שהוא לא בשל לאמן בקבוצה גדולה. מאז בכר הספיק להוכיח שהוא בהחלט בשל, אבל אמש שוב נשמעו ביקורות של פרשנים נגד המאמן ונראה שגם הוא מבין שהלחץ במכבי חיפה גדול מכל לחץ שהכיר את עד עכשיו.

"אין ספק שזה מבחן משמעותי עבור בכר והצוות שלו", אומר גורם בסביבת הצוות המקצועי של המועדון. "מי שמכיר את ברק יודע שהוא בטוח מעביר על עצמו ביקורת יותר מכולם. במקביל הוא מחפש פתרונות מהירים, וגם ימצא אותם. שאף אחד לא יספיד את מכבי חיפה העונה".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. אריאל שלום, מערכת וואלה!
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים/מערכת וואלה!, אריאל שלום

4. דריכות מיוחדת לקראת בית"ר: "הפסד עשוי להביא להתרסקות"

ביום שני תפגוש חיפה את בית"ר ירושלים למשחק שיכריע האם הקבוצה יוצאת לדרך חדשה או נכנסת למשבר שיהיה קשה לצאת ממנו. "המשחק נגד בית"ר הוא משחק על עונה שלמה", אמר אחד השחקנים. "אין ספק שאנחנו בתחילתו של משבר. הפסד בשני כבר עשוי להביא להתרסקות, ויש פה באמת קבוצה מספיק טובה כדי שזה לא יקרה. אסור לנו להקשיב עכשיו לרעשי הרקע וברור שהתקשורת תייצר לא מעט כאלה. בכר אמר שנצא מזה רק ביחד, והוא צודק".

תומר חמד שחקן צ'רלטון. GettyImages
בדרך לקאמבק? תומר חמד/GettyImages

5. "מחטף" על תומר חמד? אי אפשר לשלול את זה על הסף

למרות שבחיפה מבינים שהבעיות הן בעיקר בחלק ההגנתי, גם ההתקפה לא חפה מצרות - ובמועדון מבינים שחסר עומק גם בצד הזה של המגרש. בקבוצה מקווים שיצליחו לפתור את הבעיה בחלון ההעברות של ינואר עם צירוף של לפחות שחקן התקפה אחד.

מוחמד עוואד הוא המועמד המוביל לחזור, אבל זה תלוי בהסכמה של לך פוזנן ובכל מקרה ישנם מועמדים נוספים. "נתקרב לחודש ינואר ונחליט", התעקשו במועדון לאורך כל השבוע, אבל ייתכן ששני ההפסדים האחרונים יגרמו לצוות המקצועי להזדרז.

מלבד עוואד, גם אופציית תומר חמד עשויה לעניין את הצוות המקצועי של הירוקים. החלוץ כבר סיכם את תנאיו בוולינגטון פיניקס הניו זילנדית אך עדיין לא חתם, ובינו לבין הקבוצה נותרו בימים האחרונים פערים קטנים. במקביל מספר קבוצות ישראליות גיששו אצלו, וחמד הבהיר שהוא לא פוסל "מחטף" מהקבוצה הניו זילנדית. לפי מקורבים לחמד, הוא בכל מקרה מעדיף חזרה לישראל על פני ההרפתקה בליגה האוסטרלית, כך שהצעה מעניינת עשויה לטרוף את הקלפים. מכבי חיפה לא הגישה הצעה לחמד, אבל גורמים בסביבת המועדון צפויים לעניין את הקבוצה באפשרות הזו בימים הקרובים.

גודסוויי דוניו שלא שותף אתמול מאחר וסבל מרגישות בשריר התאמן הבוקר בנפרד מחבריו והוא בספק למשחק מול בית"ר ירושלים. שחקנים בקבוצה מעידים שלמרות הניסיון להעניק לדוניו דקות כשחקן כנף, באימונים ניכר שהוא יכול לשחק רק בתור חלוץ מרכזי. לכן כל עוד ניקיטה רוקאביציה חלק מהסגל, יהיה קשה לדוניו להרוויח דקות.

השופט שניר לוי עם שחקני מכבי חיפה. אריאל שלום, מערכת וואלה!
"בשביל מה יש VAR? שחקני מכבי חיפה עם שניר לוי/מערכת וואלה!, אריאל שלום

6. השחקנים מבקרים את השופט, הצעירים יקבלו יותר צ'אנסים?

שחקני מכבי חיפה מתחו גם ביקורת קשה על השופט שניר לוי. "בכל שריקה קטנה הוא פסק לרעתנו", אמר אחד השחקנים. "אני גם לא בטוח שלא היה נבדל בשער הראשון של כפר סבא, והפנדל שנתן להם היה השיא כמובן. רואים שפלאניץ' עושה עבודת הגנה כמו שצריך והחלוץ של כפר סבא זורק את עצמו. כולם ראו את זה כולל שופטי ה-VAR, אבל רק השופט החליט להמשיך להתעקש. אם זה המצב, אז אין צורך ב-VAR". אגב, מיד לאחר השריקה לפנדל נראה ברק בכר מסתובב לעבר הספסל שלו ואומר: "אני לא מאמין. זו שערורייה, פשוט שערורייה".

והייתה גם נקודת אור במשחק אתמול - הכניסה של הצעירים טימוטי מוזי ומאור לוי. בעוד שהשחקנים הוותיקים לא סיפקו את הסחורה, השניים שיחקו 13 דקות (כולל תוספת זמן), הפגינו ניצוצות (לוי אף בישל) ועשויים לקבל קרדיט נרחב יותר במשחקים הבאים. גם השחקנים הוותיקים החמיאו לשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully