וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב קרסה בסיום והפסידה 82:80 בוולנסיה

לא ייאמן: הצהובים הוליכו 70:77, 2:20 דקות לסיום, אך ז'יז'יץ' איבד כדור מכריע וראה את ואן רוסום מכריע במתפרצת קלילה. ווילבקין, במופע צליפות גדול (25 נקודות, 7 שלשות), החטיא זריקת התאבדות מחצי מגרש. הפסד רביעי בחמשת המשחקים האחרונים לאלופה הישראלית

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן ולנסיה סם ואן רוסום. האתר הרשמי של ולנסיה, אתר רשמי
כמה זה כואב. ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של ולנסיה

פתיחת העונה הקשה של מכבי תל אביב ביורוליג נמשכה גם הערב (שישי) עם הפסד חוץ של 82:80 בוולנסיה - בלי ספק הפסדה הכואב ביותר העונה. זהו ההפסד הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים של האלופה הישראלית, שתקווה להתאושש מהסיום הטראומתי ביום חמישי הבא, בבית מול מילאנו. עוד קודם לכן, מצפה לה משחק ליגה מול הפועל חיפה המפתיעה ביום שני.

אולי בגלל העומס, הצהובים שהובסו בידי ריאל מדריד מוקדם יותר השבוע פתחו בצורה מהוססת את ההתמודדות, והצליחו לעלות ליתרון ראשון רק בשלהי הרבע השני. סקוטי ווילבקין היה פחות או יותר היחיד שתפקד בשורות האלופה הישראלית, אולם מנגד קלמן פרפליץ' דאג שההובלה תשוב לצד של המארחת. יאניס ספרופולוס היה נואש לסיוע מצד שחקנים נוספים, אולם מלבד אנג'לו קלויארו קשה לציין את אחד משחקני המשנה שהיו קרובים לשיאם. חלשים במיוחד היו אותלו האנטר, כריס ג'ונס (3 נקודות) וטיילר דורסי (נקודה), לצערו הרב של ווילבקין, שראה מופע שלשות גדול יורד לטמיון עם קריסה הזויה במאני טיים.

כמה הזויה? ובכן, 2:20 דקות לסיום העניק ווילבקין (25 נקודות, 7 שלשות) יתרון 70:77 לצהובים, שהיו נראים בדרכם הבטוחה לניצחון. אלא שאז הגיעה סדרה של איבודים, החטאות והחלטות איומות, שהגיעו לשיא בהתקפה החשובה ביותר במשחק: ז'יז'יץ' איבד, סם ואן רוסום אמר תודה וסגר עניין במתפרצת קלילה בצד השני. איזה הפסד כואב.

שחקן מכבי תל אביב אותלו האנטר. האתר הרשמי של ולנסיה, אתר רשמי
ערב קשה. האנטר/אתר רשמי, האתר הרשמי של ולנסיה

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה גבוהה, עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בריאנט, אנג'לו קלויארו, דרגאן בנדר ואנטה ז'יז'יץ'. המארחת ניצלה הגנה רעה של הצהובים כדי לעלות ל-5:11 מהיר, סקוטי ווילבקין איבד פעמיים וקלמן פרפליץ' קבע 11:16. אותלו האנטר ועוז בלייזר קמו מהספסל, ווילבקין סגר את הרבע הראשון עם שלשה ובסיומו 17:19 לוולנסיה.

רבע 2:

מכבי תל אביב הידקה את ההגנה, קלויארו צלף מחוץ לקשת והעניק לה יתרון ראשון - 25:26. הצהובים שלטו מתחת לסלים (0:6 בריבאונד התקפה באמצע הרבע השני) אך פרפרליץ' המשיך להצטיין ודרק וויליאמס קבע 30:35 לוולנסיה. ווילבקין השיב עם השלשה השלישית שלו הערב, הוסיף סל קל והשווה ל-35:35. בויאן דובלייביץ' התחמם מנגד, ובסיום המחצית הראשונה 37:43 למארחת, שקיבלה 12 נקודות ב-100 אחוז מהשדה מפרפרליץ'. ווילבקין הוביל את הקבוצה של ספרופולוס עם 11 נקודות, אך מלבדו, היחיד שדייק מחוץ לקשת היה קלויארו.

רבע 3:

בנדר פתח את המחצית השנייה עם שלשה, ווילבקין הוסיף אחת משלו וצימק ל-47:45. ולנסיה איבדה ארבעה כדורים תוך חמש דקות, קלויארו ניצל זאת כדי להעלות את הצהובים ל-47:50. בנדר קבע 50:54, ועם העליה לרבע המכריע עמד היתרון של האורחת על 58:59.

רבע 4:

דורסי המשיך לפשל, מרטין הרמנסון אמר תודה, צלף שלשה והחזיר את המארחת ל-59:64. קלויארו ענה בשלשה משלו, ווילבקין ובריאנט הוסיפו צליפות משלהם והצהובים עלו ל-66:69. השלשה השישית של ווילבקין הפכה את היתרון הצהוב ל-68:72, והשביעית (!) קבעה 70:77. גמור? עוד לא. פרפליץ' הוריד ל-79:77 בלבד, 47 שניות לסיום, בנדר החטיא פעם אחת מהקו, ווילבקין זרק איירבול ומנגד צלף דרק וויליאמס שלשה ענקית והשווה ל-80:80, שבע שניות לסיום. לאחר סדרה של פסקי זמן קיבלה מכבי תל אביב הזדמנות אחרונה לנצח את המשחק - ואיכשהו הפכה אותה להפסד: ז'יז'יץ' מסר ניסה למצוא את ווילבקין אך מסר הישר לידיו של דובלייביץ', שמצא את סם ואן רוסום הוותיק שסגר עניין במתפרצת בצד השני. זריקת ההתאבדות של ווילבקין מחצי מגרש יצאה החוצה, וזה נגמר ב-80:82 לוולנסיה. וואו.

עוד בוואלה!

ג'נרל מנג'ר וושינגטון חושף: התאהבתי בדני אבדיה כבר כשהיה בן 16

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר. האתר הרשמי של ולנסיה, אתר רשמי
מזה יהיה לא פשוט להתאושש. בלייזר/אתר רשמי, האתר הרשמי של ולנסיה

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 25 (7 מ-14 ל-3), 5 אסיסטים ו-4 איבודים, אנג'לו קלויארו 15 ו-7 ריבאונדים, אלייז'ה בריאנט 9, אותלו האנטר 8 (3 מ-9 מהשדה), דרגאן בנדר 8 ו-7 ריבאונדים, אנטה ז'יז'יץ' 8, כריס ג'ונס 3 (1 מ-5 מהשדה), עוז בלייזר 3, טיילר דורסי 1 (0 מ-5 מהשדה).

קלעו לוולנסיה: קלמן פרפליץ' 22 (4 מ-5 ל-2, 4 מ-6 ל-3), דרק וויליאמס 15, מייק טובי 12, בויאן דובלייביץ' 6, גיים ויוס 5, פרננדו סן אמטריו 4, ג'יימי פראדילה 4, לואי לביירייה 4, סם ואן רוסום 4, ניקולה קאליניץ' 3, מרטין הרמנסון 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully