וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבטחו בתהליך: מילווקי ופיניקס נתנו ליאניס ודווין בוקר סיבות להתחייב

20.11.2020 / 17:00

הבאקס תיקנו את הטעות הגדולה שעצרה את אנטטוקומפו, הסאנס ציוותו לבוקר את האיש שיביא אותו לארץ המובטחת, ורק גולדן סטייט שוב נפלה וקמה. רביץ מנתח את הטריידים האחרונים, מסמן שני מהלכים חשובים שעברו מתחת לרדאר ומסביר למה דווקא הספסל יתרום יותר לאבדיה בוושינגטון

מסיבת העיתונאים של דני אבדיה אחרי שנבחר בדראפט/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בזמן שהיינו עסוקים בחגיגות אבדיה, היו כמה ימים עמוסים מאוד ב-NBA. זהו רק הגל הראשון, הלילה (בין שישי לשבת) יתחיל הנחשול המרכזי של החתמות ומהלכים, כאשר תיפתח רשמית העונה הבאה ומאות שחקנים יהפכו לחופשיים. באופן מפתיע, דווקא בדראפט עצמו היו מעט מהלכים והוא לא כלל אף טרייד על בחירה גבוהה, למרות השמועות הרבות על כך. זה היה הדראפט של הלא נודע, רוב השחקנים הבכירים בו הספיקו לצבור מעט מאוד דקות משחק, ואולי זה הרתיע קבוצות מלבצע טרייד עבור אחד מההימורים האלה. בסיכום מהלכי הימים האחרונים, אי אפשר שלא להתחיל בכך ששחקן בכיר הגיע לקבוצה גדולה.

ג'רו הולידיי שחקן ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
מגיע לתפקיד שתפור עליו. ג'רו הולידיי/GettyImages

ג'רו הולידיי במילווקי

כאשר מנסים לבנות קונטנדרית סביב סופרסטאר בודד, כל טעות יכולה להיות קריטית. ג'ון הורסט, הג'נרל מנג'ר של מילווקי, עשה עבודת בנייה נהדרת בשלוש השנים האחרונות סביב יאניס אנטטוקומפו, אך ביצע טעות אחת גדולה: ההעדפה של אריק בלדסו, שהתברר ככמעט לא שחיק בפלייאוף, על פני מלקולם ברוגדון בשנה שעברה. השבוע, בניסיון אחרון לשכנע את יאניס לחתום על חוזה הסופר-מקס במילווקי, הורסט תיקן את הטעות, אבל נאלץ לשלם על כך מחיר כבד מאוד.

הולידיי הוא גארד הגנתי איכותי שיכול לשמור גם על שחקני כנף, הוא גם קלע חוץ סביר, מנהל משחק וסקורר. אחרי שנים ארוכות בהן לא נקלע לסיטואציה נכונה, תפקיד האופציה השלישית במילווקי נראה תפור עליו. כדי להביא אותו, ועל הדרך להיפטר מהחוזה המעיק של בלדסו (שזה חלק לא מבוטל מהטרייד), הורסט שילם מחיר של סופרסטאר לכל דבר ומשכן את רוב העשור הבא. הוא משאיר את עצמו בלי תוכנית ב' למקרה שיאניס יעזוב, מה שעדיין יכול לקרות בעוד שנה. אבל לא הייתה לו ברירה. שחקן בקליבר של יאניס מגיע לקבוצה כמו מילווקי פעם בדור וצריך לעשות כל מה שניתן כדי לבנות סביבו קונטנדרית, בטח כשיש סיכוי סביר שאחרת הוא יעזוב. היו כבר דיווחים שמילווקי הביאה גם את בוגדן בוגדנוביץ', סוג של ברוגדון לעניים, אבל המהלך הזה לא יצא לפועל ונפל סופית כאשר מילווקי ויתרה על העונה האחרונה בחוזה של ארסן איליאסובה שאמור היה להיות חלק מהטרייד. כעת לבאקס יש את ה-MLE כדי להוסיף עומק לסגל.

ניו אורלינס עשויה להתברר כמרוויחה הגדולה מאוד של הטרייד הזה, אבל ייקח שנים עד שנדע זאת. בין השנים 2024 ל-2027 היא תקבל ממילווקי שתי בחירות לא מוגנות ושתי הזדמנויות להחליף בחירות. התסריט המושלם מבחינת הפליקנס הוא שיאניס יישאר במילווקי, יוביל את הסגל הנוכחי לשלוש-ארבע שנים גדולות ואז יעשה לברון ויעזוב סגל מזדקן עבור סיטואציה טובה יותר. בתסריט המאוד לא מופרך הזה, מילווקי תהפוך לנמושה בדיוק כאשר הבחירות שלה יעברו לניו אורלינס, וזה אמור לקרות גם בדיוק בשנים בהן זאיון וויליאמסון ייכנס לשיא הקריירה. יחד עם הבחירות של הלייקרס מהטרייד על אנתוני דייויס, שחלקן יגיעו כשלברון יהיה בסביבות גיל 40, דיוויד גריפין סידר לעצמו הרבה מאוד כלים להתחזק לכל אורך שבע השנים הבאות, בהתאם לקצב הגדילה של זאיון ושאר הצעירים.

עוד בוואלה!

קלי אוברה עובר לגולדן סטייט, גורדון הייוורד מתקרב לניקס, יוסטון ויתרה על הארדן?

לכתבה המלאה
זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס. AP
הפליקנס עשויים להתברר כמנצחים הגדולים של הטרייד בטווח הארוך. זאיון/AP

כריס פול בפיניקס

פיניקס הייתה הלהיט של הבועה, אבל גם עם CP3 קשה לדמיין אותה רצה ברצינות לאליפות כבר בשנה-שנתיים הקרובות. פול בן ה-35 מצטרף לחמישייה ששאר השחקנים בה בני 22-24, הוא מגיע על תקן מנטור ומנהיג לא פחות מאשר שחקן איכותי שמשדרג את עמדת הפוינט גארד של הסאנס. ההצטרפות שלו הופכת את פיניקס למועמדת חזקה מאוד להגיע לפלייאוף במערב הלא פשוט, אבל מוקדם לצפות מהקבוצה של מונטי וויליאמס להרבה יותר מזה בעתיד הקרוב. מאוד יכול להיות ש-CP3 יוביל את הסאנס אל הארץ המובטחת רק כדי לראות אותם נכנסים אליה בלעדיו. בכל מקרה, זאת הולכת להיות אחת הקבוצות המסקרנות בליגה בעונה הקרובה. לדווין בוקר יש את כל הסיבות להישאר ולהאמין בקבוצה שלו.

בצד השני של הטרייד, OKC הולכת בכל הכוח על בנייה מחדש וצבירת בחירות דראפט. ריקי רוביו וקלי אוברה שהגיעו בטרייד הזה ודני גרין שהגיע בטרייד עם הלייקרס על דניס שרודר כבר הועברו ליעדים חדשים תמורת נכסי דראפט שהולכים ומצטברים לכמות בלתי נתפסת, ואם יהיה ביקוש לסטיבן אדאמס הוא יהיה הבא בתור. שיי גילג'ס אלכסנדר יקבל את המפתחות לקבוצה צעירה וחסרת יומרות וזו תהיה הזדמנות לבחון האם ניתן לבנות סביבו קבוצה עתידית או שהוא מתאים יותר לתפקיד של מספר 2. אל הורפורד ייאלץ לתפקד כמנטור המקומי בזמן שהוא סופר את הכסף של החוזה הגבוה שלו.

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר כריס פול. רויטרס
שוב לא יגיע אל הארץ המובטחת? כריס פול/רויטרס

הפציעה של קליי תומפסון

החדשות הכואבות של הימים האחרונים הן על הקרע בגיד האכילס של קליי תומפסון, שיגרום לו להחמיץ עונה מלאה שנייה ברציפות. קליי עבר עכשיו פציעה קשה בכל אחת מהרגליים שלו וקשה מאוד לדעת איך הוא יחזור מזה. גולדן סטייט חיכתה כל כך הרבה זמן לאיחוד של הטריו המקורי שלה, לחזרה למאבקי הצמרת הגבוהה, אבל הפציעה הזו מערערת מאוד את התוכניות של הלוחמים לעונה הקרובה ואולי גם לשנים הקרובות. עצוב, וניתן רק להתנחם בכך שזה קורה לשחקן שכבר הספיק להשיג כל כך הרבה.

התגובה של גולדן סטייט לפציעה הייתה דו שלבית. בדראפט הם בחרו את ג'יימס ווייזמן, סנטר עם רזומה של שלושה משחקי מכללות שקשה להאמין שיוכל לתרום באופן מיידי, מה שעורר תחושה שבוב מאיירס כבר מתחיל לחשוב על העתיד. אבל הלילה הווריירס הביאו את שחקן הכנף האיכותי קלי אוברה מ-OKC, מה שיעזור מאוד לסגל הנוכחי להיראות טוב ועמוק יותר. הטרייד על אוברה מעיד על מוכנות של ההנהלה לשלם הרבה מאוד מיסים בעונה הקרובה כדי להשאיר לסטף קרי ודריימונד גרין סיכוי לרוץ לאליפות. אם הם יהיו מוכנים להוציא סכומים נוספים, הווריירס יוכלו לקבל חריגה להחתמת שחקן נוסף בעקבות הפציעה של תומפסון. לא אתפלא גם אם ווייזמן ייקח בסופו של דבר חלק בחבילה שתביא לגולדן סטייט שחקן ותיק יותר.

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, נפצע מול טורונטו ראפטורס. רויטרס
הקאמבק של גולדן סטייט למאבקי האליפות יידחה. קליי תומפסון/רויטרס

דניס שרודר בלייקרס

האלופה לא התחזקה ברמה של מילווקי, אך דאגה להוסיף לעצמה בדיוק את סוג השחקן שהיא חיפשה. הרכז הגרמני הוא סקורר איכותי שלמד בעונה האחרונה לשחק גם לצד מובילי כדור דומיננטיים באוקלהומה סיטי. הוא יהפוך לנכס חשוב במיוחד בדקות המנוחה של לברון ג'יימס, וכאשר ישחק לצידו יוכל לנצל את ההתמקדות בו כדי למצוא נתיבים פתוחים לטבעת. הוא התפתח לקלע לא רע בכלל של שלשות בקאץ' אנד שוט. רוב פלינקה השיג שחקן משמעותי במחיר לא גבוה של דני גרין ובחירה נמוכה.

השאלה מבחינת הלייקרס היא מי משחקני הכנף שלה יישארו בעונה הקרובה. גרין עזב בטרייד, KCP ואייברי ברדלי ויתרו על העונה האחרונה בחוזה שלהם והם שחקנים חופשיים. מכיוון שגם רייג'ון רונדו עשוי לעזוב (ובכל מקרה יהיה פחות משמעותי כששרודר נמצא), יכול להיות שפלינקה יצטרך ליצור מחדש את מצבת הגארדים שלו ולמצוא שניים-שלושה שחקני כנף שקולעים שלשות ושומרים. האופציה הכי הגיונית היא לתת ל-KCP ובראדלי חוזים ארוכים וגבוהים יחסית.

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר דניס שרודר. GettyImages
יהפוך את דקות המנוחה של לברון לקצת פחות בעייתיות. שרודר/GettyImages

רוברט קובינגטון בפורטלנד

הטרייד של פורטלנד על קובינגטון עבר קצת מתחת לרדאר, אך מדובר בהחתמה חשובה מאוד לקבוצה שכדאי לקחת ברצינות לקראת העונה הבאה. קובינגטון יגיע לבלייזרס אחרי פלייאוף מצוין ביוסטון והוא משלים בדיוק את המשבצת החסרה של פורוורד עם איכויות הגנתיות, הרבה מאוד האסל ויכולת לקלוע שלשות. עם יוסוף נורקיץ' בשיאו, גארי טרנט שצפוי להמשיך להשתפר וזאק קולינס, בתקווה שהוא ישחק באופן עקבי, זה עשוי להיות הצוות המסייע הטוב ביותר שאי פעם היה לדמיאן לילארד וסי ג'יי מקולום. ולפורטלנד עדיין יש אפשרות להשתמש ב-MLE המלא ובטרייד אקספשן כדי להמשיך להתחזק.

יוסטון קיבלה שלל יפה: הבחירה ה-16 בדראפט הנוכחי ובחירה בדראפט הבא והנחשק. המוכנות לוותר על שחקן מפתח כמו קובינגטון מבהירה שההנהלה החדשה של הרוקטס מבינה שהיא נכנסת לתהליך בנייה מחדש. טרייד על ג'יימס הארדן הוא כנראה רק שאלה של זמן, כאשר רפאל סטון, הג'נרל מנג'ר החדש, מתנהל בחוכמה כשהוא לוקח את הזמן ולא ממהר לקבל את ההצעה הנוכחית של ברוקלין. אם וכאשר הארדן יעבור לברוקלין נוכל להתעמק בשאלת ההתאמה שלו לשם. בינתיים יוסטון תמשיך לחפש הצעות גם על ראסל ווסטברוק. בכל מקרה, היא כנראה לא תקבל הצעה שמתקרבת למה ש-OKC קיבלה עבור כריס פול.

שחקני פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד, סי ג'יי מקולום. AP
מעולם לא היה להם צוות מסייע איכותי כל כך. לילארד ומקולום/AP

דריל מורי מתחיל לעבוד בפילדלפיה

מורי ביצע שני מהלכים בערב הדראפט שמעידים על המטרות המרכזיות שלו כרגע: חיסכון וקליעה מבחוץ. הוא נפטר מהחוזה של הורפורד והביא על הדרך את דני גרין, שגם לאחר ירידה ביכולת הוא מומחה שלשות שהגנות לא יכולות להתעלם ממנו. בטרייד נוסף, מורי ויתר על ג'וש ריצ'רדסון עבור סת' קרי, במהלך שמספק לפילדלפיה גם את אחד ממומחי השלשות הבכירים בליגה, גם חיסכון קל וגם ממלא את הצורך של דוק ריברס בנפוטיזם. נראה שמבחינת מורי, הדרך למקסם את השילוב בין בן סימונס לג'ואל אמביד הוא להקיף אותם בקלעי חוץ.

למרות ההיגיון שבמהלך, הטרייד עם דאלאס נראה לי מוגזם. ריצ'רדסון הוא שחקן הרבה יותר שלם מקרי האח, הוא גם צעיר בשלוש שנים ונראה טוב מאוד במיאמי לפני שהגיע לסיטואציה הבעייתית של הסיקסרס. דאלאס הרוויחה שחקן כנף בדיוק מהסוג שהיא מחפשת, כזה שירוויח מהנוכחות של לוקה דונצ'יץ' בהתקפה וישמור על גארדים בכירים. גם זה יכול להתברר כמהלך שקט וחשוב למאבקי הפלייאוף במערב.

ג'וש ריצ'רדסון, פילדלפיה סיקסרס חוגג. GettyImages
עוד מהלך שעבר מתחת לרדאר ועשוי להשפיע על המערב. ג'וש ריצ'רדסון/GettyImages

מחשבות על וושינגטון

לפני סיום, ולקראת הימים העמוסים שבפתח, כמה מחשבות על הקבוצה החדשה של דני אבדיה. שאלת המפתח לקראת העונה הקרובה, ובעצם השנים הבאות, תהיה היכולת של ג'ון וול להתאושש מסדרת הפציעות שעבר. וול שיחק את משחקו האחרון בדצמבר 2018, הוא לא שיחק כדורסל שנתיים מלאות, ואין כמעט תקדימים שניתן להבין מהם איך שחקן שמתבסס מאוד על יכולות אתלטיות חוזר אחרי תקופה כזאת שכללה שתי פציעות משמעותיות. כדאי לזכור שגם לפני הפציעות היו סימני שאלה לגבי היכולת של וול להוביל קבוצה ושבשנתיים האלה בראדלי ביל הפך לסופרסטאר לכל דבר. במובן מסוים וול חוזר עכשיו לקבוצה של ביל, והיכולת של השניים להתאים את עצמם לשינוי ההיררכיה תקבע לא מעט מהשאלה האם הוויזארדס יחזרו למאבקי הפלייאוף או שהם בדרך לכמה שנים לא קלות שיכללו גם טרייד על ביל.

אבדיה מגיע לקבוצה עם כישרון של פלייאוף ובלי עומק של פלייאוף, מה שאומר שסביר שהוא יקבל הרבה דקות מההתחלה. אין לוושינגטון כלים להתחזק באופן משמעותי, לכן כדאי במיוחד לעקוב אחרי דיווחים לגבי דאביס ברטאנס. מומחה השלשות הופך להיות שחקן חופשי מבוקש מאוד, אבל אין הרבה קבוצות גדולות עם מקום מתחת לתקרת השכר ורצון להשתמש בו הקיץ. אם ברטאנס יעזוב, רוטציית הפורוורדים של וושינגטון תהיה דלילה מאוד. אבל לא בטוח שזה עדיף לאבדיה, כי ברטאנס יוכל לסייע מאוד לסיכויי ההצלחה של הקבוצה שלו בשנים הקרובות. בכלל, יכול להיות שהאופציה הכי טובה מבחינת אבדיה היא לעלות מהספסל כחלק מיחידה שנייה שכוללת את ברטאנס ואיש סמית' (ואם סקוט ברוקס יחלק את דקות הכוכבים שלו כך שאחד מהם תמיד ישחק, סביר שגם את ביל), זו יחידה שנייה עם פוטנציאל לסגנון פתוח ומהנה מול מחליפי היריבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully