וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוצאים חיסון: גם רוטנשטיינר לא גילה את התרופה לכדורגל הישראלי

18.11.2020 / 11:30

רוטנשטיינר אמור היה להביא בשורה לכדורגל הישראלי, אבל היום הוא מודע יותר מאי פעם לרעות החולות ומתחיל לחשוב שהן בלתי פתירות. הלקחים שהפיק מהעבר, התחושה שאין לו מה להרוויח בעתיד והריחוק מהמשפחה בהווה: הסיבות שהמאמן עשוי לעזוב גם אם יוצע לו להמשיך בתפקיד אחר

תקציר: חגיגת השערים מליגת האומות, נגלה ראשונה 15 בנובמבר/ספורט 1

רק הפסד צורב הערב (רביעי, 21:45, ספורט 5) של נבחרת ישראל לסקוטלנד ובמקביל ניצחון של נבחרת סלובקיה על צ'כיה, צירוף שיוריד אותנו לדרג ג' בליגת האומות, יובילו לפרידה חד צדדית מוילי רוטנשטיינר. ניצחון הערב במשחק האחרון בבית והישארות בדרג ב' ישאירו טעם מתקתק מהקמפיין של האוסטרי, ואז צפויים בהתאחדות לכדורגל להציע לרוטנשטיינר להישאר חלק מהכדורגל הישראלי, אבל ככל הנראה לא בתפקיד המאמן, אם כי אי אפשר לפסול גם את זה על הסף. לאוסטרי יש תומכים בקרב חברי ועדת האיתור, אפילו להמשך תפקידו כמאמן, אבל קודם הוא צריך להביא הערב ניצחון.

על רקע הביקורת התקשורתית נגד רוטנשטיינר ונגד ועדת האיתור בראשות אורן חסון שמינתה אותו, אין דבר שבהתאחדות לכדורגל היו יותר רוצים מניצחון של הנבחרת ביום ראשון בצ'כיה וניצחון הערב, ואז קרוב לוודאי שועדת האיתור בה יושבים גם שינו זוארץ, אלי אוחנה ואלי כהן, הייתה בוחרת ברוטנשטיינר לפחות לעוד קדנציה כמאמן. אלא שהנבחרת הפסידה בפלזן לפני שלושה ימים וגם הערב צפוי לה משחק קשה, מכיוון שסקוטלנד רוצה לסיים בראשות הבית ולהעפיל לדרג א' בליגת האומות. לכן לא מן הנמנע שממצב בו החזיקו בהתאחדות לכדורגל אצבעות לנבחרת בראשות רוטנשטיינר כדי שהאוסטרי יוכל להישאר בעמדת המאמן, יצטרך יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון להורות על תשלום של שבע משכורות ובסך הכל 700 אלף שקל שיועברו לאוסטרי כפיצוי על עזיבתו.

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר. רויטרס
גם בהתאחדות קיוו שמעמדו יהיה אחר. רוטנשטיינר/רויטרס

גם אם הנבחרת תנצח הערב ותסיים בטעם טוב וגם אם תהיה לועדת האיתור כל הלגיטימציה הציבורית להשאיר את רוטנשטיינר עד סוף חוזהו בשנת 2022 בתפקיד כזה או אחר, יתכן מאוד כי דווקא הוא יהיה זה שיבקש לעזוב בפגישה שתהיה לו עם חסון. להערכה הזו שותפים כבר לא מעט גורמים בסביבת ההתאחדות לכדורגל, ששומעים בין השורות שרוטנשטיינר כבר מרגיש שהוא רוצה בעצמו ללכת. לא מעט סיבות יש להרגשה שזה מה שסוחב איתו האוסטרי. רוטנשטיינר מודע לביקורות החריפות נגדו והוא לוקח אותן ללב, למרות שהוא לא מראה זאת ותמיד נשאר ג'נטלמן ועונה בסבלנות לכל השאלות.

יש גם את מוטיב הקורונה והמרחק מהמשפחה באוסטריה. אנחנו בפתח החורף ולמרות שיש דיבורים על חיסון, יתכן מאוד ששום דבר לא ישתפר בחודשים הקרובים כך שרוטנשטיינר צפוי להימנע מביקורים תכופים בבית. בנוסף לכך, האוסטרי מבין שהקמפיין הבא במוקדמות המונדיאל לא יהיה קל וכל מאמן שיעמוד בראש הנבחרת לא ילקק דבש. אם לא די בכך, רוטנשטיינר אולי חש שהנבחרת השתפרה והוא באמת מאמין שיש דברים חיוביים שהנבחרת רכשה לעצמה בתקופתו, אבל עדיין תמיד יהיה השחקן הישראלי שיעשה את הטעות התורנית ויהרוס את המשחק. ואם לא מספיק בכל הסיבות האלה כדי שהאוסטרי ירצה לעזוב, ישנה כמובן הזכות שניתנה לו לעזוב מיוזמתו ולשלשל לכיסוי פיצוי בגובה של 200 אלף יורו בקירוב.

עוד בוואלה!

"ערן זהבי הוא פינישר אדיר שיכול להפוך נבחרת רגילה למאיימת מאוד"

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל עם שחקניו: ערן זהבי, ביברס נאתכו, אבי ריקן, אריאל הרוש, איתן טיבי, איתמר ניצן. שלומי גבאי
גם אחרי מקצה השיפורים, תמיד תגיע הטעות התורנית של אחד השחקנים/שלומי גבאי

בסופו של דבר, ממצב בו חסון היה מרוצה מההסכם עליו חתם בקיץ עם האוסטרי שמאפשר להשתחרר ממנו תמורת שבע משכורות, התחושה היום היא שחבל לשלם כזה סכום גבוה למישהו שאפשר היה בכל זאת לנצל את הידע והניסיון שלו כדי לסייע לכדורגל הישראלי.

רוטנשטיינר מאוד רוצה להצליח הערב ולהוביל את ישראל לניצחון. זו עשויה להיות מתנת הפרידה שלו וגם החותמת הסופית לדרכו בכדורגל הישראלי. על כך שהוא מאוד מתלבט לקראת הערב, תעיד העובדה שהוא לא היה נעול אתמול על הרכב הנבחרת ולכן לא תרגל אותו. קרוב לוודאי שיילך עם אופיר מרציאנו שוב בשער ובהגנה ייתן לשרן ייני ולסאן מנחם לפתוח על חשבון חאתם עבד אלחמיד המורחק וטאלב טואטחה שלא נמצא בכושר משחק טוב.

בקישור קיימת שוב שאלת ביברס נאתכו, אבל בעיקר הבעיה של רוטנשטיינר היא האם לוותר על דור פרץ או אייל גולסה אותם הוא מאוד מעריך. אם יחליט ללכת עם שלושת הקשרים שלו כפי שעשה בצ'כיה, הוא שוב יצטרך לוותר על חלוץ טבעי ליד ערן זהבי וזו אחת הביקורות הגדולות שהוטחו נגדו אחרי המשחק ביום ראשון.

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל עם וילי רוטנשטיינר. שלומי גבאי
רוטנשטיינר/שלומי גבאי

רוטנשטיינר שהובא לישראל כדי לבנות לנו כדורגל יותר טוב ובחר תחילה מאמן חסר נסיון כמו אנדי הרצוג שנכשל, לקח על עצמו לבסוף את תפקיד המאמן ובאמת האמין ביכולת שלו לעשות שינוי. אם יעזוב בעוד כמה שבועות את ישראל, הוא לבטח יאמר הרבה דברים טובים, אבל בתוך תוכו גם הוא יודע עד כמה הבעיות כאן עמוקות והן רחוקות מלהיפתר על ידי הצבת מאמן כזה או אחר.

מדי פעם אפשר יהיה לגנוב איזה ניצחון יוקרתי, אבל בסופו של דבר גם רוטנשטיינר יצטרך להודות שהכדורגל הישראלי חולה ועם כל המאמץ שהוא השקיע, בטח בנבחרת הלאומית, החיסון עדיין רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully