וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנור סולומון ל"גרדיאן": "במוקדם או במאוחר, אגיע לאחת הליגות הטובות בעולם"

השיחות בין אבי לוזון לסיטי, הרגע הקסום מול ריאל וההצהרה: "הדור הצעיר בנבחרת יכול להגיע לטורניר גדול". הקשר בריאיון מסקרן באנגליה. וגם: בסקוטלנד מזהירים מ"הפינישר האדיר" ערן זהבי

תקציר: כל שערי ליגת האומות, 15 בנובמבר/ספורט 1

סקוטלנד כבר מכירה היטב את האיכויות של מנור סולומון, והערב (רביעי, 21:45, ספורט 5), היא שוב תנסה לעצור אותו במשחק שינעל את בית ו' בליגת האומות. לקראת המשחק, קיבל סולומון כותרות באי הבריטי, כולל בעיתון הנחשב "גרדיאן" שפרסמו עמו ריאיון קצר.

"מנור סולומון כבר ניצח את ריאל מדריד. עכשיו סקוטלנד נמצאת על הכוונת שלו", קראה הכותרת ב"גרדיאן", ובריאיון עצמו סיפר קשר שחטאר דונייצק גם על עצמו וגם על התקווה להגיע להישג של ממש עם נבחרת ישראל.

"לנצח את ריאל מדריד היה דבר גדול. זו חוויה אדירה", נזכר סולומון בניצחון הגדול על הבלאנקוס בליגת האלופות, בו כבש. "לריאל מדריד יש היסטוריה כזו עשירה, כך שלנצח אותה גרם לתחושות מיוחדות. אף אחד לא האמין שננצח. זה אחד הניצחונות הגדולים בתולדות שחטאר, וכמובן שעבורי זה היה רגע גדול ומיוחד. לא בכל יום יוצא לך לכבוש שער לרשת של המועדון הכי גדול בעולם".

מנור סולומון שחקן שחטאר דונייצק. David S. Bustamante, GettyImages
רגע בלתי נשכח. סולומון כובש מול ריאל/GettyImages, David S. Bustamante

סולומון סיפר ש"בתור ילד, חלמתי לשחק בליגת האלופות. זה חלומו של כל כדורגלן מתחיל. לכן לשחק בשחטאר זו הזדמנות מצוינת עבורי להראות את היכולות שלי. כל גול, כל בישול, כל תנועה חשובים מאוד".

סולומון סיפר על המגעים שניהל עם מנצ'סטר סיטי עוד לפני שעבר לשחטאר דונייצק ממכבי פתח תקוה. "הם ממש רצו אותי ואפילו הייתה לנו פגישה טובה, אבל בסופו של דבר הדברים לא הסתדרו. שיחקתי נגדם עם שחטאר וזה היה כיף גדול".

לדבריו, לעבור מישראל לליגה בכירה היה צעד גדול מדי. "מועדונים באירופה לא רואים בליגה הישראלית ליגה חזקה, אז הם לא קונים משם שחקנים בכסף גדול. הבעלים של מכבי פתח תקוה דרש בזמנו סכומים אדירים עליי. הוא 5 מיליון יורו, וכששמע שמנצ'סטר סיטי מתעניינת הוא הכפיל את המחיר. בסופו של דבר הוא הסכים למכור אותי לשחטאר, והבנתי שזאת הזדמנות יוצאת מהכלל עבורי".

סולומון מספר על עצמו ש"יש לנו הרבה ברזילאים בקבוצה ולכולם יש טכניקה עילאית, אבל אני משתלב כי יש לי איכויות דומות. היה לי קשה להסתגל לרמה הזו בהתחלה, אבל לאט לאט הרגשתי יותר טוב, והם ממש עזרו לי. אני נהנה בשחטאר, אבל יודע שאני רק בן 21 ומבין שיום אחד - במוקדם או במאוחר - אעבור לאחת הליגות הגדולות בעולם".

על המשחק הערב נגד סקוטלנד אמר סולומון: "אחרי ההפסד בפלייאוף העלייה ליורו נגדם, היינו שבורים. אבל עכשיו הגיע הזמן להתאושש. יש לנו שחקנים צעירים מצוינים, הדור החדש לאט לאט נכנס לנבחרת, ואני מאמין שאנחנו יכולים לעלות לטורניר גדול בעתיד".

מנור סולומון שחקן נבחרת ישראל מול יקוב בראבץ שחקן נבחרת צ'כיה. רויטרס
אופטימי. סולומון בנבחרת/רויטרס

ב"סאן" הסקוטי הקדישו לקראת המשחק הערב כתבה שלמה על התופעה שנקראת ערן זהבי. הפרשן ביל לקי כתב על זהבי: "הוא פינישר אדיר שיכול להפוך נבחרת רגילה כמו ישראל לאיום של ממש. גם כשהסלובקים היו רגועים אחרי ה-0:2, זהבי העמיד אותם על טעותם. הסיומת שלו ברחבה, העקביות שלו והאיום המתמיד שלו על הגנת היריבה - אלו דברים שסקוטלנד צריכה להיות מודעת אליהם".

עוד בוואלה!

ישראל - סקוטלנד: רוטנשטיינר מתלבט אם לפתוח עם וייסמן

לכתבה המלאה
ערן זהבי, נבחרת ישראל, מול קאלום פטרסון, נבחרת סקוטלנד. AP
יעשה תיקון על החמצת הפנדל? ערן זהבי/AP

לזהבי יש 11 שערים ב-13 משחקי הנבחרות ב-14 החודשים האחרונים. בקמפיין הנוכחי זהבי כבש חמישה שערים, שלושה מהם כמובן ב-2:3 על סלובקיה לפני שני מחזורים. היחיד שמקדים אותו בדרג הזה הוא ארלינד הולאנד הסקורר הבלתי נלאה של דורטמונד שכבש שישה שערים עבור נורבגיה.

זהבי לא ישתף הפעם פעולה בחוד עם מונס דאבור שנדבק בקורונה, כך ששון וייסמן עשוי לחבור אליו ואל מנור סולומון בחלק הקדמי. במפגש הקודם בין השתיים בפלייאוף על העפלה ליורו זהבי נקלע למשחק חלש וגם החמיץ את הפנדל הגורלי שעלה לישראל, אולי, בהעפלה לגמר הפלייאוף. אולי הערב יגיע התיקון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully