וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניקס יעשו טרייד כדי לבחור באבדיה? "תיבודו יהפוך אותו לכוכב NBA"

בארצות הברית טוענים: הכישרון הישראלי מתרחק מהבולס, הניקס והסלטיקס עשויות לעשות טריידים שיטרפו את הקלפים. בניו יורק כבר מנתחים את ההתאמה שלו לאיש החזק החדש במדיסון סקוור גארדן

דיוויד בלאט מדבר על הדראפט של דני אבדיה/עריכה: ניר חן. מתוך האתר הרשמי של ה-NBA

באיזו קבוצת NBA ינחת דני אבדיה? שלושה ימים בלבד נותרו לדראפט, ועדיין רב הנסתר על הגלוי. לפי הדיווחים האחרונים, לאמלו בול, ג'יימס ווייזמן ואנתוני אדוארדס ייבחר בוודאות במקומות 1-3, מה שכביכול מוריד את מינסוטה, גולדן סטייט ושארלוט מרשימת היעדים האפשריים של הכישרון הישראלי הצעיר.

לפי הכתב קיי סיי ג'ונסון מ-NBC, שמסקר את הבולס מקרוב, אבדיה הולך ומתרחק משיקגו שמחזיקה בבחירה הרביעית. לטענתו, רשימת המועמדים המועדפים על הנשיא החדש של הבולס ארתוראס קרנישובאס כוללת שלושה גארדים: טייריס הליברטון, קיליאן הייז וקיירה לואיס - שחקני חוץ שעונים על הצורך המיידי של שיקגו ברכז. לשם השוואה, הצורך של הבולס בסמול פורוורד פוחתת - בעיקר אחרי שהתברר שאוטו פורטר ג'וניור מתכנן לממש את אופציית ההישארות שלו בקבוצה בעונה הקרובה.

קרנישובאס כבר הדגיש בריאיונות לקראת הדראפט שהבולס לא יבחרו בדראפט על פי עמדה ספציפית בה יש צורך בחיזוק אלא יבחרו את הכישרון הגדול ביותר שיהיה זמין בבחירה הרביעית, אולם לפי הדיווחים האחרונים, שיקגו ממקדת את החיפושים שלה במועמדים אחרים מאשר אבדיה.

דני אבדיה. ברני ארדוב
האופציות משתנות לפני הדראפט? אבדיה/ברני ארדוב

כאן העניינים מתחילים להסתבך עוד יותר. קליבלנד שמחזיקה בבחירה החמישית נחשבת לעוד קבוצה שמביעה התעניינות גבוהה באבדיה. לפי קווין אוקונור מ"דה רינגר", "מנהלים ברחבי הליגה מעריכים שאבדיה לא יישאר עד אחרי הבחירה של קליבלנד. הקאבס מאוד אוהבים אותו. הוא צריך לשפר את הקליעה שלו, אבל הוא הכי מתאים לסגל שמלא בשחקני פנים וגארדים".

ואולם, ביממה האחרונה זוממות כמה קבוצות על הבחירה החמישית של קליבלנד, ועשויות להציע עליה טריידים - מה שיטרוף את הקלפים מבחינת אבדיה לטוב או לרע - מצד אחד זה יכול לסייע לו להיבחר בקבוצות טובות יותר שלא קיבלו בחירות גבוהות מלכתחילה, ומצד שני זה עלול לגרום לו להיבחר בבחירה נמוכה ביחס לתחזיות המוקדמות.

לפי טרי פלוטו מה"פליין דילר", בוסטון היא אחת הקבוצות שהציעה לקליבלנד טרייד על הבחירה החמישית. לפי הדיווח, הסלטיקס מציעים לקאבס את הבחירה ה-14 בדראפט ואחת מבין שתי הבחירות שלהם בסיבוב השני. לסלטיקס יש לא פחות משלוש בחירות בסיבוב הראשון - מלבד הבחירה ה-14, עומדות לרשותם כעת גם הבחירות 26 ו-30, מה שעשוי לסייע להם להשיג את הטרייד שהם רוצים.

עוד בוואלה!

ספרופולוס מתרגש בשביל אבדיה, ומזהיר: "צריכים ללמוד לא להירגע"

לכתבה המלאה
טום תיבודו מאמן מינסוטה טימברוולבס המפוטר. AP
אבדיה יתאים לטום תיבודו הקשוח?/AP

קבוצה נוספת שמנסה להשיג בחירה גבוהה יותר היא ניו יורק ניקס, שמחזיקה בבחירה השמינית, אבל לא מסתפקת בכך. לפי דיווחים בתקשורת הניו-יורקית, הניקס מנסים להשיג בחירת טופ 5 ועשויים להשתמש בה כדי לבחור את אבדיה.

ב-SNY אף ניתחו את ההתאמה של אבדיה לניקס, והעלו טיעונים בעד ונגד. "היכולות של אבדיה כפליימייקר הן ברמה גבוהה ביותר, אבל בניקס הוא ממילא לא יצטרך להיות הפליימייקר הראשי, בטח לא כל עוד אר ג'יי בארט נמצא בקבוצה. כך או כך, מומחים בליגה משוכנעים שהאיכויות של אבדיה יתורגמו מצוין ל-NBA, ובטוחים שיש לו עוד המון מקום לשיפור כסקורר", ציינו.

"גם בצד ההגנתי, אבדיה הוא קשוח ורציני. הגישה שלו מתאימה מאוד למאמן כמו טום תיבודו, שידוע בגישה הקשוחה והבלתי מתפשרת שלו. לאבדיה יש פוטנציאל להשתפר בכל, והוא נועד להיות כוכב ב-NBA. לניקס יש את המאמן הנכון כדי להפוך אותו לכזה, ולאבדיה יש את כל הכלים כדי להפוך לכזה".

מצד שני, ציינו מאמר שהניקס זקוקים לשחקן עם קליעה יציבה יותר בהתחשב בכך שכמה משחקניהם הבכירים לא מצטיינים בקטגוריה הזו. "יש הרבה מה לאהוב אצל אבדיה, אבל האם שווה לשלם תמורתו מחיר גבוה? לא בטוח בכלל. הוא עדיין צריך להשתפר כסקורר, והניקס אולי יעדיפו לבחור ברכז".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully