וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאל מדריד מלחיצים את זידאן: "הסגל מהטופ, זו לא הבעיה". ואלוורדה הפצוע ייעדר חודש

מאמן הבלאנקוס לקח אחריות אחרי התבוסה לוולנסיה, בוטרגניו הוסיף שמן למדורה. גם הפרשנים קטלו: איסקו ומרסלו "שחקני עבר", אסור לוותר על קאסמירו. בשולי התבוסה: הקשר האורוגוואי נפצע, הסוכן של בנזמה נגד וראן, בת הזוג של איסקו זועמת, וכמובן שיש גם תלונות על ה-VAR

תקציר ה-3:4 של באייר לברקוזן על בורוסיה מנשנגלדבאך/ספורט1

לא כך רצו בריאל מדריד לצאת לפגרת הנבחרות. הקבוצה של זינדין זידאן הגיעה עם שני ניצחונות רצופים הן בליגה והן בליגת האלופות וקיוותה להמשיך את המומנטום במשחק החוץ מול ולנסיה, אך הובסה 4:1 בידי העטלפים, במשחק ממנו יזכרו בעיקר את שלושת הפנדלים שכבש קרלוס סולר (35, 54 ו-63) לצד שער עצמי של רפאל וראן (43) כששוב הבלאנקוס נקלעו למשחק בו ה-VAR היה דומיננטי.

בתקשורת הספרדית וברשתות החברתיות לא חסכו בביקורת על האלופה, שרשמה את הפסדה השני העונה ופספסה הזדמנות לצמצם את הפער מסוסיאדד שבפסגה לנקודה בלבד. בנוסף, בטוויטר דאגו להזכיר כי ריאל מדריד לבשה שלוש פעמים את תלבושות החוץ הוורודות ובכולן הפסידה (מנצ'סטר סיטי, קאדיס וולנסיה) .

נתון חריג (אחד מיני רבים) שעלה מהמשחק הערב הוא המאזן הנוראי של הקבוצה של זידאן בקדנציה השנייה של המאמן הצרפתי, כשמרסלו על המגרש: יחד עם המגן הברזילאי ניצחה הקבוצה 16 משחקים, סיימה 3 בתיקו והפסידה 9 (28 משחקים בסך הכול). כשמרסלו לא שיחק, ניצחה ריאל מדריד ב-20 משחקים ולא הפסידה אפילו פעם אחת (מתוך 29 משחקים בסך הכול).

"פעם, לא מזמן, מרסלו היה המגן הטוב בעולם, אבל כיום הוא חסר מושג. הוא מפקיר את ההגנה, מאחר וחלש, וגם בהתקפה כבר לא תורם", כתבו ב"מארקה". "זידאן מתעקש לשלב אותו, ולא ברור למה. כל דקה שלו על המגרש היא יתרון מובהק ליריבה".

"להתלונן על ה-VAR או על חוסר מזל לא יעזור. מרסלו ואיסקו, עוד שחקן שכבר לא מסוגל לתרום דבר לריאל, הם שני כדורגלני עבר שלא צריכים לראות יותר דשא", הוסיפו.

היכולת החלשה של איסקו הובילה, אגב, להודעות נאצה שנשלחו לבת זוגו של הקשר שרה סלאמו. סלאמו, דוגמנית ושחקנית, צירפה צילום מסך של כמה מההודעות שקיבלה, כולל קריאות לאיסקו לפרוש מכדורגל, וכתבה בתגובה: "בספרד אין כבוד לאף אחד".

מרסלו שחקן ריאל מדריד אחרי שגרם לפנדל מול מקסי גומס שחקן ולנסיה. רויטרס
ריאל מצליחה פחות איתו מאשר בלעדיו. מרסלו/רויטרס

בת זוגו של איסקו מגיבה להאשמות

שחקן ריאל מדריד איסקו עם בת זוגו שרה סלאמו. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
בת הזוג עצבנית. איסקו עם שרה סלאמו/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

אלו לא היו התגובות היחידות ברשת שתדלקו את המתח בריאל. דני קרבחאל, שלא נכלל בסגל בשל פציעה וצפה במשחק מביתו, העלה פוסט אינסטגרם חידתי במהלך המשחק, עם רמז ברור לשופטים. בנוסף, השער העצמי של רפאל וראן עורר תגובה מפתיעה: קארים ג'אזירי, סוכנו של קארים בנזמה, כתב בתגובה לגולש שציין ש"וראן איבד את כל הביטחון שלו": "מאז המשחק נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות בעונה שעברה, וראן נראה כמו צל של עצמו".

שחקן ריאל מדריד דני קרבחאל מגיב לשיפוט במשחק נגד ולנסיה. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
קרבחאל נגד השופטים/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

הסוכן של בנזמה: "וראן נראה כמו צל של עצמו"

בריאל מדריד התאכזבו כאמור מהתבוסה, אך לא אהבו את השריקה לפנדל שהוביל לשער השלישי של ולנסיה, כששופט המשחק טען לעבירה שעשה קורטואה על מקסי גומס. בסיום המשחק שוער הבלאנקוס התייחס בציניות לעבירה שנשרקה לחובתו: "שמעתי בחדר ההלבשה שהיתה עבירה על אסנסיו לפני הפנדל הראשון. בפנדל השלישי, מרסלו הגיע לכדור לראשון, אבל מקסי צעק חזק יותר ול-VAR לא היה מה להגיד יותר". על משחק ההגנה הכושל של קבוצתו: "אנחנו לוחצים גבוה על המגרש, והיריבות שוברות את הלחץ בקלות יתר. אנחנו צריכים להיות קרובים יותר בהגנה ולעבוד על זה".

מאמן הבלאנקוס זינדין זידאן: "התחלנו את המשחק טוב והבקענו, אבל מאז השוויון הכול קרה לנו. פנדלים, גול עצמי. זה יותר מדי. אני אשם בגלל שאני המאמן. אין תירוצים. אני צריך לחפש פיתרונות. אני לא יכול להצדיק את מה שקרה".

לוקאס ואסקס, ששוב נאלץ לתפקד בלית ברירה כמגן ימני, ניתח את המשחק: "פתחנו טוב, שלטנו והגענו למצבים, אבל אחרי השער הראשון שול ולנסיה לא ידענו איך להתגבר". ואסקס הודה שהכדור נגע בידו במהלך שהוביל לאחד מהפנדלים, אבל הוסיף ש"לא יכולתי לעשות שום דבר כדי למנוע את זה".

על הביקורות על הרוטציות של זידאן אמר ואסקס: "הוא מאמן את ריאל חמש שנים, ותמיד משתמש ברוטציות הללו. בדרך כלל זה עובד. זו לא הסיבה להפסד הזה. אני חושב שהליגה הספרדית פתוחה מאוד השנה, בטח ביחס לשנים קודמות".

ההפסד שוב הבליט את חסרונו של מי שמסתמן כשחקן המפתח של ריאל - קאסמירו. שימו לב למאזן הבעייתי של הבלאנקוס ללא הקשר הברזילאי הקשוח: העונה הוא לא פתח בשלושה משחקים (ולנסיה, ריאל סוסיאדד וקאדיס), והקבוצה סיימה עם שני הפסדים ותיקו; בעונה שעברה הוא החמיץ חמישה משחקים, וריאל הפסידה בשניים מהם וסיימו באחד בתיקו; וגם בשנים קודמות היעדרויות שלו גרמו להפסדים לעיתים תכופות. "ריאל לא יכולה להסתדר בלי קאסמירו", ציינו ב"אס".

כמו כן, היום התברר שלהפסד הצורב התווספה מכה נוספת: פדה ואלוורדה נפצע וסובל מסדק בעצם ברגלו הימנית, מה שיגרום לו להיעדר כחודש מהמגרשים. הקשר האורוגוואי, שנפצע והוחלף על ידי טוני קרוס בדקה ה-76, יידרש למנוחה מוחלטת ולאחריה התאוששות, ועלול להיעדר אף חודשיים.

מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן מאוכזב. GettyImages
הלחץ גובר. זידאן/GettyImages

חבר ההנהלה של ריאל אמיליו בוטרגניו ביקר אף הוא את החלטות השופט, אמר ש"לפחות שניים מהפנדלים שנשרקו לחובתנו היו מוטלים בספק", וטען ש"ה-VAR נותן פרשנות מאוד מסוימת למהלכים, שלפעמים מנותקים מההקשר הכללי של המהלך". לטענתו, בשניים מהפנדלים שולנסיה קיבלה, היא עשתה עבירות לפני כן שזכו להתעלמות.

כמו כן, בוטרגניו הכחיש את התיאוריה לפיה הסגל שעומד לרשותו של זידאן לא חזק מספיק. "לריאל יש שחקנים מהטופ העולמי בכל עמדה. זו לא הבעיה. זידאן צריך לקבל החלטות קשות", אמר.

קארים בנזמה שנפצע במפשעה במהלך המשחק, לא סובל מפציעה חמורה. לפי הערכות בספרד, הוא ייעדר לכל היותר במשך שבועיים, ויהיה כשיר למשחק הבא של ריאל אחרי פגרת הנבחרות.

שחקן העבר של הבלאנקוס פרדראג מיאטוביץ' תולה את האשמה בשחקנים, בעיקר אלו שמקבלים עוד ועוד הזדמנויות מזידאן ולא מספקים את הסחורה. "יש מקרים קיצוניים שהשחקנים צריכים לתקן ולהכווין את המאמן. לבוא ולומר לו, 'אם אתה שם אותי בעמדה שאני לא מסוגל לתרום בה לקבוצה, אני מעדיף שתיתן למישהו אחר למשחק'. השחקנים יודעים יותר טוב מכולם מה מצבם הפיזי", אמר. "אני חושב שאיסקו לא מספיק כן עם עצמו. הוא צריך לבוא ולומר לזידאן, 'אני לא מסוגל לתרום עכשיו'. כנ"ל לגבי מרסלו. שניהם מקבלים עוד ועוד צ'אנסים, אבל הם היו יכולים למנוע את האסון מראש".

קרלוס סולר שחקן ולנסיה חוגג שלושער, מאחוריו אורוש ראצ'יץ'. רויטרס
הצטרף לקבוצה מצומצמת שכוללת את אלפרדו די סטפנו. סולר/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה ששחקן כובש שלושה פנדלים במשחק אחד בליגה הספרדית במילניום הנוכחי, ושלישית אי פעם בסך הכול. לפני כן עשו זאת אלן פטרנץ במדי אוביידו ב-1995 ואלפרדו די סטפנו במדי ריאל מדריד ב-1958.

* קרלוס סולר הוא השחקן הראשון מקבוצה שאינה ברצלונה שכובש שלושער במשחק בליגה הספרדית מול ריאל מדריד מאז ינואר 2013, אז עשה זאת צ'אבי פרייטו מריאל סוסיאדד.

* רפאל וראן כבש שני שערים עצמיים בחמשת משחקיו האחרונים במדי הבלאנקוס. זו בדיוק כמות השערים העצמיים שכבש בכל 324 משחקיו בקריירה.

* מאז תחילת חודש יוני, קארים בנזמה הוא שחקן הליגה הספרדית שכבש הכי הרבה שערים בכל המסגרות, עם 14. במקום השני נמצא ליאונל מסי עם 13 כשמיד אחריו נמצא לואיס סוארס, שכבש בפרק זמן זה 12 שערים.

* זו הרביעיה הראשונה שכובשת ולנסיה לרשתה של ריאל מדריד מאז אוקטובר 1995.

(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully