וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי, נחמה: בבית"ר ירושלים מנסים להבין לאן העונה הולכת

5.11.2020 / 6:51

אחרי 45 הדקות הראשונות, אוהדי הקבוצה ראו שחור. אלא שאז דראפיץ' וברדה שטפו את השחקנים ( "אתם צריכים לדעת להתלכלך וליפול על התחת") בדרך לניצחון הגדול. וגם: עתידם של איינבינדר וזהבי ומה הקשר לרבי נחמן?

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חדרה 0:4/ספורט 1

1. את המאניה-דיפרסיה של אוהדי בית"ר ירושלים אפשר היה לראות בקלות, באמצעות הפער הגדול בין ההודעות והתגובות ברשת שבמחצית לעומת אלו שחרי המשחק. במחצית, כשלוח התוצאות מול הפועל חדרה עוד הראה 0:0 אמש (רביעי), צמד המאמנים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה כבר הוגדרו כאכזבה גדולה; הקבוצה הוגדרה על ידי האוהדים המתוסכלים כחלשה יותר מהעונה שעברה. שחקנים נחתכו על ימין ועל שמאל ופחות או יותר שמו איקס על העונה, כך נטען. ובסיום? עולם אחר, כולם סיפרו איך הם חיכו שסלובו וברדה יחזרו לקווים, התלהבו מסנטיאגו אוקמפוס, התמוגגו ממיכאל אוחנה והיו צריכים רק שער של ירדן שועה כדי שהחגיגה תהיה מושלמת באמת. והמבט? אך ורק לעבר המקום הראשון, שם נמצאת מכבי חיפה עם אותו מאזן. היא אגב כבר מוגדרת כיריבה על התואר.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. דני מרון
המקום הראשון נמצא מעבר לפינה. השחקנים חוגגים/דני מרון

עיקרי הדברים

  • בית"ר ירושלים מציגה: המאניה דיפרסיה שסובבת את המועדון
  • השקט של דראפיץ' וברדה והאסיפה במחצית
  • אוקמפוס מתחיל ללמוד הגנה
  • איינבינדר וזהבי ימצאו קבוצות ברגע האחרון?

2. ואם יש משהו שתרם רבות לניצחון של בית"ר ירושלים, הוא העובדה שהצוות המקצועי והמועדון כולו לא נגרר לאווירת נכאים בשבוע שלאחר המשחק המאכזב מול הפועל תל אביב, לאחריו הייתה אכזבה מהתוצאה והיכולת, אך למרות זאת האווירה במהלך השבוע במועדון הייתה חיובית כשכולם התרכזו נטו בכדורגל. באסיפות הייתה רצינות אבל גם חיוכים והומור, כאשר גם לפני המשחק דראפיץ' אמר לשחקניו: "אתם יודעים איך אומר הרבי נחמן, צריך כל הזמן לשמוח, בלי שמחה אי אפשר להצליח בכדורגל, וזה הדבר שאתם חייבים להביא איתכם".

האנרגיות הטובות והעידוד לפני המשחק לא עזרו בחצי הראשון, אך במצב רגיל שבו שחקני הקבוצה יורדים ב-0:0 אחרי מחצית אחת, הרגליים שלהם רועדות והם עולים רע לחצי השני. בגלל כל האנרגיות הטובות שליוו את ההכנות למשחק, המאמנים יכלו לתת לשחקנים בראש במחצית, והם נתנו. השניים אמרו אמר לשחקנים בתקיפות: "השם בית"ר ירושלים לא מספיק, אם אתם רוצים לנצח אתם צריכים לדעת להתלכלך, ליפול על התחת, להיות ראשונים לכדורים, לקפוץ על כל כדור. זה לא מספיק להגיד בחדר ההלבשה 'רעל רעל' ושכולם ביחד, צריך לדעת להביא את זה למגרש, אף אחד לא יביא את זה בשבילכם".

אפילו שחקנים אמרו על כך בסיום: "זה היה קצת שונה ממה שהתרגלנו מהם, אבל היה צריך להעיר אותנו. כל הזמן מדובר על כדורגל התקפי, שמח, גולים, אבל זה לא יבוא בלי נשמה ולהיות ראשונים לכל כדור, אסור לחיות בפנטזיה, הלחם שלנו זה מה שהבאנו בחצי השני".

לוקאס אוקמפוס בית"ר ירושלים. דני מרון
זכה למחמאות, אך צפוי לו עוד הליך התחשלות ולמידה. אוקמפוס/דני מרון

3. אוקמפוס קיבל הרבה מחמאות בסיום. כבר במהלך השבוע דראפיץ' החל לעבוד איתו על מיקום נכון בהגנה ואיך להתמודד באחד על אחד מול שחקן בניסיון לשפר את המגרעות ההגנתיות שלו. זה לא מפתיע, גם שי קונסטנטין וגם אוקמפוס הגיעו לבית"ר לאחר שבאו לידי ביטוי במערכים של שלושה בלמים כאשר אוקמפוס שיחק תקופה גם כקשר. לא יצא לו לשחק יותר מדי כמגן בקו של ארבעה שחקנים בהגנה, ובמועדון מבינים שצפוי לו עוד תהליך התחשלות ולמידה עד שיהפוך לשחקן שרוצים לראות.

מיכאל אוחנה הוא השמחה הגדולה של בית"ר ירושלים. בכל פעם שהוא כובש - כולם מאושרים בשבילו וזוכרים היטב את השיקום והקשיים שעבר בדרך. ירדן שועה מחפש שער ראשון ורצה לבעוט את הפנדל, אך בשלב הזה אלירן עטר לא מוותר ורוצה לבעוט את כל הבעיטות. בכלל, בימים שלפני המשחק, כולל באימון המסכם, תורגל עוזיאל פרדו במקום שועה בשל החשש ששועה עדיין לא בכושר מלא, אך השחקן הבהיר כבר לפני המשחק שהוא מרגיש רענן ומוכן לפתוח ב-11. שועה גם הפגין ביטחון כשגם בירידה לחדר ההלבשה במחצית, לאחר החמצה גדולה, אמר לשחקנים: "אני לא דואג, זה יבוא".

אור זהבי שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
אחרי הכול, הוא עשוי להישאר. זהבי/דני מרון

4. היום זהו היום האחרון להעברות. עד עתה דן איינבינדר ואור זהבי עדיין לא מצאו קבוצות ולא ברור כיצד תפעל קבוצתם בענין. בשבועות האחרונים דיברו במועדון על האפשרות להתיר את החוזה של השניים אך ידעו כי הם מסתכנים בתביעה מעבר לכסף שיצטרכו להשלים והשאירו את ההחלטה ליועצים המשפטיים. בנוגע לזהבי, אם החלון ייגמר ולא יתירו את חוזהו, ישנה אפשרות שיישאר בתנאי שיחתום לשנתיים נוספות בשכר מופחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully