וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זו מכבי? נטל ההוכחה של מכבי חיפה וברק בכר במשחק העונה

2.11.2020 / 14:30

את באר שבע הוא הטריף כדי לשבור את המחסום המנטלי ארוך השנים מול מכבי תל אביב, אבל עכשיו המאמן יודע שהסיפור שונה. עם רוטציה מפתיעה, גניזת הצהרות וערב קריוקי אחד: כך מתכנן הפעם ברק בכר לקחת את ההגמוניה הצהובה (21:00, ספורט 5)

בווידאו: אלף אוהדי מכבי חיפה הגיעו לפרגן בכפר גלים/עריכה: שאול אדם

את השבוע שלפני המחזור ה-15 בעונת 2015/16 לא ישכחו בהפועל באר שבע עוד הרבה זמן. אחרי שנים של מפח נפש והפסדים כואבים למכבי תל אביב, ושבעה חודשים לאחר ה-6:2 בגמר הגביע שאחריו החליף ברק בכר את אלישע לוי, הגיעו האדומים מבירת הנגב למשחק עונה ראש בראש מול האלופה הצהובה, שהוליכה את הטבלה ביתרון של הפרש שערים בלבד.

במפגש הקודם ביניהן במחזור השני (שנערך בטדי מכיוון שטרנר עוד לא היה מוכן), מכבי תל אביב ניצחה 0:1, והיה נראה שגם המאמן החדש לא הצליח לשבור את המחסום של הבאר שבעים מול היריבה האימתנית מתל אביב. בשבוע שקדם למשחק הבין בכר שהבעיה היא מנטלית, והחליט לנטרל אותה בכל הכוח. זה התחיל עם אסיפה טקטית שהפכה להקרנת סרט שהכינו בכר והמאמן המנטלי איתן עזריה על הקריירה של מייקל ג'ורדן. הרבה לפני "הריקוד האחרון" שריתק מיליונים, נעזרו אליניב ברדה, מאור מליקסון וחבריהם ברגעי השיא של אלוהי הכדורסל שהדגים איך להרים את עצמו לפני כל משחק חשוב.

בבאר שבע מספרים היום בדיעבד שבכר היה בטירוף לקראת המשחק והקפיד להקרין זאת לשחקניו. "הוא שלח הודעות פרטיות להרבה שחקנים בלי סוף", נזכר גורם בבאר שבע. "לאחד הוא כתב 'אתה יותר טוב מכל שחקן אצלם', לאחר הוא כתב 'אנחנו הקבוצה הכי טובה ואתה זה שצריך להוכיח את זה'. גם את הזרים הוא הדליק ואמר להם 'אומרים שהזרים של מכבי תל אביב עדיפים ורק במשחק הזה תוכלו להוכיח אחרת'". העבודה המנטלית של בכר השתלמה. אחרי הרבה שנים בהן הרגליים של באר שבע רעדו במשחקים בבלומפילד, היא הוכיחה מהפתיחה שהיא לא חוששת יותר, דהרה לניצחון 1:2 שהעלה אותה למקום הראשון ונשארה בו עד לתום העונה.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה בטירוף, והקרין את זה לשחקניו. ברק בכר אחרי הניצחון בבלומפילד/ברני ארדוב

כמעט חמש שנים חלפו מאז, ובכר עומד בפני אתגר זהה. קבוצתו החדשה מכבי חיפה מתבטלת לחלוטין מול מכבי תל אביב בשנים האחרונות, והמשימה האמיתית הראשונה שלו בכרמל תהיה להחדיר אמונה בשחקניו מול היריבה המושבעת. "אין ספק שזה מבחן כוח משמעותי לבכר", קובע גורם המקורב למאמן. "מי שמכיר את ברק יודע שגם הוא מרגיש שזה מבחן, והוא עושה הכל כדי לקבל בו 100".

אלא שהפעם בכר העדיף ללכת בכיוון שונה ולא להטריף את שחקניו מנטלית. "ברק לא רצה להעמיס משקל כבד על השחקנים", מסביר גורם במועדון. "הוא אמנם משדר כל הזמן כוח ומצהיר שאפשר וצריך לנצח, אבל הוא התעסק בעיקר בגיבוש ולא נקודתית במאזן הכוחות מול מכבי תל אביב".

כדי לגבש את שחקניו ליחידה אחת התעקש בכר לצאת למחנה אימונים בסרביה בזמן הפגרה הכפויה, וקיבל את מבוקשתו מיעקב שחר. במחנה דאג בכר ללא מעט ערבי גיבוש, כששיאם היה ערב קריוקי מחויך. "אין ספק שחדר ההלבשה שגם ככה היה חזק התחזק הרבה יותר", מספר שחקן בקבוצה. "מחנה אימונים תמיד מגבש, היה חשוב שהשחקנים החדשים יתחברו והמחנה בהחלט השיג את זה".

עוד בוואלה!

הערב: מכבי חיפה - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5)

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה במחנה האימונים בסרביה. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
השיא היה בערב הקריוקי. הירוקים במחנה האימונים/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

עוד נקודה שבכר שם עליה דגש לקראת המשחק הערב (שני, 21:00, ספורט 5) הוא עניין הרוטציה. אם בשנה שעברה היה ברור לפחות לתשעה שחקנים שהם פותחים בהרכב, השנה המצב שונה לחלוטין. "פתאום יש התלבטות אדירה ואף אחד כמעט לא יודע אם הוא פותח", מעיד אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "יש דריכות מטורפת וזה התבטא באימונים כי כל אחד רצה להראות שהוא צריך לפתוח".

לאורך השבוע התלבט בכר, לפחות כלפי חוץ, לגבי לא מעט עמדות - בין טאלב טואטחה לסאן מנחם, בין רז מאיר לארנסט מאבוקה, בין ג'וש כהן לעומרי גלזר, ואפילו איהאב אל עביד שהגיע מהליגה הלאומית עשוי להדיח מההרכב שחקנים בכירים בהרבה. "ברגע שכל שחקן יודע שהוא יכול לשחק, הרמה באימונים עולה", מסביר גורם במועדון. "זה מורגש אפילו על שחקנים צעירים מאוד שלא מפחדים ומנסים להוכיח שהם יכולים לתפוס מקום".

מפתח נוסף מבחינת בכר הוא הצניעות. עוד בשבוע שעבר החלו הדיבורים על כך שהירוקים מגיעים כפייבוריטים למשחק העונה הראשון, ובמועדון יודעים לספר שלמאמן היה חשוב להוריד את חניכיו אל הקרקע. לא מעט שחקנים קיבלו ממנו מסר שלא לצאת בהצהרות ולא להעלות פוסטים יומרניים לרשתות החברתיות. "בשנים הקודמות לפני משחקים כאלה היו ציטוטים של 'אנחנו יכולים ואנחנו יותר טובים' ובפועל זה היה מביך, "מספר שחקן בקבוצה. "הפעם כולנו הבנו שאת המשחק הזה צריך לנצח על הדשא ואנחנו מתמקדים רק בזה, בתקווה שבאמת נגיע ונראה את היכולות שלנו".

בהיעדרו של הקהל שיחסר לירוקים הערב, ניסה בכר לחזק אצל שחקניו גם את הצורך להוכיח לאוהדים שהקבוצה לא מקבלת רגליים קרות כשהיא פוגשת את היריבה הכי שנואה שלה. בשבת הגיעו כאלף אוהדים לאימון בכפר גלים והבהירו לשחקנים בדיוק מה חשוב להם. "תראו להם מי המועדון הכי חזק בארץ"' הם צעקו לבכר ולשחקניו, ומבט אל עיניו של המאמן הראה עד כמה הוא רוצה להוכיח להם שהם צודקים.

"אנחנו יודעים עד כמה המשחק הזה חשוב לקהל, ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמח אותם", מסביר שחקן בקבוצה. "באנו צנועים וזה חשוב, אבל על הדשא אסור לנו אפילו רגע אחד לאבד ריכוז. אנחנו עובדים על המשחק הזה ספציפית קרוב לחודש והגיע הזמן שהעבודה הזו תשתלם, גם מול מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully