וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיאל ארויו מגיב לשלמה שרף: "אני מספיק חזק, תודה לאל"

חלוץ מכבי פתח תקוה התייחס לאמירה השערורייתית: "כולם תומכים בי". התקרית "כיכבה" במהדורות בפנמה: "שלמה שרף הוא גזען סדרתי"

אוהדי מכבי תל אביב באימון לקראת מכבי חיפה/צילומי אוהדים

האמירה הגזענית של שלמה שרף כלפי אבדיאל ארויו, שחקנה שחום העור של מכבי פתח תקוה, ממשיכה להסעיר את פנמה. כזכור, פרשן ערוץ הספורט הושעה מתפקידו וספג ביקורות קשות אחרי ששלח את החלוץ "לאכול בננות" אחרי פעולה לא טובה שלו משחק נגד הפועל חיפה.

כלי התקשורת בפנמה ניסו לאורך כל היום אמש (ראשון) לקבל מהחלוץ בן ה-26 תגובה לתקרית, אבל הוא הסכים להגיב רק בקצרה לטלוויזיה המקומית ולומר: "אני בסדר גמור, תודה לאל. אני מספיק חזק כדי להתמודד עם זה, וכולם תומכים בי".

התקרית העסיקה רבות את התקשורת הפנמית והגיעה גם למהדורות החדשות אמש. אחד הפרשנים תקף אמש את שלמה שרף וכינה אותו "גזען סדרתי", כשהוא מזכיר פליטת פה אחרת של מאמן הנבחרת לשעבר בה אמר בנוגע לשחקן הפועל תל אביב בעבר זיטו אוגבונה: "הייתי שם אותו בכלוב ושולח בחזרה לניגריה".

"מדובר בדמות ציבורית, אדם מוכר מאוד בישראל. הוא היה מאמן נבחרת ישראל, וזה תפקיד שנושא איתו אחריות ציבורית. לשמוע אמירות כאלה מאדם כזה מדליק נורה אדומה בנוגע לדעות של האנשים במדינה", אמרו.

שלמה שרף. קובי אליהו
פליטת הפה סיבכה אותו כהוגן. שלמה שרף/קובי אליהו

אמש גרמה התקרית גם לדיפלומטים להגיב. שגרירת פנמה בישראל גינתה את הדברים ואמרה שהם לא מייצגים את דעת הקהל, ושגריר ישראל בפנמה אמר דברים ברוח דומה.

יש לציין שהאמירה של שרף זכתה לגינויים רבים. ערוץ הספורט השעה אותה מיידית ואמר ש"זו התבטאות אומללה שאין לה מקום", ומנהלת הליגה מסרה: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתבטאות המכוערת והגזענית של שלמה שרף ולא נעבור עליה בשתיקה. נפעל מול הזכיין למיצוי הליך משמעתי משמעותי כנגדו. לא נאפשר לאף אדם לפגוע בשחקנים על בסיס דת, גזע או מוצא".

במכבי פתח תקוה אמרו על הדברים הקשים: "אנו המומים מההתבטאות של שלמה שרף במהלך שידור המשחק הערב מול הפועל חיפה על שחקן הקבוצה אבדיאל ארויו. לאחר התבטאות זאת לא נאפשר לאדון שלמה שרף להכנס למשחקי הבית של מכבי פתח תקוה, אנו נפנה לספורט 5 על מנת להודיע להם על כך וכן אנו צפויים לתבוע את שלמה שרף עקב לשון הרע וגזענות על ההתבטאות האומללה הזו".

עוד בוואלה!

גינוי חריף מההתאחדות ותגובות מהשגרירות: שלמה שרף עורר סערה בפנמה

לכתבה המלאה

בפנמה מגיבים

בהתאחדות לכדורגל אמרו: "ההתאחדות לכדורגל מביעה שאט נפש מההתבטאות של שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן נבחרת ישראל בעבר, כלפי שחקנה הפנמי של מכבי פתח תקוה אבדיאל ארויו. השנה היא 2020 וחמור במיוחד שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש שעולה מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית".

"מול תופעות של גזענות יש לעמוד בצורה ברורה", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר. "אמירתו של שלמה שרף אינה ראויה ואין לה מקום בספורט הישראלי ובחברה בכלל. נכון נהגו בספורט 5 כאשר החליטו להשעות את שרף. ביחד נשמור על הספורט כמקום שיש בו מקום לכל אחד ואחת בלי הבדל דת, גזע ומין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully