וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיילך לאכול בננות": שלמה שרף הושעה על ידי ערוץ הספורט

מכבי פ"ת מתכוונת לתבוע את הפרשן, שסיפק התבטאות אומללה כשביקר את חלוצה שחום-העור אבדיאל ארויו. ניר ביטון: "בושה וחרפה". מאור בוזגלו: "להקיא". בהתאחדות קוראים ל"ענישה מחמירה והוקעה ציבורית". ורק צביקה שרף נתן גיבוי: "תפסיקו לעשות לו משפט שדה"

אוהדי הפועל תל אביב ליד ביתו של שרון ניסנוב/יח״צ

שלמה שרף סיפק הערב (שבת) עוד התבטאות אומללה והושעה על ידי ערוץ הספורט. מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שפרשן את המשחק בין מכבי פתח תקוה והפועל חיפה, ביקר בחריפות את שחקן המלאבסים אבדיאל ארויו, לאחר מהלך אנוכי, כדבריו: "עכשיו אני מעלה אותו על המטוס. אגואיסט, שלח אותו הביתה, חבל על הזמן שלו". כששדר המשחק יונתן כהן דאג להבהיר שארויו מגיע מפנמה, הגיב שרף ואמר על השחקן שחום-העור: "פנמה, שיילך לאכול בננות".

"התבטאות אומללה שאין לה מקום בערוץ הספורט", אמרו בגוף השידור, ובחרו להשעות את שרף עד להודעה חדשה. גם במנהלת הליגה הגיבו לדברים: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתבטאות המכוערת והגזענית של שלמה שרף ולא נעבור עליה בשתיקה. נפעל מול הזכיין למיצוי הליך משמעתי משמעותי כנגדו. לא נאפשר לאף אדם לפגוע בשחקנים על בסיס דת, גזע או מוצא".

במכבי פתח תקוה אמרו על הדברים הקשים: "אנו המומים מההתבטאות של שלמה שרף במהלך שידור המשחק הערב מול הפועל חיפה על שחקן הקבוצה אבדיאל ארויו. לאחר התבטאות זאת לא נאפשר לאדון שלמה שרף להכנס למשחקי הבית של מכבי פתח תקוה, אנו נפנה לספורט 5 על מנת להודיע להם על כך וכן אנו צפויים לתבוע את שלמה שרף עקב לשון הרע וגזענות על ההתבטאות האומללה הזו".

גם חלק מכדורגלני ישראל הגיבו לסערה הגזענית. "בושה וחרפה!" כתב שחקן סלטיק ונבחרת ישראל ניר ביטון; "לא מפתיע", הגיב לו מונס דאבור; "להקיא", הוסיף מאור בוזגלו.

בהתאחדות לכדורגל אמרו: "ההתאחדות לכדורגל מביעה שאט נפש מההתבטאות של שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן נבחרת ישראל בעבר, כלפי שחקנה הפנמי של מכבי פתח תקוה אבידל ארויו. השנה היא 2020 וחמור במיוחד שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש שעולה מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית".

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי פתח תקוה ניצחה 0:2 את הפועל חיפה

לכתבה המלאה

"מול תופעות של גזענות יש לעמוד בצורה ברורה", אמר הערב שר התרבות והספורט חילי טרופר. "אמירתו של שלמה שרף אינה ראויה ואין לה מקום בספורט הישראלי ובחברה בכלל. נכון נהגו בספורט 5 כאשר החליטו להשעות את שרף. ביחד נשמור על הספורט כמקום שיש בו מקום לכל אחד ואחת בלי הבדל דת, גזע ומין".

בארגון שחקני ושחקניות הכדורגל אמרו: "שלמה שרף התנהג היום בגזענות, השפלה וביזוי של שחקן אך ורק בגלל צבע עורו. זכותך לומר בשידור על שחקן שאינו מתפקד כראוי, אבל שילך ויאכל בננות זו התבטאות המעודדת רבבות אוהדים להביע גילויי גזענות כלפי שחקנים שאינם לבנים. בכל העולם המערבי פרשן שהיה מעז לדבר בצורה מתנשאת, פטרונית ומזלזלת באדם רק בגלל צבע עורו היה מפוטר מיד. שלמה שרף אנחנו קוראים לך להשעות את עצמך באופן מיידי עד לקיום בירור על התבטאויותיך. לאף אחד אין זכות להיות גזען, כך בוודאי לא לאדם שמשדר בטלוויזיה".

זו אינה הפעם הראשונה ששרף מתבטא כך. ב-2007 אמר על חלוצה הניגרי של הפועל תל אביב איבזיטו אוגבונה: "כמו שהוא נראה, הייתי שם אותו בכלוב ושולח אותו בחזרה לניגריה".

מי שדווקא נתן גב לפרשן היה מאמן הכדורסל צביקה שרף, שאמר: "תפסיקו לעשות משפט שדה לשלמה שרף, לאיש יש זכויות ואי אפשר להתייחס אליו בצורה מבישה כזו. צריך לשמוע אותו ולתת את זכות ההסבר, אי אפשר לתפוס טרמפ עליו ולהיות פופוליסט. במדינה דמוקרטית (עדיין) מותר להגן על אדם על זכויותיו ולתת לו את זכות הדיבור, באם אוהבים או שונאים אותו".

התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות" של הקרן החדשה: "אמירה זו בלתי מתקבלת על הדעת. כדורגל הוא משחק שילדים גדלים עליו, שמשפחות יושבות יחד לראות כדי ליהנות ממנו. לשדרים ופרשנים יש חשיבות רבה בהפיכת המשחק למהנה ומעשיר עוד יותר. אמירות שכאלה הופכות את המשחק למכוער.ממאמן לאומי לשעבר כולנו מצפים ליותר".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully