וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי חריף מההתאחדות ותגובות מהשגרירות: שלמה שרף עורר סערה בפנמה

ההתבטאות הגזענית עוררה הדים במולדתו של אבדיאל ארויו, אבל לצד הגינויים יש גם נקודת אור: "הישראלים טיפלו בתקרית בצורה הכי מהירה שיש"

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 1:1/ספורט 1

ההתבטאות הגזענית של שלמה שרף היכתה גלים גם בפנמה, מולדתו של שחקן מכבי פתח תקוה אבדיאל ארויו. כזכור, פרשן ערוץ הספורט עורר סערה אמש (שבת) כששלח את השחקן הפנמי שחום העור של המלאבסים "לאכול בננות" אחרי פעולה לא טובה שעשה במשחק נגד הפועל חיפה.

ההתאחדות הפנמית פרסמה בשעות הלילה גינוי להתבטאות של שרף, אחרי שהפרסומים על האמירה האומללה הגיעו לכותרות במדינה. "משפחת הכדורגל הפנמי מגנה את האמירה הגזענית שספג אבדיאל ארויו על ידי פרשן הטלוויזיה הישראלי. מנגד, ההתאחדות הפנמית מעריכה מאוד את התגובות התומכות שקיבל השחקן הן מישראל והן מפנמה", צייצו לצד ההאשטאג "לא לגזענות".

ההתבטאות של שרף הגיעה גם למישור הדיפלומטי, ואפילו שגרירת פנמה בישראל אדיס אורייטה נדרשה להגיב. בריאיונות לתקשורת המקומית, היא הסבירה שדעותיו של שרף לא מייצגות כלל וכלל את דעת הקהל הישראלית, וציינה לטובה את התגובה המהירה בישראל לאמירה של שרף, שגרמה להשעייתו מערוץ הספורט.

השגרירה מגיבה

הגינוי מההתאחדות

גם שגריר ישראל בפנמה גינה

כאמור, ערוץ הספורט השעה מיידית את שרף ומסר בתגובה: "התבטאות אומללה שאין לה מקום בערוץ הספורט", אמרו בגוף השידור, ובחרו להשעות את שרף עד להודעה חדשה. גם במנהלת הליגה הגיבו לדברים: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתבטאות המכוערת והגזענית של שלמה שרף ולא נעבור עליה בשתיקה. נפעל מול הזכיין למיצוי הליך משמעתי משמעותי כנגדו. לא נאפשר לאף אדם לפגוע בשחקנים על בסיס דת, גזע או מוצא".

במכבי פתח תקוה אמרו על הדברים הקשים: "אנו המומים מההתבטאות של שלמה שרף במהלך שידור המשחק הערב מול הפועל חיפה על שחקן הקבוצה אבדיאל ארויו. לאחר התבטאות זאת לא נאפשר לאדון שלמה שרף להכנס למשחקי הבית של מכבי פתח תקוה, אנו נפנה לספורט 5 על מנת להודיע להם על כך וכן אנו צפויים לתבוע את שלמה שרף עקב לשון הרע וגזענות על ההתבטאות האומללה הזו".

בהתאחדות לכדורגל אמרו: "ההתאחדות לכדורגל מביעה שאט נפש מההתבטאות של שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן נבחרת ישראל בעבר, כלפי שחקנה הפנמי של מכבי פתח תקוה אבידל ארויו. השנה היא 2020 וחמור במיוחד שיש מי שמרשה לעצמו לחטוא באמירה כה פוגענית, מעליבה ומבישה. הניחוח המבאיש שעולה מהאמירה של שרף מחייב ענישה מחמירה והוקעה ציבורית".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully