וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי מאמן, ג'ורדי מנהל ספורטיבי וגם ניימאר: התכנית של לאפורטה

עודכן לאחרונה: 1.11.2020 / 10:44

המועמד לנשיאות מתכנן מהפכה בברצלונה אם ייבחר. אקס מכבי תל אביב על הכוונת. במועדון ביקרו את שפת הגוף "התבוסנית" של קומאן, שזעם

תקציר ה-2:5 של אייאקס על פורטונה סיטארד/ספורט1

אכזבה גדולה בברצלונה אחרי עוד איבוד נקודות בליגה, הפעם ב-1:1 הערב (שבת) נגד אלאבס בחוץ. הקטלאנים סופרים 4 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון ומפגרים מאחורי ריאל מדריד שבמקום הראשון ב-8 נקודות (לבארסה משחק חסר). הבאסקים שיחקו ב-10 שחקנים במשך כחצי השעה האחרונה, אבל גם אז ברצלונה לא מצאה את הדרך לניצחון.

"כמובן שאני מודאג מכך שצברנו רק 2 נקודות מ-12 האחרונות", הודה המאמן רונאלד קומאן, "אפשר לבקר אותנו, למרות שאני חושב שהצגנו יכולת טובה. הייתי הרבה יותר מודאג אם כלל לא היינו מגיעים להזדמנויות. אבל כן, אנחנו חייבים לכבוש יותר".

אחת הבעיות של ברצלונה היא שליאונל מסי לא מוצא את הרשת וכבש העונה רק שער ליגה אחד, בפנדל נגד ויאריאל. הפנומן הארגנטינאי רשם 13 עימותי אחד-על-אחד מוצלחים - הכי הרבה שלו ב-5 השנים האחרונות, אבל נראה מאוד מתוסכל בחלקים מהמשחק, כשלא הצליח למצוא נתיב לרשת.

מסי גם נראה מאוד לא מדויק, ואיבד 27 כדורים - יותר מכל שחקן אחר על המגרש. בדקה ה-39 הוא היה מעורב באירוע מעורר מחלוקת, כשפגע בשופט עם כדור - ספק אם בזדון או בשוגג - וראה רק כרטיס צהוב. ב"מארקה" ביקרו את ההחלטה וטענו ששופטים מתייחסים למסי בכפפות של משי. "כל שחקן אחר היה רואה כרטיס אדום מיידי", כתבו.

בתוך כך, מאמן ברצלונה לשעבר קיקה סטיין סיפר על חוויותיו מלאמן את הפרעוש, והודה ש"יש שחקנים שלא קל לאמן. מסי הוא אחד מהם, זה בטוח. מצד שני, כולנו צריכים לזכור שהוא הכדורגלן הגדול בכל הזמנים, אז מי אני שאנסה לשנות אותו? ברצלונה קיבלה אותו כמו שהוא במשך שנים ולא שינתה אותו, אז בטח שאני לא הייתי צריך לעשות את זה".

סטיין השווה את מסי למייקל ג'ורדן בכל הנוגע להתנהלותו מחוץ למגרש. "יש ספורטאים יוצאי דופן. לאמן אותם זו משימה קשה מאוד. ראינו את זה בסדרה הדוקומנטרית על ג'ורדן, איך לפעמים יוצאים ממנו צדדים מפתיעים. ליאו, כמו ג'ורדן, מקצוען מדהים שגורם לך ללכת אחריו. הוא לא מדבר הרבה, רק אומר 'כן', ו'לא'. אבל הוא גאון".

שחקן ברצלונה, ליאונל מסי. Juan Manuel Serrano Arce, GettyImages
נותר עם שער אחד בליגה העונה - הפנדל נגד ויאריאל. מסי/GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce
התקרית של שחקן ברצלונה ליאונל מסי עם השופט הרננדס הרננדס. מתוך "מארקה", צילום מסך
שוב קיבל יחס מועדף? מסי והתקרית עם השופט/צילום מסך, מתוך "מארקה"

בברצלונה ביקרו את שפת הגוף של קומאן, שנראה במהלך המשחק כשהוא יושב על הספסל בחוסר אונים, ולא מנסה לדרבן את שחקניו. על הטענות הללו קומאן הגיב בכעס במסיבת העיתונאים, ואמר: "אם אתם רוצים לבקר אותי על זה שאני מאוכזב ונמצא לפעמים עם הראש למטה, כדאי שנפסיק את הריאיון הזה כאן ועכשיו".

הגיבור הטרגי היה השוער נטו, שבדקה ה-31 קיבל מסירה לא נוחה מג'רארד פיקה, איבד את הכדור ללואיס ריוחה וראה את האחרון מגלגל לרשת החשופה. "ברמות הללו, יזכרו לך טעות מהסוג הזה", כתבו ב"ספורט", "אתה יכול לרשום משחק גדול, אבל אם תטעה בו - זה מה שיזכרו לך. הערב לברזילאי בקושי הייתה עבודה, אבל הבלגן שלו גרם לספיגה".

אנטואן גריזמן מצא את הרשת אחרי 674 דקות כשהוא איזן ל-1:1 בדקה ה-63, אבל זה הספיק רק בשביל תיקו. "אנחנו מאוכזבים מאוד", אמר הצרפתי, "רצינו שלוש נקודות אחרי ההפסד לריאל מדריד. אנחנו חייבים להשתפר. היו לנו הרבה הזדמנויות, אבל הצלחנו לכבוש רק שער אחד. הקבוצה זקוקה לשערים שלי ועד עכשיו אכזבתי אותה".

ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה. רויטרס
יחזיר את ברצלונה לגדולתה? חואן לאפורטה/רויטרס

אז ההווה של ברצלונה נראה רע, אבל העתיד יכול להיות ורוד. בעיקר אם חואן לאפורטה, הנשיא המצליח בתולדות המועדון, יחזור לקדנציה שנייה. לאפורטה, שהיה חתום על תקופת הזהב של המועדון בין השנים 2003 עד 2010, הוא אחד המועמדים החזקים לרשת את ברתומאו בבחירות לנשיאות שייערכו בתחילת השנה הבאה.

על פי הדיווחים בתקשורת הקטלאנית, המטרה הראשונה של לאפורטה תהיה להחזיר את צ'אבי ולמנות אותו למאמן במקום רונאלד קומאן. אבל זו רק ההתחלה. לפי הדיווח גם ג'ורדי קרויף אקס מכבי תל אביב נמצא חזק בתוכניות של לאפורטה, שמתכוון למנות את בנו של כוכב העבר למנהל ספורטיבי או לתפקיד בכיר אחר בצוות המקצועי יחד עם צ'אבי.

ומה לגבי השחקנים? לאפורטה יפעל כמובן להשאיר את מסי המתוסכל במועדון ולצרף אליו את ניימאר, ששיתף איתו פעולה בהצלחה בעבר וזכה עמו בליגת האלופות. בנוסף לניימאר, בדיווח הועלו שמותיהם של קיליאן אמבפה, סאדיו מאנה ומרקו וראטי אך הסיכוי שאחד מהם יגיע נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully