וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שרף: "ממני עשו גזען? פנמה ידועה בבננות. לא רוצה לסיים כך"

31.10.2020 / 22:25

הפרשן התייחס לסערה סביב הדברים שאמר על אבדיאל ארויו בריאיון לוואלה! ספורט: "אם מישהו נפגע, אני מוכן להתנצל בפניו. אני גדלתי על סוציאליזם ואהבת אדם. מי קבע שבננה זה סמל לגזענות? כשאימנתי את הנבחרת אמרו לי שאנחנו חייבים לנסוע לשם ולטעום את הבננות"

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 1:1/ספורט 1

שלמה שרף כועס ופגוע. כבר שעות שהוא יושב בביתו במושב גן חיים מוקף בילדיו ונכדיו ולא מבין איך הפכו אותו בגלל שתי מלים לאיש הכי מושמץ בארץ. "אני גזען? אותי יאשימו בגזענות?", אמר בכאב בריאיון לוואלה! ספורט. "על מה? מי קבע שבננה זה סמל לגזענות? מישהו שמע את הגרסה שלי? כולם כבר החליטו שהאמירה שלי הייתה גזענית. למה?".

שלמה שרף. ברני ארדוב
"נו אתה מבין? אותו דבר בדיוק. אוגבונה עשה תנועה של שיסוף הגרון, אז אמרתי שהוא צריך לשבת בכלוב. לקחו את זה למקום גזעני בזמן שאני התכוונתי לזה שהוא צריך לשבת בכלוב, לשבת בבית סוהר אם הוא עושה תנועות כאלה". שרף/ברני ארדוב

כי כשאתה אומר לשחקן שחום עור שיילך לאכול בננה, יכולים להסיק שאתה משווה אותו לקוף שאוכל בננות.

"מי שישמע את השידור שוב יבין מה היה. אני כל כך כעסתי על השחקן שבעט במקום למסור ולעשות את השלישי שאמרתי שאני במקום גיא לוזון, הייתי מוציא אותו החוצה וגם נשאר עם תשעה שחקנים כי הורחק להם שחקן קודם. ואז יונתן כהן אמר לי שהוא מפנמה, אז הגבתי שיילך לאכול בננות. אתה יודע למה? כי כשהייתי מאמן נבחרת ישראל לפני 25 שנה הציעו לי לנסוע לשחק נגד נבחרת פנמה ואמרו לי שאין בעולם בננות כמו בפנמה. זה ישב לי בראש כל השנים שפנמה ידועה בבננות וכשיונתן ציין שהוא מפנמה, יצא לי שיילך לאכול בננות. כמו שהייתי אומר על ישראלי שהחמיץ שיילך הביתה לאכול חומוס. אותו דבר בדיוק. רגע, פנמה היא באפריקה שיכולים לחשוד שהתכוונתי לקטע גזעני? פנמה מדינה במרכז אמריקה שמייצאת בננות לכל העולם וזו הקונוטציה הראשונה שעלתה לי בראש. עליי אפשר להגיד גזען? מה עשיתי שיגידו את זה? אני אפילו לא משייך במחשבה שלי בננות לגזענות".

הייתה לך בעבר התבטאות על זיטו אוגבונה.

"נו אתה מבין? אותו דבר בדיוק. אוגבונה עשה תנועה של שיסוף הגרון, אז אמרתי שהוא צריך לשבת בכלוב. לקחו את זה למקום גזעני בזמן שאני התכוונתי לזה שהוא צריך לשבת בכלוב, לשבת בבית סוהר אם הוא עושה תנועות כאלה".

אתה מרגיש שרודפים אותך?

"למה שארגיש כך? למה שירדפו אותי? פגעתי במישהו? עשיתי רע למישהו?".

שחקנה של מכבי פתח תקוה אבדיאל ארויו. לירון מולדובן
"אם נפגע מישהו, אני מתנצל ומצטער ואני מוכן להגיד את זה לשחקן בארבע עיניים בכל מקום. אבל לפני כן אתה מוזמן לבדוק שבפנמה מגדלים בננות מצוינות לכל העולם וזו הסיבה שציינתי את הפרי הזה". ארויו/לירון מולדובן

במכבי פתח תקוה נפגעו גם בשביל השחקן.

"אם נפגע מישהו, אני מתנצל ומצטער ואני מוכן להגיד את זה לשחקן בארבע עיניים בכל מקום. אבל לפני כן אתה מוזמן לבדוק שבפנמה מגדלים בננות מצוינות לכל העולם וזו הסיבה שציינתי את הפרי הזה".

הושעית מפרשנות בערוץ הספורט כתוצאה מזה. אתה חושש שכך תסיים את הקריירה?

"קיבלתי מכתב והודעה על השעיה. אני מקווה מאוד לחזור בקרוב ובטח שאני לא רוצה לסיים כך. מאוד כואב לי שזה מה שיצא מהאמירה הזו עם שיוך גזעני. אני באמת לא מבין למה מקשרים בננות לגזענות? אנשים לבני עור לא אוהבים בננות? מה ההתנפלות הזו עליי?".

צביקה שרף אחד הבודדים שמיהר להגן עליך.

"כי צביקה זה מענטש והוא חבר. צביקה מכיר אותי. אני שגדלתי על מפלגת העבודה. על סוציאליזם ואהבת האדם. ממני עשו גזען?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully