וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר זהות: מכבי תל אביב לא מוצאת את עצמה בפתיחת העונה

26.10.2020 / 6:30

מערך מפוקפק, איטיות מתסכלת, חוסר ביטחון שהשתלט על כמה שחקנים, שבלוניות התקפית ורכש שעוד לא משחק. מכבי תל אביב לא מוצאת את עצמה בפתיחת העונה, שבוע לפני המשחק הגדול נגד מכבי חיפה

תקציר ה-0:0 של מכבי תל אביב עם הפועל באר שבע/ספורט1

פתיחת העונה הרעה של מכבי תל אביב נמשכה אמש (ראשון) עם 0:0 שבלוני ומאכזב מול הפועל באר שבע. האלופה ממשיכה לשחק רע מבחינה התקפית ומאמנה גאורגיוס דוניס לא מוצא פתרונות לשבלוניות ולאנמיות בחלק הקדמי. בעוד שמשחק ההגנה של הקבוצה סביר ומזכיר את ימי ולדאן איביץ' והשער הנעול של דניאל טננבאום, בקישור ובהתקפה מכבי תל אביב לא יצירתית וכמעט לא מסכנת את היריבות. אתמול מול הפועל באר שבע ביום בינוני עד חלש של היריבה, הצליחה האלופה לאיים רק פעמיים על המסגרת של אוהד לויטה והתסכול במועדון גדול מאוד אחרי פתיחה כל כך גרועה של 2 נקודות מתוך 9 אפשריות ערב הנסיעה לסמי עופר בעוד שבוע למשחק מול מכבי חיפה.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב עם ניק בלקמן. דני מרון
לא מוצא פיתרונות בהתקפה. דוניס עם בלקמן/דני מרון

לצד התעסקות בקורונה ובפגרה הארוכה שהוציאה את כל הכדורגל הישראלי מפוקוס, מודים במכבי תל אביב שניכרת בעיה של ביטחון אצל חלק מהשחקנים. אפילו מנהיג כמו איתי שכטר, למשל, שלא הבין מדוע הוחלף בהפסקה מול קרבאח ביום חמישי האחרון, נכנס אתמול בהפסקה כחילוף במקום ניק בלקמן ובהזדמנות הטובה שנפלה לרגליו בעט בעיטה רעה שהיתה צריכה ביום רגיל של החלוץ להסתיים בשער ושלוש נקודות.

גם אילון אלמוג שנכנס כמחליף בהפסקה ביחד עם שכטר, לא תרם כמעט דבר למשחק ההתקפה של מכבי תל אביב. התחושה בקרב לא מעט אנשים בקבוצה היא שהרוטציה והתחרות יצרו חוסר שקט אצל מספר שחקנים. הבעיה הגדולה היא שבסוף חודש אוקטובר הקבוצה כבר היתה צריכה להיות עם חלוץ רכש מוכח שיפתור את בעיית הכיבושים, אבל אלכסנדר פשיץ' לא היה גם אמש בסגל של מכבי תל אביב ונראה שהקבוצה הביאה שחקן לא מוכן, שלא שיחק הרבה זמן כדורגל, וייקח לו עוד זמן רב עד שייכנס לכושר ויוכיח שהיה שווה להביא אותו.

לעומתו בלם הרכש לואיס הרננדס שיחק היטב, רק חבל, מבחינת מכבי תל אביב, שאין מי שינצל את כדורי החוץ הבלתי רגילים שהוא מוציא למרחקים של 40 מטר. אמש הוא הוציא לפחות חמישה כדורים נהדרים למרכז תיבת ה-16 של אוהד לויטה, אבל לא היה שום תרגיל שהוביל לכדור שיסכן את השער של הפועל באר שבע.

שחקן מכבי תל אביב אנריק סבוריט מול שחקן הפועל באר שבע אלטון אקולטסה. דני מרון
אפילו ייני הועדף על פניו כמגן שמאלי. סבוריט/דני מרון

דוניס הודה בסיום המשחק שמכבי תל אביב חייבת להשתפר התקפית ודיבר בעיקר על בעיה בקצב ובאינטנסיביות של משחק ההתקפה. שחקנים בקבוצה העידו אמש כי צריך לחשוב מחדש האם נכון לקבוצה לשחק בקביעות בשיטת שלושת הבלמים. השיטה הזו שאימץ דוניס בלא מעט משחקים בהחלט שומרת על שער נקי וזה הפלוס שלה, אבל מבחינה התקפית היא גורמת לויתור על שחקן בקישור או בהתקפה, אלא אם יש לקבוצה שני מגנים שתוקפים דוגמת אלי דסה וטאלב טוואטחה בנבחרת.

בעוד שמאור קנדיל שיחק סביר במחצית הראשונה מצד ימין, אנריק סבוריט ששיחק כמגן שמאלי היה חלש מאוד ובמחצית השנייה הוא הוחלף כשדוניס אפילו מעדיף את שרן ייני כמגן שמאלי. מערך שלושת הבלמים גם העלים עד עכשיו את דן גלזר. קשר מכבי תל אביב שהיה שחקן העונה שעברה לא מוצא את עצמו עד עכשיו ולא רק בגלל הקורונה. שיטת שלושת הבלמים מייתרת את גלזר ואפילו שהוא לא שיחק אתמול, ספק אם משהו ישתנה כאשר הוא יחזור להרכב וימשיך לשחק כשמאחוריו שלושה בלמים.

בנוסף לכל אלה, מכבי תל אביב לא פתרה את אחת הבעיות הידועות שלה, אפילו בתקופת האליפויות של ולדאן איביץ', היותה של הקבוצה יחסית איטית. אין למכבי תל אביב מהירות גבוהה ביציאה להתקפות מעבר וזו בעיה שתלווה אותה לאורך כל העונה מאחר שקבוצות יסגרו נגדה עם שמונה שחקנים, כפי שעשה אתמול יוסי אבוקסיס, ואת המצבים הטובים היא תהיה חייבת לייצר בדקות שבהן היריבה תצא קדימה ותשאיר קצת מרווחים מאחור. דומה שדוניס חייב למצוא את ההרכב הכי מהיר שיש לו, אחרי שישנה את המערך ויחזור לשחק עם שלושה שחקני התקפה טבעיים קדימה ועם ארבעה בקו האחורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully