וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחת רווחה במכבי תל אביב: "הרוח של מכבי נמצאת גם בסגל הזה"

24.10.2020 / 7:00

אחרי הניצחון הדרמטי על חימקי מוסקבה בחוץ במכבי תל אביב מורידים לחץ ומפרגנים לטיילר דורסי שהתפוצץ: "כדי לנצח חייבים שהוא או סקוטי יהיו במיטבם". בריאנט: "נלחמנו עד הסיום כמו שהמאמן אומר כל הזמן". וגם: ההסתבכות עם סטודמאייר, והכניסה למסגרת המקומית

תקציר: מכבי תל אביב - קרבאח 0:1/ספורט 1

1. רצף ההפסדים של מכבי תל אביב ביורוליג נקטע אמש (שישי) עם ניצחון דרמטי 87:89 על חימקי מוסקבה בחוץ בתום הארכה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס ידעה למחוק פיגור 5 בדקות הסיום של המשחק, כשטיילר דורסי בשלשה גדולה משווה את התוצאה ושולח את המשחק להארכה. בחמש הדקות הנוספות יכולת מצוינת של אלייז'ה בריאנט ודורסי נתנו למכבי את הניצחון השני בחמישה מחזורים.

דורסי היה האיש של הצהובים עם שיא מועדון ביורוליג של 8 שלשות ו-26 נקודות. מלבדו עוד ארבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות - אנטה ז'יז'יץ' קלע 16 נקודות, אנג'לו קלויארו הוסיף דאבל דאבל של 15 נקודות, כולל 2 שלשות במאני טיים ו-10 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין תרם 12 נקודות ובריאנט סיים עם 10 נקודות.

ועם זאת, ברור מה הרגע המנצח: במהלכי הטופ-10 של היורוליג, החסימה של אותלו האנטר נבחרה למהלך השבוע, כשהסנטר של מכבי תל אביב סיפק גג אדיר 17 שניות לסיום על ניסיון הטבעה של גרבקו, כשמכבי הייתה בפיגור 3 נקודות, לפני שדורסי השווה בשלשה וכפה הארכה.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
נקטע רצף ההפסדים הארוך ביותר שלו במכבי תל אביב ביורוליג. ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בסיום המשחק נרשמה שמחה גדולה בחדר ההלבשה של הצהובים אחרי כמה ימים מתוחים מאוד שבאו אחרי ההפסד לאולימפיאקוס בשבוע שעבר. המאמן יאניס ספרופולוס שחרר תנועת ניצחון אחרי הניסיון הלא מוצלח של ג'ורדן מיקי לנצח את ההתמודדות, והשחקנים התחבקו ארוכות על הפרקט.

"זה היה ניצחון ענק. הפסדנו שלושה משחקים לפני כן באותה צורה, כשהיינו קרובים בשניות האחרונות, אבל לא נתנו לזה להשפיע עלינו. ידענו שננצח משחק צמוד, באנו ולקחנו אותו", סיכם קלויארו, ודורסי המצטיין אמר מצידו כי: "היינו צריכים את המשחק הזה מאוד, במשחקים האחרונים הפסדנו בדקה האחרונה, וסוף סוף סגרנו משחק, זה נשמע קצת מוזר אבל עשינו את זה. אנחנו צריכים לדעת לבנות על זה, נצטרך לקחת את המשחק הזה ולהמשיך במשחק הבא".

"זה משחק שהוריד מאיתנו המון לחץ, לא הרבה, המון", הוסיף אחד מאנשי המועדון, "רצף של ארבעה הפסדים היה מחזיר אותנו לימים שאנחנו כבר חשבנו שמאחורינו. זו אולי לא תהיה עונה כמו העונה שעברה, אבל הרוח של מכבי נמצאת גם העונה בסגל הזה".

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב גברה 87:89 בחוץ על חימקי לאחר הארכה

לכתבה המלאה
טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב מול חימקי מוסקבה אלכס שבד. באדיבות חימקי מוסקבה, אתר רשמי
סחב את הקבוצה. דורסי/אתר רשמי, באדיבות חימקי מוסקבה
טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. באדיבות חימקי מוסקבה, אתר רשמי
הזכיר את רגעין הגדולים מהעונה שעברה. דורסי/אתר רשמי, באדיבות חימקי מוסקבה

2. כאמור, זה היה הערב של טיילר דורסי. הגארד קלע 4 שלשות כבר ברבע הראשון, הוסיף 4 במחצית השנייה, כולל השלשה שהשוותה את המשחק 11 שניות לסיום, ולמרות שאלכסיי שבד בצד השני להט עם 32 נקודות משלו, הוא לא איבד את קור הרוח והיה שם עבור הצהובים. אמנם בהארכה דורסי לא קלע, אבל זה לא הוריד מעצם המשחק הנהדר שלו.

"החברים שלי לקבוצה מצאו אותי במקומות הנכונים, הייתי צריך לשמור על ביטחון, היינו צריכים לשמור על ביטחון כקבוצה, זו עונה ארוכה ויהיו לנו עדיין עליות ומורדות, הראינו לחימה גדולה ונרצה להמשיך עם זה", סיכם דורסי את ההתמודדות.

לפני המשחק בסביבת המועדון דיברו על כך שדורסי, שאחראי על כמה מהניצחונות הגדולים של הצהובים בעונה שעברה, וגם על העלייה לפיינל פור עם הניצחון בפלייאוף על הפועל תל אביב, לא פתח טוב את העונה. השחקן הסכים בקיץ לקצץ מעט בשכרו ולבוא לקראת מכבי, ואחרי ארבעה משחקים הוא חזר להיות השחקן של המשחקים הגדולים כמו בעונה שעברה.

"בסופו של דבר יש לנו שני סקוררים בקבוצה, סקוטי ודורסי, כששניהם מצוינים, אנחנו בדרך כלל מנצחים, אבל כדי לנצח אנחנו צריכים לפחות אחד מהם טוב", סיפר אחד מאנשי מכבי אמש, "נגד צסק"א טיילר היה טוב, אבל סקוטי התעורר מאוחר וזה לא הספיק. הפעם טיילר היה מדהים, הוא חשוב מאוד אם אנחנו רוצים לעמוד במטרות שלנו העונה".

3. מי שהקשיב ליאניס ספרופולוס אחרי כמעט כל הפסד שלו במכבי תל אביב בשנתיים האחרונות שמע את המאמן היווני חוזר ומדבר על הנושא של "לעולם לא לוותר". במקרים הנדירים שהצהובים הובסו תחת ספרופולוס, הוא דאג לדבר על כך בצורה השלילית, אך לרוב שיבח את הרוח של קבוצתו שלא נשברת. אמש, זה קרה שוב והצהובים עצרו את רצף ההפסדים הצמודים עם ניצחון במוסקבה.

"אני חושב ששיחקנו משחק טוב, נלחמנו עד לסיום שזה מה שהמאמן מדבר עליו כל הזמן, הראינו את זה היום, הראינו את רוח הלחימה שלנו, הרוח של מכבי. זה ניצחון קבוצתי גדול, נחגוג הלילה ונחזור לעבודה", אמר אלייז'ה בריאנט שקלע שתי שלשות חשובות בהארכה וגם אנג'לו קלויארו דיבר על אותו נושא בדיוק: "פשוט המשכנו להילחם. היינו בפיגור לקראת הסיום, פחות מ-3 דקות לסיום היינו בפיגור 5, אבל קלענו כמה סלים גדולים. טיילר קלע סל ענק, אלייז'ה קלע שתי שלשות גדולות, עשינו את העצירות כשהיינו צריכים".

אחד מאנשי הקבוצה ניסה להסביר את מה שספרופולוס מטיף לשחקנים: "לא לוותר זה לא רק להמשיך לשחק, זה לא להוריד את הראש גם כשנראה שהמשחק גמור, כי תמיד יש משמעות לאיך שאתה מסיים משחק. כשממשיכים לשחק עד הסוף, ונותנים הכל, לפעמים מצליחים לקחת משחק אבוד. לא לוותר זה הבלוק של האנטר לפני השלשה של דורסי, זה איך שהספסל נראה כל המשחק".

אנטה ז'יזיץ' שחקן מכבי תל אביב מול חימקי מוסקבה. באדיבות חימקי מוסקבה, אתר רשמי
קרב קשה. ז'יזי'יץ'/אתר רשמי, באדיבות חימקי מוסקבה
אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב מול אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה. אתר חימקי מוסקבה, אתר רשמי
הצטיין בסיום. בראיינט/אתר רשמי, אתר חימקי מוסקבה

4. במהלך המשחק יצא דיווח בארצות הברית לפיו שחקן הקבוצה בעונה שעברה אמארה סטודמאייר צפוי להתמנות לעוזרו של חברו סטיב נאש בברוקלין נטס, ולפרוש ממשחק פעיל. אם המינוי אכן ייצא לפועל, תסתיים חרושת השמועות סביב חזרתו של הסנטר לצהובים.

הפעם האחרונה שסטודמאייר וראשי מכבי היו בקשר של ממש הייתה במהלך החודש שעבר, קצת לפני התחלת הסגר ההדוק על ישראל. במכבי רצו להביא את סטודמאייר לפני תחילת העונה, השחקן הביע רצון לחזור, אך בסופו של דבר הודיע כי יקבל החלטה בשלב מאוחר יותר. במכבי האמינו כי הגעתו לישראל היא עניין של שבועות, וכי בסופו של דבר הוא ילבש את המדים הצהובים גם העונה - אך ייאלצו להסתדר בלעדיו כעת.

חשוב לציין כי סטודמאייר הוא לא רק בונוס לסגל של יאניס ספרופולוס, אלא ייתכן כי מדובר בצורך של ממש. מכבי מחזיקה בסגל שני שחקנים בכירים בלבד בעמדה מספר 5, כשפציעה של אחד מהם תותיר את הקבוצה עם חור גדול. לצד היכולת המאכזבת של דראגן בנדר, במכבי היו רוצים עוד חיזוק ועיבוי לסגל, אך נראה כי החלומות ייאלצו לחכות לבינתיים.

5. אחרי כמעט שלושה חודשים תחדש מכבי ביום שני את פעילותה במסגרת המקומית כשתפגוש את הפועל חיפה ברבע גמר גביע ווינר. המשחק הנוכחי יהיה יריית הפתיחה לחמישה שבועות עמוסים של הצהובים, שבועות שיכלו להיות עמוסים יותר אם לא דחיית משחקים רבה שתושלם כנראה במהלך חודשים דצמבר וינואר. מכבי בתקופה הזאת תשחק בין 12 ל-13 משחקים בגביע ווינר, גביע המדינה, ליגה ויורוליג.

בקבוצה צפויים לנצל את התקופה הזאת כדי להכניס כמה שחקנים לעניינים, ביניהם כריס ג'ונס שמקבל דקות משחק ביורוליג אך בליגה אמור להיות יותר דומיננטי, אולי לבנות את הביטחון האבוד של דראגן בנדר, אם יוחלט לרשום אותו לליגה, ולהחזיר דרך המשחקים המקומיים את ג'ון דיברתולומיאו ועומרי כספי שקרובים יותר לחזרה מאשר יובל זוסמן.

במכבי קיבלו בשבוע שעבר הודעה כי זוסמן, דיברתולומיאו וכספי נמצאים ב-30 השחקנים שבאים בחשבון עבור עודד קטש לקראת הבועה של נבחרת ישראל בוולנסיה, אך השחקנים לא יזומנו לסגל וצפויים לשחק במהלך הבועה את משחק היורוליג נגד מילאנו ומשחק ההשלמה בליגה נגד עירוני נהריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully