וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית יציאה: ההכנות של מכבי תל אביב לפתיחת שלב הבתים בליגה האירופית

ההכנה המוזרה בקרית שלום, השחקנים שדוניס לא קיבל גם באימון המסכם והרצון להתניע את העונה אחרי טראומת הקורונה שנחתה על הקבוצה. מכבי תל אביב רוצה לפתוח ברגל ימין מול קרבאח (22:00, ספורט 3) אבל כבר פוזלת למשחק העונה מול מכבי חיפה

מכבי תל אביב מציגה את אלכסנדר פשיץ'/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

ניידת של מד"א חנתה בסמוך למגרש החנייה של רכבי השחקנים של מכבי תל אביב במתקן האימונים בקרית שלום. מדי פעם התניע הנהג כדי לחמם את המנוע לכל מקרה. הדובר עופר רונן עידכן כי זה חלק מנהלי הבטיחות של אופ"א בשל הקורונה. צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש עקב הנגיף. על הדשא החלו לעלות השחקנים של גאורגיוס דוניס לאימון המסכם לקראת משחק הפתיחה שלהם בשלב הבתים של הליגה האירופית מול קרבאח (22:00, ספורט 3). אין חדר הלבשה, אין מלתחות, אין אפסנאות. באים במכוניות הפרטיות עם הבגדים מהבית ומחליפים לנעלי כדורגל רגע לפני. כמעט כמו החבר'ה בספורטק ביום שישי אחר הצהריים.

דוניס הגיע ישירות מאיצטדיון בלומפילד, שם קיים את מסיבת העיתונאים שלפני המשחק. אופ"א הרחיקה אותו מההתמודדות הערב בגלל הכרטיס האדום שספג מהשופט במשחק באוסטריה נגד רד בול זלצבורג בפלייאוף הצ'מפיונס ליג, אבל למפגש עם התקשורת ניתן לו היתר להגיע. בפתיחות ענה על כל השאלות אחרי שלא פגש את העיתונאים כמה שבועות. דיבר על האמונה בשחקנים שלו, על חמשת השחקנים הלאומיים שלא ראה כל השבוע כי חזרו מפעילות הנבחרת שם היו מקרי קורונה ואפילו ניסה להסביר למה לא בחר במתן חוזז לרשימת השחקנים שלו לליגה האירופית. אחר כך נסע לקרית שלום ועלה על הדשא, מביט בשחקנים שהכינו את עצמם לאימון. הרופא של מכבי תל אביב פסע לעברו למרכז המגרש בהליכה מהירה. נתן לו הסבר על אנריק סבוריט ועל הבדיקה השלילית שלו וירד חזרה לחדרו במתקן. רופאי הקבוצה הפכו לדמויות הדומיננטיות במועדוני הכדורגל. חורצי גורלות כי הוירוס ממשיך להכות.

שחקני הנבחרות של מכבי תל אביב עורכים אימון נפרד. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
מחזה יוצא דופן. שחקני הנבחרות מתאמנים לבדם/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

לא ברור אם דוניס ידע כשדיבר שעה וחצי קודם בבלומפילד על איתן טיבי, שרן ייני, אייל גולסה, מאור קנדיל ועדן קארצב, שהם לא יוכלו גם אמש להתאמן עם כל יתר חבריהם. אמנם זה לא היה האימון הרגיל שעשו השבוע בשעה נפרדת מיתר השחקנים כי הפעם הם היו על הדשא באותה השעה, אבל המחזה היה מאוד יוצא דופן. בשתי דבוקות פתח מאמן הכושר של דוניס את האימון. למעלה מעשרים שחקנים רצו יחד בקבוצה אחת איתו. יתר החמישה רצו רחוקים מהם עם מאמן הכושר יוסי זיגדון. מאוחר יותר כבר חולקה גם הקבוצה הגדולה לשלוש קבוצות קטנות ועל המגרש נצפו ארבע קבוצות נפרדות של שחקנים במרחק שווה אחת מהאחרת.

זו רחוקה מלהיות הכנה אידיאלית לליגה האירופית, אבל דוניס נראה מרוצה אתמול במסיבת העיתונאים. גם כשלא קיבל שחקנים זרים לסיבובי המוקדמות של ליגת האלופות, לא קיטר. אפילו כשנגיף הקורונה התפרץ אצלו במועדון ולקח לו כמעט מחצית מהשחקנים, לא נפלה רוחו והוא יצא לקרב עם מעט כלים, אבל עם הרבה אמונה. העפלה של קבוצה ישראלית לליגה האירופית, בטח בזמן קורונה כשאין קהל שילהיב מהיציעים, עלולה לתת את ההרגשה שזה מספיק. שהמשימה הושלמה.

לפני שלוש שנים, בפעם האחרונה שמכבי תל אביב הגיעה למעמד הזה, היא חיכתה עד המשחק האחרון של שלב הבתים כדי להשיג שער זכות אחד שבסוף גם סידר לה ניצחון מאוד יוקרתי על ויאריאל בחוץ. דוניס רוצה לקחת שלוש נקודות כבר הערב ולא לחכות למשחקים הבאים כדי לתת את הגונג. משחק ביתי מול קרבאח המוטרדת ממה שקורה אצלה בבית יותר מאשר ממה שיקרה הערב בבלומפילד, הוא הזדמנות מצויינת להוריד את הקוף מהגב כבר במחזור הראשון. דוניס אולי יישב ביציע, אבל היה לו מספיק זמן להכין את עצמו ואת הקבוצה והוא הודה שזו הזדמנות נהדרת לפתוח את הדרך עם שלוש נקודות כדי להעפיל מהבית הזה לשלבי הנוקאאוט.

עוד בוואלה!

הערב: מכבי תל אביב - קרבאח (22:00, ספורט 3)

לכתבה המלאה
גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רוצה להוריד את הקוף מהגב כבר הערב. גאורגיוס דוניס/ברני ארדוב

היה מאוד אוורירי אתמול בערב בקרית שלום. מחלקת הנוער מושבתת מפעילות והמולת הילדים הקבועה במתחם בשעות אחר הצהריים, התחלפה בסאונד של הרוחות הקרירות שהגיעו מכיוון חופי יפו ובת ים וסימלו את הסתיו ואולי אף את החורף שמתקרב. בזמנים אחרים האיצטדיון הערב היה כמעט מלא בציפייה ללילה קסום. אבל אחרי הסגר המחניק של החגים והחשש שגם כדורגל בינלאומי לא יהיה כאן, תשחק הערב מכבי תל אביב בבלומפילד במטרה להתניע את עצמה ולהיכנס לזון המתאים. אירופה אירופה, אבל ליגת העל מעבר לפינה ומייד אחרי המשחק שהוקדם מול הפועל באר שבע ביום ראשון, יגיע המפגש מול מכבי חיפה אותו מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד, אחרי שפתחה את העונה בפיגור גדול מהטוענת לכתר של ברק בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully