וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כובשים את אירופה: וידאר קיארטנסון ותומאש פקהארט בכושר שיא

תומאש פקהארט לא מפסיק לכבוש בפולין וצד את עינו של מאמן נבחרת צ'כיה לקראת המפגש עם ישראל, וידאר קיארטנסון מסיר חלודה וחוזר לחורר רשתות בנורבגיה. ערב פתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית, מכבי תל אביב והפועל באר שבע מתגעגעות לאקסים

תקציר: הפועל באר שבע - ויקטוריה פלזן 0:1/ספורט 1

כשמכבי תל אביב והפועל באר שבע יפתחו מחר (חמישי) את הופעותיהן בשלב הבתים של הליגה האירופית, סביר להניח שוידאר קיארטנסון ותומאש פקהארט יקבלו צביטה קטנה בלב. שני החלוצים אמנם לא יקחו חלק בשלב בתים של מפעל אירופי העונה, אבל מוכיחים בשבועות האחרונים שהם היו יכולים לעזור מאוד לקבוצותיהם לשעבר ברמות הללו.

פקהארט בן ה-31, שלבש את המדים של הפועל באר שבע בעונת 2017/18 ולא הותיר חותם מיוחד למרות שכבש 10 שערים, הפך בשנה האחרונה לאחד החלוצים הטובים בליגה הפולנית, ופתח את העונה הנוכחית בסערה עם לגיה ורשה. בזמן שקבוצתו מקרטעת ומדורגת במקום השמיני בלבד בטבלה, מאזנו האישי עומד על שישה שערים בחמישה משחקים. פקהארט אחראי ל-90 אחוז מהשערים של לגיה העונה, ויכולתו המרשימה לא נעלמת גם מעיניו של מאמן נבחרת צ'כיה ירוסלב שילהבי, ששוקל להחזירו למדים הלאומיים לראשונה מאז שנת 2013.

"בשבועות האחרונים אנחנו עוקבים מקרוב אחרי פקהארט, ואי אפשר לשלול את האפשרות שהוא יהיה חלק מהסגל למשחקים שלנו בנובמבר", אמר שילהבי השבוע. צ'כיה תערוך בנובמבר שלושה משחקים: היא תתארח בגרמניה למשחק הכנה ב-11 בחודש ולאחר מכן תשחק במסגרת ליגת האומות נגד ישראל (משחק בית ב-15 בחודש) ונגד סלובקיה (כעבור שלושה ימים). סיכוייו של פקהארט להשתלב בסגל, בעיקר על רקע התפשטות הקורונה בנבחרת, נראים גבוהים.

תומאש פקהארט במדי לגיה ורשה. GettyImages
בשיאו. פקהארט במדי לגיה ורשה/GettyImages

כמו שהפועל באר שבע הייתה שמחה לקבל את תומאש פקהארט בכושרו הנוכחי, אין ספק שמכבי תל אביב הייתה מקבלת בזרועות פתוחות את וידאר קיארטנסון. החלוץ האיסלנדי ששיחק בישראל מ-2016 עד 2018 וכבש 32 שערים בסך הכול במדים הצהובים, חוזר לעצמו בשבועות האחרונים אחרי תקופה קשה.

קיארטנסון בן ה-30, שמאז החתימה ברוסטוב בקיץ 2018 הושאל לשלוש קבוצות שונות ולא מצא את מקומו, חזר הקיץ לואלרנגה הנורבגית בה כבר שיחק בשנת 2014, ונראה שהוא מרגיש בבית.

כמו פקהארט, גם קיארטנסון עומד על מאזן של שישה כיבושים בחמישה משחקים. ביום ראשון האחרון הוא כבש צמד בניצחון 0:3 על סנדפיורד, ועזר לקבוצתו לטפס למקום הרביעי בליגה הנורבגית. הוא מקווה לשחזר את ההישגים שלו מעונת 2014/15 בה לבש את מדי הקבוצה, וסיים כמלך השערים של הליגה הנורבגית עם 25 כיבושים. בינתיים הוא נמצא בקצב לא רע בכלל, וזה עוד אחרי שהחמיץ פעמיים מהנקודה הלבנה.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע: ז'וזואה וטהא חיוביים לקורונה. בקבוצה מקווים שישחקו מול סלביה

לכתבה המלאה
וידאר קיארטנסון במדי נבחרת איסלנד. GettyImages
מוריד חלודה. קיארטנסון/GettyImages

"וידאר קיארטנסון הוא גולר אמיתי. אני שמח שלאט לאט הוא חוזר להראות את זה אצלנו", אמר מאמנו השבוע.

מאז שעזב את מכבי תל אביב, הצהובים עדיין לא מצאו חלוץ שמתקרב לרמה של קיארטנסון. מחר מול קרבאח, ייתכן שהמצטרף הטרי אלכסנדר פשיץ' יתחיל להוכיח שהוא כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully