וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי סולומון: "כבר מגיל 3 ידעתי שיש לי יהלום ביד"

22.10.2020 / 7:00

אביו של מנור סולומון התרגש מהשער המופלא מול ריאל מדריד ("כל הבית היה בטירוף, הוא הראה לנו את החגיגות בחדר ההלבשה בווידאו"), נזכר בתחילת הדרך ("עוד בגן הוא היה יוצא דופן"), ומצהיר: "הוא יגיע למועדונים טובים במערב אירופה, אולי לאנגליה". ריאיון

זינדין זידאן מדבר על ההפסד של ריאל מדריד לשחטאר דונייצק/רויטרס

"כבר כשמנור היה בן 3, ידעתי שיש לי יהלום ביד", כך מספר הבוקר יוסי סולומון, אביו של מנור סולומון, בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט. אחרי השער שכבש אמש (רביעי) בנו במדי שחטאר דונייצק בניצחון החוץ הסנסציוני על ריאל מדריד בליגת האלופות, משוכנע סולומון האב שאוקראינה לא תהיה התחנה האחרונה של הקשר הישראלי שבגיל 21 כבר רושם שלושה שערים בליגת האלופות, כולם במשחקי חוץ.

"למנור היה כישרון מולד. זה ברור", ממשיך סולומון האב. "אבל זה לא היה מגיע לאן שהגיע בלי עבודה. אני מורה לחינוך גופני בהכשרה ובעבר הייתי אתלט ורץ מצטיין למרחקים קצרים כך שמבחינה גנטית היו למנור את הגנים הנכונים, אבל לא פחות חשוב היתה ההשקעה שלו. עבדנו הרבה על טכניקה, על קואורדינציה. על אימוני טניס וכדורסל. כשאני אומר שמגיל שלוש כבר ידענו שיש לו את זה, זה לא סתם. הוא עשה בגיל של גן הילדים דברים נפלאים שהיו יוצאי דופן לגילו והוא הקפיד לעבוד ולפתח אותם".

מנור סולומון שחקן שחטאר דונייצק. Diego Souto, GettyImages
"למנור היה כישרון מולד"/GettyImages, Diego Souto

הוא כל הזמן מתקדם

"כי הוא צעיר. שמע, אין מה לעשות ההתקדמות הגדולה היא בתקופה הזו בשחטאר. זה מועדון גדול. מועדון מפואר. קצב האימון שם הוא אחר. כשוילי רוטנשטיינר אומר שכדורגלנים ישראלים צריכים לצאת לשחק באירופה ברמה גבוהה יותר בגיל מוקדם כדי שהכדורגל הישראלי יתפתח, הוא בדיוק מכוון למסלול שעושה מנור. אני משוכנע ששחטאר היא לא התחנה האחרונה בקריירה שלו והוא יגיע למועדונים טובים במערב אירופה. אולי לאנגליה. אולי לליגה אחרת. אבל הוא יגיע כי הוא כל הזמן מתקדם".

עבור הצופה הישראלי ההכרה בו תפסה מימד אחר אחרי המשחק שלו בגלזגו לפני חודש וחצי במדי נבחרת ישראל בליגת האומות

"היה לו משחק מצוין שם בתחילת ליגת האומות והיו לו משחקים נוספים במדי הנבחרת החודש כמובן, אבל לא היה לו מזל. חבל שנבחרת ישראל לא משחקת בליגת האלופות, אולי היה הולך לו יותר טוב והוא היה מבקיע".

שחקן נבחרת ישראל, מנור סולומון. דני מרון
"לשמחתי השער הזה במדריד פיצה על הקורות בנבחרת". מנור סולומון/דני מרון

הוא היה מתוסכל מאוד מההחמצות

"בוודאי, כי זו לא היתה בעיה של יכולת. מנור הגיע למצבים טובים כמו נגד צ'כיה בחיפה שהוא עשה סלאלום ברחבה, אבל הבעיטה נהדפה בקורה. לשמחתי השער הזה במדריד פיצה על הקורות בנבחרת".

איפה ראית את השער?

"הלוואי שבמגרש במדריד, אבל לצערי אני לא יכול להיות לידו בתקופה הזו כיוון שאין קהל ויש קורונה. הייתי מוכן להיות זבוב שם במתקן המדהים הזה של ריאל בו נערך המשחק. מנור היה כל כך מוקסם מהתנאים שם במדריד והתלהב מאוד. הוא ידע שהוא ישחק מראש ודיווח לנו על כך. היו שם כמה שחקנים שחזרו מקורונה אצלם בקבוצה, כך שהמקום שלו היה בוודאות בהרכב. הוא בא בביטחון למשחק הזה וגם אנחנו הרגשנו בבית שאפשר לעשות משהו וכשהוא כבש את השער היפה שלו, כל הבית היה בטירוף. גם חברה של מנור שהיא חיילת ומשתחררת עוד חודשיים היתה איתנו בבית וכולנו היינו מאושרים. בסוף המשחק הוא התקשר מחדר ההלבשה בוידאו והראה לנו את החגיגות. כמה שאנחנו גאים בילד הזה. הוא גם צנוע ויודע שהוא צריך להמשיך ולעבוד קשה כדי להגיע למטרות שהוא הציב לעצמו בהמשך הקריירה".

מנור סולומון שחקן שחטאר דונייצק מול פדריקו ואלוורדה שחקן ריאל מדריד. Alejandro Rios, GettyImages
"הוא צנוע ויודע שהוא צריך להמשיך לעבוד קשה". מנור סולומון/GettyImages, Alejandro Rios

עם הגנטיקה המוצלחת אין עוד בן בדרך להיות מנור 2?

"אח של מנור החליט לפרוש בגיל 16 והוא היום מתכונן לצבא. הוא רוצה להיות חייל קרבי וללכת בדרך אחרת ואני מכבד וגאה בו כי האימונים שלו הם אחרים לקראת הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully