וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורגל השתגע": הדרבי של ליברפול הסעיר את אנגליה, דיווחים שוואן דייק ייעדר 8-7 חודשים

הממלכה כמרקחה אחרי ה-2:2 הדרמטי בין ליברפול לאברטון: הפרשנים המומים מהעבירה הגסה על ואן דייק שהסתיימה בלא כלום, הערכות: ההולנדי קרע את הרצועה בברך. קלופ "לא מבין איפה נמתח הקו" בחוקי הנבדל החדשים, וגם באברטון מודים ש"קרו דברים מוזרים בסיום"

תקציר: אברטון - ליברפול 2:2/ספורט 1

ארבעה שערים, מהלכים יפים, קצב נהדר סיפק היום (שבת) הדרבי בין אברטון לליברפול, אבל בסוף המשחק באנגליה דיברו רק על איש אחד: השופטים. שני אירועים מעוררי מחלוקת קיפחו כביכול את ליברפול במהלך המשחק: כבר בדקות הראשונות תיקל שוער אברטון ג'ורדן פיקפורד בצורה גסה את וירג'יל ואן דייק ברחבה, עם שתי רגליים קדימה, במהלך שבאופן טבעי היה אמור לגרום לו לקבל אדום ישיר. אבל ה-VAR הראה שהבלם המצטיין היה בעמדת נבדל בזמן שהמהלך החל, ולכן שוער נבחרת אנגליה יצא מהאירוע מעורר המחלוקת אפילו בלי כרטיס צהוב - דבר שגרם לתגובות נזעמות.

יש לציין כי על פי דיווח ב"The Athletic", מערכת ה-VAR כן בדקה את העבירה של פיקפורד על ואן דייק - ושופטי המסך החליטו שאין הצדקה לכרטיס אדום. למרות שהנבדל ביטל את האפשרות לפנדל, פיקפורד עדיין יכול היה להיות מורחק, על פי אותו דיווח, וזאת על אף שהמהלך לא היה חוקי - אבל שופט המסך דייויד קוט החליט שהעבירה שלו לא מצדיקה כרטיס אדום.

פיטר קראוץ', שפירשן את המשחק עבור רשת BT הבריטית, אמר ש"כל שחקן לשעבר יגיד לך - זו פציעה שעלולה לסיים קריירה. זה מחריד". גם שחקן העבר של אברטון לאון אוסמן הסכים ש"זו עבירה מזעזעת שאנחנו לא רוצים לראות בכדורגל, עבירה שיכולה לגמור קריירה. היא שינתה לחלוטין את המומנטום במשחק".

שוער אברטון ג'ורדן פיקפורד מתקל את שחקן ליברפול וירג'יל ואן דייק. רויטרס
רגע המחלוקת הראשון: זה לא אדום?/רויטרס

ואן דייק הוחלף כבר בדקה ה-11 בעקבות המהלך, וארבעה ימים לפני משחק פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות נגד אייאקס, מצבו לא ברור. על פי דיווחים באנגליה - ואן דייק נפצע קשה בתקרית, בהערכה ראשונית נראה שהוא סובל מקרע ברצועה - והוא עלול להיעדר בין שבעה לשמונה חודשים.

"לא הצלחתי לראות את המהלך במדויק, אבל ברור שהנבדל לא היה משמעותי, ובסופו של דבר פיקפורד הוציא אותו מהמשחק", אמר יורגן קלופ המודאג, שהודה שיש חשש ממצבו של ואן דייק. "זה לא נראה טוב. בדרך כלל הוא מצליח לשחק גם כשיש לו כאבים, הוא אחד שלעולם לא מפספס משחק. אני לא יודע כמה גרועה הפציעה, אבל כרגע זה לא נראה טוב".

כאמור, זה לא היה האירוע היחיד שעורר מחלוקות. בתוך תוספת הזמן, כשאברטון בעשרה שחקנים אחרי שרישרליסון הורחק, נפסל שער ניצחון פוטנציאלי של ג'ורדן הנדרסון בגלל נבדל של סנטימטרים של המבשל סאדיו מאנה, שזוהה אף הוא על ידי ה-VAR. ליברפול כבר חגגה, אבל שוב "קופחה" על ידי ה-VAR והשופטים.

"איך זה נבדל? המשחק שלנו השתגע", צייץ ססק פברגאס בעקבות ההחלטה. שחקן עבר נוסף, ג'רמיין ג'נאס, כתב ש"כמה החלטות רעות מאוד הלכו לרעת ליברפול היום".

"אני כבר לא יודע איפה עובר הגבול בין נבדל ללא נבדל. לא ברור מה הקריטריונים", אמר קלופ בסיום וניסה להיזהר בלשונו. "לא ראיתי שום נבדל במהלך הזה, אבל אם מישהו החליט שזה נבדל, אז אולי זה נבדל".

הנבדל שגרם לפסילת השער של ליברפול. מתוך טוויטר, צילום מסך
רגע המחלוקת השני: זה באמת נבדל?/צילום מסך, מתוך טוויטר

גם חלוץ אברטון דומיניק קלברט-לואין, שהיה חתום על השער השני של אברטון, הודה: "כן, הסיום היה מוזר מאוד. כמו שמצפים ממשחקים מהסוג הזה, יש לפעמים רגעים שנויים במחלוקת. בדרבי כזה יש עבירות אגרסיביות, יש משחק פיזי, ואתה יודע שהשופט יכול לשלוף בכל רגע כרטיס אדום".

לגבי המשחק עצמו, קלופ נשמע מרוצה למדי. "היכולת שלנו הייתה ברמה גבוהה מאוד. שתי הקבוצות שיחקו כדורגל נהדר. כנראה שזה משחק החוץ הכי טוב של ליברפול מאז שהתחלתי לאמן אותה. כמובן שהייתי שמח לסיים את המשחק עם ניצחון, אבל מבחינת היכולת אני מאוד, מאוד מרוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully