וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: הקבוצות המקצועניות ישובו לפעילות החל מיום רביעי

עודכן לאחרונה: 12.10.2020 / 20:55

שר הספורט חילי טרופר ומשרד הבריאות אישרו מתווה לפיו ישובו קבוצות הליגות הבכירות להתאמן כבר ב-14 באוקטובר. טרופר: "שמח בהחלטה החשובה אליה הגענו בתיאום עם משרד הבריאות". ארז כלפון: "קרן של תקווה למליוני אוהדים בבתים"

שחקני מכבי חיפה מוחים: "תחזירו לנו את הכדורגל"/צילום: שלומי גבאי עריכה: איתי עמרם

לאחר שיחות בין שר התרבות והספורט חילי טרופר לבין משרד הבריאות, הוחלט הערב (שני) כי החל מה-14 באוקטובר יוכלו שחקני הליגות המקצועניות לשוב לאימונים. חזרת הליגות לפעילות מלאה צפויה להתקיים על פי מתווה של בידוד ביתי מחמיר לשחקנים ולצוות כולו, זאת כדי להבטיח את בריאותם. המשמעות היא כי כבר ביום רביעי קבוצות הליגות הבכירות בליגות הכדורסל והכדורגל יוכלו לשוב לפעילות.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "הבטחנו כי ניאבק על חזרתו של הספורט הישראלי ואני שמח בהחלטה החשובה אליה הגענו בתיאום עם משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה ואני מודה לו על ההקשבה והמחויבות לנושא. המשך רציפות הענף חשובה וקריטית הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מורלית עבור הציבור הישראלי כולו. נמשיך לפעול במרץ ובאחריות כדי שכלל הספורטאים וענפי הספורט יוכלו לשוב לפעילות בצורה בטוחה ושמאות אלפי האוהדים יוכלו להנות ממשחקים ותחרויות".

שחקני הפועל חדרה. דוברות הפועל חדרה, אתר רשמי
האימונים יחודשו ב-14 באוקטובר/אתר רשמי, דוברות הפועל חדרה

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "אני מבקש להודות לשר התרבות והספורט חילי טרופר ולשר הבריאות מר יולי אדלשטיין שהודיעו לי הערב על האישור להחזרת האימונים מ-14 לחודש. מבקש להודות על האוזן הקשובה וההבנה לחשיבות החזרה המיידית לאימונים. תודה מיוחדת לפרופ' איתמר גרוטו, ידיד אמת של הספורט שהיה קשוב לפניותנו.

מחר, לאחר קבלת האישור הרשמי על ידי ממשלת ישראל, תוציא המנהלת הנחיות מסודרות לקבוצות בכל הקשור להתנהלות והקפדה על הוראות משרד הבריאות עם חידוש האימונים ולקראת חידוש המשחקים. הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה וכעת עלינו להתארגן באופן מיידי לחזרה למשחקים עד סוף החודש.

מבקש להודות לבעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים בענף ועל התמיכה והעידוד ששאבתי מהם לאורך המאבק. הוכחנו כי עמידה על עקרונות, שמירה על הוראות החוק ותוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה, הביאה לבסוף לשמירה על פרנסתם של 5,000 משפחות, וקרן של תקווה למליוני אוהדים בבתים".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
"מבקש להודות לבעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים". כלפון/דני מרון

מוקדם יותר שלחו ארז כלפון יו"ר מנהלת הכדורגל ושמואל פרנקל יו"ר מנהלת הכדורסל מכתב לבכירי הממשלה בניסיון להפעיל לחץ לקראת ישיבת הקבינט בנושא הקורונה ויציאה הדרגתית מהסגר. במכתב הובהר כי: "הובטח כי ענפי הספורט המקצועניים יחזרו ב-14.10 עם תום הסגר, אך במידה שאישור החזרה לפעילות יתעכב בניגוד לסיכומים בעל פה, הדבר יוביל להוצאת אלפי עובדים לחל"ת, לקריסה כלכלית של הקבוצות ולנזקים בלתי הפיכים לענשי הספורט המובילים בישראל. אני בטוחים שלא תתנו יד להרס הספורט המקצועני בישראל".

אימוני הקבוצות מוגדרים בסיכום בין המנהלת למשרד הבריאות כמקומות עבודה ללא קבלת קהל. לכן השאיפה היא לפתוח כבר בשלב 1 ואפילו להקדים מיום ראשון הבא ליום חמישי כדי להרוויח עוד שלושה אימונים.

כזכור, ליגת העל והליגה הלאומית בכדורגל מושבתות כבר קרוב לשלושה שבועות, אחרי שבעקבות החלת הסגר בישראל לקראת ראש השנה, הוחלט גם לא לקיים משחקי כדורגל. עוד לפני כן נדחו משחקים בגלל התפרצויות קורונה בכמה מועדונים וקבוצות כמו הפועל חדרה ובית"ר ירושלים, הספיקו לקיים משחק ליגה אחד בלבד העונה עד כה.

מכתב הקפטנים. יח"צ, אתר רשמי
הקפטנים מאוחדים/אתר רשמי, יח"צ

הקפטנים של קבוצות ליגת העל שיגרו היום מכתב לראש הממשלה ושר הבריאות, ובו כתבו: "אנחנו מבקשים מכם דבר פשוט, שתנהגו בנו לפי אותן אמות מידה שאתם תובעים מאיתנו. שתהיו מקצועיים ושתקחו החלטות בשיקול דעת - כי הן משפיעות גם על אחרים. שתובילו ותבצעו בחירות אמיצות - גם כשקשה. אימוני הכדורגל בישראל מושבתים זה 3 שבועות. המשך המצב משמעו ריסוק עונת הכדורגל".

בהמשך המכתב, עליו חתום גם מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף, כותבים הקפטנים: "ההקצבות המוסדיות נעלמות וכמה מהקבוצות שלנו בסכנת פעילות מוחשית. ואנחנו - אותנו אי אפשר יהיה להחזיר סתם כך פתאום לפעילות מקצוענית. זה פשוט לא עובד כך. מאחורינו - מאות אלפי אוהדים, שמרגישים מיותמים. לפנינו - משפחות באי ודאות מוחלטת. זה הרגע להתעשת. אנחנו, מצדנו, נעמוד בכל מתווה בריאותי הגיוני וסביר על מנת לשוב לאימונים".

"הכי קל לסגור הכל במכה", כותבים הקפטנים למקבלי ההחלטות, "אבל האם זו באמת ההחלטה הנבונה? האם הספורט הישראלי צריך להימצא בסכנת קיום? אנחנו חושבים אחרת ודורשים התייחסות רצינית - החזירו את הספורט לחיים, לפני שיהיה מאוחר".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully